Inlägg från: 8airam8 |Visa alla inlägg
  • 8airam8

Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!

Det är en svensk tradition att visa öppenhet gentemot andra kulturer.

Och angående halalslaktade djur så lyder även denna form av slakt under svensk djurskyddslagstiftning. Tror du på fullaste allvar att skolorna kan upphandla illegala varor? Nej, ta du och läs på lite.

• 8airam8

Och när vi nu är i farten så tycker jag att skolan, när de ändå höll på att avveckla nationaldagen, kunde ha avskaffat julafton också. Äckligare och mer kapitalistisk hycklarhögtid får man leta efter.

Ganska häftigt att skolan kan ta bort och lägga till helgdagar lite som den känner för.

• 8airam8

Vet skolor som aldrig haft en kyrka att sjunga i. Det är ju skitbra, för enligt svensk lag och allt det där så ska ju skolan vara religiöst obunden.

• 8airam8
    Jeahla skrev 2016-07-19 23:00:33 följande:

Varför hatar du Sverige? Varför gillar du inte sammanhållningen av att ett folk har en identitet, en historia, egna traditioner etc. Ska vi ge upp svenskan till förmån för alla världens länder? Ska vi ta engelska istället kanske?

Integration funkar inte, tyvärr. Jag tror på assimilation.

Jag hade blivit jättearg om min sons skola serverade halal. Jag hatar inte muslimer, inte alls. Men vi är inte det och ska inte behöva påtvingas det.

F.ö inget fel på sill och potatis. Billigt och gott ;)

Hej Jeahla! Du var nog en rabiat person. För hundra år sedan så stack svenskarna härifrån. Till Amerikat, vet du. Ja, vi utvandrade. Folk har gjort så i alla tider - än har de bott här och än har de bott där. Tagga ned lite nu. Bara för att SD kallar någonting för en "svensk tradition" så betyder det inte att det behöver vara sant.

Hälsningar Maria
Svar på tråden Skola serverar hallslakt och svenska traditioner!!