Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Era bästa tips för Kolmården!

Bamses värld
    Delfinschowen
    Linbanan
    Nya berg och dalbanan.
    Rovfågel uppvisning

Tänk på att Kolmården består av backar backar och åter backar. Långa och branta. Jag var där nyss(kom hem igår) och är gravid i v 33. Inte att rekommendera. Backen upp från hotellet till parken höll på att ta död på mig.

• viseversa
    Moi 1 skrev 2016-07-18 15:26:37 följande:

Tack för alla tips!!! Ni är bäst!

Men eftersom vi åker från Stockholm så känns det lite stressigt med en endagstur eller är jag ute och cyklar nu.

Tycker också en 2 dagars låter bäst. Vi åkte också från Sthlm.
  • viseversa

Vi bodde på Vildmarkshotellet. Glöm inte badkläder. Det gjorde jag. Dock hade min mamma med sig samt att jag packat ner sonen så dom kunde bada på spat. Maten är helt okej men ingen fantastisk upplevelse. Dock massage(fötter) var underbart skönt. Så dom är duktiga på massage på spat. Hotellet är väldigt mörkt. Mörka tyger mörkt i matsalen och korridorer. Kändes lite deppigt. Kändes som ett skidhotell. Och ja ganska slitet. Dåligt med bänkar uppe på Kolmården där man kunde vila efter alla backar. Också ett stort minus. Speciellt för mig som är gravid.

• viseversa
    Moi 1 skrev 2016-07-18 15:57:30 följande:
    Ja, vi kör på 2-dagars. Hur tog ni er dit?
    Mamma lånade en bil av en kompis. Så med bil. Vi har ingen egen bil nämligen. Gick toppenbra.
  • viseversa
    Moi 1 skrev 2016-07-18 16:01:15 följande:

Tur att du nämnde badkläder, typiskt oss att inte tänka på.

Massage låter härligt.

Tråkigt att de inte rycker upp hotellet.. Men just att det ligger på området gör nog att det är populärt oavsett.

Ja dom har ju pooler och bubbelpool på spat och som gäst är det ju såklart gratis(dock inte massage) men var lite deppigt att jag glömt baddräkten.
Svar på tråden Era bästa tips för Kolmården!