Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

Är min 3 månaders bebis normalt krävande?

Ja, man lär sig göra mycket med en hand.... :)

De första 6 månaderna tyckte jag var rent helvetiska. Sen har det blivit lättare.

Fortsätt prova med selen! Vår lille vägrade de första månaderna och ville bara bli buren i famnen, men efter ca 3-4 månader kunde han sova där (det gällde dock att sätta honom där när han var trött och börja gå snabbt) och det var en oerhörd lättnad att kunna komma ut. Vagnen har han aldrig lärt sig gilla.

Som tur var har jag en förstående man. När han kom hem stod aldrig maten på bordet och jag stod i princip på tröskeln och räckte över lilleman och gick ut en stund. Det hindrade mig från att bli galen. Bokstavligen.

• annabellelee

Angående praktiska saker:

Gick på toa med lillen i famn. Det kändes udda minst sagt. Duschade när mannen kommit hem. Ibland hann jag när lillen sov men han brukade vakna ca 5-10 min efter att man lagt ner honom så då fick jag vara snabb. Åt smörgåsar till lunch, oftast sittande på golvet så att jag kunde sitta bredvid lillen som låg i babygymmet. Han började skrika när jag var för långt bort, tex satt vid köksbordet. Laga mat fick vi göra på kvällen när mannen var hemma. Ofta lagade vi storportioner så vi hade för flera dagar.Träna gjorde jag genom promenader med lillen och min egenstund när pappan kom hem användes ofta till träning.

Jag fick inget vettigt gjort. En kollega frågade vad jag hade för projekt när jag skulle vara föräldraledig. Skriva bok? Måla tavlor kanske? Jag säger HAHAHA.

Svar på tråden Är min 3 månaders bebis normalt krävande?