• justcrl

Rädd!

Hej!

Är det någon som varit med om att man gått isär med sin partner, flyttat isär men att sedan partnern jagar en genom telefon, ska ha koll vart man är, åker upp på gården bara för att se om man är hemma och om man har besök och som kan föra sig våldsam genom att skrika, sparka å slå på dörren?

Vad kan jag göra förutom att anmäla?

• Svar på tråden Rädd!
  • pyssel

Ja, det har jag. Anmäla och att fly har jag erfarenhet av. Jag hoppas att anmäla räcker för dig. Kvinnofridslinjen tyckte jag var bra att ringa när jag behövde råd och stöd när jag "stått kvar" och inte bott på jour. Undrar du vad du ska göra mer än att anmäla eller vad du kan göra innan du anmäler? Förstod inte riktigt om du anmält.

Alla hästar hemma
  • justcrl

Har inte anmält. Kommer det (troligtvis) detta beteende att bli värre? ????

• pyssel

Min erfarenhet är upptrappning, men den erfarenheten är ju personlig även om jag arbetat med ärenden där det stämmer också. Men tycker du ska ringa Kvinnofridslinjen. Du är anonym och de har massor av erfarenheter som förmodligen säger att oftare upptrappning än nedtrappning om våldsamheter och skrämsel börjat.

Alla hästar hemma
  • pyssel
    pyssel skrev 2016-07-22 19:50:42 följande:

Min erfarenhet är upptrappning, men den erfarenheten är ju personlig även om jag arbetat med ärenden där det stämmer också. Men tycker du ska ringa Kvinnofridslinjen. Du är anonym och de har massor av erfarenheter som förmodligen säger att oftare upptrappning än nedtrappning om våldsamheter och skrämsel börjat.

Alltså att det sker en upptrappning när någon beter sig så och att du absolut ska anmäla.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Rädd!