Inlägg från: tobbe01 |Visa alla inlägg
  • tobbe01

Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!

OlivKungen skrev 2016-07-18 21:52:37 följande:

.....

Min son berätta att han blivit serverad halal i skolan och undra var det var för nåt

Jag blev riktigt förbannad på skolan eftersom att halalslakt inte är alls bra för djuren och är mer eller mindre grovt djurplågeri. Svenska skolor blir serverade halalslaktat kött. 

Detta påminner om när skolan tog bort svenska nationaldagen och ville att alla skulle stå med sin eget lands flagga.

Eller när dom inte gick till kyrkan och sjöng. För att det kunde anses som rasism för att det fanns barn med andra religoner

Är det nån mer som varit med om nåt av detta eller liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-18 22:01
    menar att dom tar bort svenska traditioner

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-18 22:01
    menar att dom tar bort svenska traditioner

Det märkligaste är väl att man inte hör ett PIP från ngn djurrättsaktivist kring detta med halal-slakt! eller du kanske hört ngt? Skolan erbjuder halal för att det finns att tillgå och för att det går muslimska barn på skolan. I Sverige har vi, trodde jag i alla fall, rätt stränga djurskyddslagar men en uppluckring verkar vara på gång? Tänk om djurrättsaktivister protesterade mot halal-slakt istf att släppa ut minkar eller om de nu känner att de MÅSTE släppa ut minkar så (!?) hinns det kanske med att protestera mot halal OCKSÅ?
  • tobbe01
    Pentagram skrev 2016-07-20 14:21:17 följande:
    Alltså, halal-slakt i Sverige följer svenska djurskyddslagar och det har inte skett någon uppluckring där. Det finns ingen anledning för svenska djurrättsaktivister att protestera mot halal-slakt specifikt (om de inte protesterar mot slakt i största allmänhet).
    Men va bra. Ja då så. Jag har fått för mig att djuren som ska halalslaktas inte får bedövas innan man ger dem dödsstöten men jag är glad om jag har fel. Halalslaktat har kommit för att stanna oavsett vad man tycker.
Svar på tråden Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!