Sitta i Korsdrag
Mamma lärde oss att man inte ska sitta i korsdrag. Vi har det ofta och blir sjuka. Man ska vädra men inte ha dragigt länge?
Mamma lärde oss att man inte ska sitta i korsdrag. Vi har det ofta och blir sjuka. Man ska vädra men inte ha dragigt länge?
På sätt och vis kan ju ts ha en liten poäng, en del kan få nackspärr efter att ha suttit i drag. Och möjligen mjölkstockning.
På sätt och vis kan ju ts ha en liten poäng, en del kan få nackspärr efter att ha suttit i drag. Och möjligen mjölkstockning.
Men folk som tror att man blir förkyld av drag eller kyla behöver ju uppdatera sina kunskaper å det grövsta.
Frisk luft är bra, jag har alltid öppet året runt, att kyla ner huset är inte bra, då får man stänga.
Frisk luft är bra, jag har alltid öppet året runt, att kyla ner huset är inte bra, då får man stänga.
bara om det kyler ner
bara om det kyler ner
"För många år sedan körde vi från Skåne o hem till Stockholm, utan AC men med luft på hela tiden, plus lite öppet - det var en supervarm sommar! Jag åkte på en ordentlig stämbandsinflammation efter det!
Om man blir nerkyld så blir kroppen mer mottaglig för virus, men för att du ska bli förkyld så måste du smittas av förkylningsvirus. Du kan inte bli förkyld av att sitta i korsdrag. Punkt.
Hihi. När jag läste trådrubriken trodde jag det handlade om en lite by som hette Korsdrag...
Förkyld vet jag inte om man blir, men jag får lätt nackspärr om jag sitter där det är dragigt.