• Anonym (Kvinna)

Tatuering på händerna!

Va tycker ni om dom som har tatuering på händerna? Vad får ni för intryck, känsla? :)

Eller tycker ni inget alls? Kul o höra folks riktiga åsikter! Jag har själv väldigt mycket tatueringar på hela kroppen (dock inte ansiktet).

• Svar på tråden Tatuering på händerna!
  • M i s s
    Flisan79 skrev 2016-07-19 02:16:51 följande:

Lite lustigt att läsa när man till viss del har facit i hand. Jobbar som tatuerare och vet ju därför precis vilka som faktiskt tatuerar sig.
    Ännu har jag inte tatuerat någon missbrukare iaf

Några av de vanligaste kunderna är i övre 20 årsåldern och studerar på högskolan. Väldigt många inom medicin faktiskt.
    Sen är det vanligt med helt vanliga Svenssons i runt 30-45 årsåldern.

Och jo, en väldigt stor del är intresserade av konst och ser tatueringen som ett konstverk. Detta känns som att det blivit vanligare på senare tid iom att tatueringar blivit vanligare och konkurrensen drivit fram kvaliteten väsentligt. Idag är väldigt många tatuerare "nischade" och har en egen stil/ett eget konstnärligt uttryck.

Ja, så uppfattar jag det. :)
  • Anonym (agda)

Fult, billigt, ogenomtänkt. Min åsikt är att om man nu är galet förtjust i tatueringar och lever efter devisen "more is less" så kan man väl börja med att tatuera varenda centimeter av kroppen INNAN man ger sig på händer och ansikte? I bästa fall kan man avhålla sig från dessa områden? Skräcktatueringen är ju den där hemska L O V E på en handen och H A T E på den andra.

• Anonym (Jaha?)
    Anonym (agda) skrev 2016-07-19 07:44:55 följande:

Fult, billigt, ogenomtänkt. Min åsikt är att om man nu är galet förtjust i tatueringar och lever efter devisen "more is less" så kan man väl börja med att tatuera varenda centimeter av kroppen INNAN man ger sig på händer och ansikte? I bästa fall kan man avhålla sig från dessa områden? Skräcktatueringen är ju den där hemska L O V E på en handen och H A T E på den andra.