Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!

Allt kött är ruttnande kadaver mer eller mindre, hur dom än dog, i sverige är de bara något "bättre" slaktningsmetod än i andra länder men oavsett dör ett djur, det är blodigt och messy oavsett och halalslakt i sverige följer lagarna precis som annan slaktmetod.

Ät veg om du inte gillar de

Nationaldagen är väl röd dag så varför ska de firas i skolan?

De är inte invandrare eller muslimer som tryckt på mest för att sluta fira grejer i kyrkan utan såna som mig, svenska Ateister!

Vill inte att mitt barn ska vara i någon religiös byggnad när hen är med skolan om det inte är under religionsundervisningen för undervisningssyfte.

• Anonym (K)
    OlivKungen skrev 2016-07-19 10:01:44 följande:

Jag är vegetarian!!!

Varför äter inte ditt barn veg?
  • Anonym (K)
    OlivKungen skrev 2016-07-19 10:18:51 följande:

först så ville dom äta kött i iskolen men när skolan börjar ska jag skicka in en veg blankett

Så skolan får inte "tvinga" ditt barn att äta halalslaktat kött när dom vill äta kött, men de är helt okej att du tvingar dom att äta veg när dom vill äta kött?
  • Anonym (K)
    Jeahla skrev 2016-07-19 23:00:33 följande:

Varför hatar du Sverige? Varför gillar du inte sammanhållningen av att ett folk har en identitet, en historia, egna traditioner etc. Ska vi ge upp svenskan till förmån för alla världens länder? Ska vi ta engelska istället kanske?

Integration funkar inte, tyvärr. Jag tror på assimilation.

Jag hade blivit jättearg om min sons skola serverade halal. Jag hatar inte muslimer, inte alls. Men vi är inte det och ska inte behöva påtvingas det.

F.ö inget fel på sill och potatis. Billigt och gott ;)

Vad är du för svag svensk om du inte kan behålla din identitet efter att ha ätit lite gottig kyckling bara för att någon mumlat lite grejer över den när huvudet kapades?

Tror du att du blir satanist om jag ber till satan över brödet jag ger till dig också..!?

Svenska starka traditioner, språket och identitet hotas inte av andra! Svenskar har överlevt i tusentals år med ut och invandringar och de är fan inget fel alls, lite ändras men de är för att utveckling är oundvikligt och viktigt

Annars kan du ju sluta använda både dator och smartphone för de är inte svenskt.

Potatis är asgott, särskilt i form av pommes och gratäng! Senapssill är de enda som kommer in i mitt hem.

Så varför hatar du sverige och svenskar?
  • Anonym (K)
    Jeahla skrev 2016-07-20 10:10:04 följande:

Hej, Maria,

Nej jag skulle inte kalla mig rabiat. Jag väldigt sympatisk däremot så är jag väldigt principfast.

Ja svenskarna utvandrade och gör fortfarande. Och de blev assimilerade in i det amerikanska samhället. Fö. känner nog alla till vad som hände med den amerikanska ursprungs befolkningen när massinvandringen där ägde rum.

Jag lyssnar väl inte mer på SD än något annat politiskt parti. Men om någon skulle be dig beskriva svenska traditioner så tror jag du känner till vilka de är. Ren allmänbildning som tom.småbarn känner till.

Många svenskamerikaner lär sig än idag svenska, firar midsommar, firar jul på julaftonen istället för juldagen, äter svensk mat/gör amerikansk mat mer svenskt m.m

Så du är rädd för att folk ska komma hit och göra mot oss det vi gjorde mot dom?
  • Anonym (K)
    Jeahla skrev 2016-07-20 09:57:20 följande:

Jo visst har vi alltid haft in och utvandring. Skillnaden är att dessa människor blev assimilerade in i det svenska samhället. Dator och smartphone, är redskap som också blir assimilerade i det svenska samhället. Vi har ju inte engelska tangentbord.tex :p

Svenskar har överlevt.. Ja hur länge till tror du? Svensken skaffar i genomsnitt typ 1.8 barn per familj. Skaffar man enbart två barn då har mani princip ersatt sig själva bara. Alltså ingen tillväxt.

Jag älskar Sverige. Sen finns det mycket hos svenskar som jag inte tycker om. Åsikter och värderingar, personlighets drag osv. Men det är klart att mitt folk och min kultur står mig närmast. Det är väl ganska naturligt.

Har du inte engelskt tangentbord? Det har jag i jobbet.

Men allt med datorer och smartphone (engelska för smart telefon) är helt på svenska menar du?

Du behövet inte kunna någon engelska alls för att hantera?

Du hatar sverige men är för feg för att erkänna det, du är svag och rädd och tror sverige är likadant.
Svar på tråden Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!