Lånar/tar du pengar av ditt barn?
Däremot har du rätt i att jag hellre velat att barnen haft stora sparkonton, än inga sparade pengar. Nu fungerar inte det.
Visst skulle man väl kunna göra det. Tex känna att mamma är värd en extra stor klapp i år och lägga undan en hundralapp i månaden i en burk...
Eller bestämma att barnet ska få en klapp för 2000:- men närmare jul inse att de där pengarna behövs bättre till annat och ändra ambitionen till tusen kr.
Men egebtligen är det helt irrelevant för min poäng hur vanligt det är att man gör så. Poängen är ju ändå den samma - om jag har tänkt att ge min mamma 1200:- i julklapp (utan att informera mamma om detta) men sen ändrar mig till 600:-- begår jag en omoralisk handling gentemot mamma då?
Hur i hela friden kan man spara stora summor till sina barn om inte ens har en buffert för oförutsedda utgifter? Helt obegripligt...
Har aldrig rört barnens sparkonton.
Mår till och med dåligt när jag tar pengar ur barnens sparbössor/kuvert där födelsedagspengar sparas och där då givaren sagt att ex de 500kr som barnet fick i present ska gå till vinterskor eller så till barnet och jag köper det till barnet...
Har samma känsla kring att använda presentkort som barnen fått.
Om barnen får pengar av släkten för att kunna köpa en ny cykel, så tar vi ändå inte av de pengarna när vi sedan väl köper en ny cykel...
Vet inte varför vi är sådana!
Till att börja med redan i trådstarten.
TS skriver om att det är straffbart och kan leda till skadestånd. Där har du svaret på var TS pratar om lagen.
Det är fortfarande svaret på var TS pratar om vad lagen säger.
Nej TS frågar om vi tycker det är rätt att det är straffbart.
Åter: där äe svaret på var TS pratar om lagen. Både i form av termen straffbart och termen skadestånd.