• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • M i s s
    Flisan79 skrev 2016-07-19 02:16:51 följande:

Lite lustigt att läsa när man till viss del har facit i hand. Jobbar som tatuerare och vet ju därför precis vilka som faktiskt tatuerar sig.
    Ännu har jag inte tatuerat någon missbrukare iaf

Några av de vanligaste kunderna är i övre 20 årsåldern och studerar på högskolan. Väldigt många inom medicin faktiskt.
    Sen är det vanligt med helt vanliga Svenssons i runt 30-45 årsåldern.

Och jo, en väldigt stor del är intresserade av konst och ser tatueringen som ett konstverk. Detta känns som att det blivit vanligare på senare tid iom att tatueringar blivit vanligare och konkurrensen drivit fram kvaliteten väsentligt. Idag är väldigt många tatuerare "nischade" och har en egen stil/ett eget konstnärligt uttryck.

Ja, så uppfattar jag det. :)
  • Anonym (agda)

Fult, billigt, ogenomtänkt. Min åsikt är att om man nu är galet förtjust i tatueringar och lever efter devisen "more is less" så kan man väl börja med att tatuera varenda centimeter av kroppen INNAN man ger sig på händer och ansikte? I bästa fall kan man avhålla sig från dessa områden? Skräcktatueringen är ju den där hemska L O V E på en handen och H A T E på den andra.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-19 07:44:55 följande:

Fult, billigt, ogenomtänkt. Min åsikt är att om man nu är galet förtjust i tatueringar och lever efter devisen "more is less" så kan man väl börja med att tatuera varenda centimeter av kroppen INNAN man ger sig på händer och ansikte? I bästa fall kan man avhålla sig från dessa områden? Skräcktatueringen är ju den där hemska L O V E på en handen och H A T E på den andra.

Varför det? Jag har bara på händerna (en på eyggen) eftersom jag tyckte det var så tråkigt att inte kunna se dom själv..
  • Anonym (rolf)

Jag har 100 personer att välja på när jag ska anställa, varför skulle jag välja någon som tatuerat hals ansikte, händer ? Så fult

• Anonym (joo)

Tycker just på händerna är väldigt fult, tycker inte tatueringar gör sig bra där eftersom det är knöligt osv Tycker inte heller hela armar med tatueringar är fint, ser inte estetiskt ut. Sen är inte åldrande hud vacker med tatueringar.... En två små tatueringar ok men det är vad jag tycker.

• Mooomin
    Anonym (joo) skrev 2016-07-19 08:38:52 följande:

Tycker just på händerna är väldigt fult, tycker inte tatueringar gör sig bra där eftersom det är knöligt osv Tycker inte heller hela armar med tatueringar är fint, ser inte estetiskt ut. Sen är inte åldrande hud vacker med tatueringar.... En två små tatueringar ok men det är vad jag tycker.

Knöligt? Inte på handryggen..?
  • klyban
    Anonym (Fult) skrev 2016-07-19 09:53:31 följande:
    Fult, ofräscht, dumt

Hur blir det ofräscht?
    Menar du såna med tatueringar på händerna, inte tvättar händerna?

• Anonym (joo)
    Mooomin skrev 2016-07-19 09:25:26 följande:

Knöligt? Inte på handryggen..?

Jo smala människor kan ha seniga handryggar men kraftigare har ju mer underhudsfett. Ja fult är det tycker jag! Värst är 30+ som har tatuerat hela armarna inte fint.
  • Anonym (Isvatten)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-19 07:44:55 följande:

Alternativt F U C K och K I L L.

Nej, handtatueringar går bort.

Känns mest som det är endorfinjunkies som inte har något utrymme kvar på kroppen eller folk som vill vråla SEEE PÅ MIIIIG!! men inte vågar som gör sådana.
Svar på tråden Tatuering på händerna!