Är min 3 månaders bebis normalt krävande?
Min dotter (snart tre månader) gillar inte heller sjal eller sele, utan börjar skrika direkt (sele) eller efter några minuter (sjalen). Jag har köpt ergobaby som alla andra älskar, och babylonia tricot-slen som jag också hört mkt positivt om, så tänker att det handlar om att hon helt enkelt inte gillar dem nu, selen kanske funkar när hon blir större och man kan skippa spädbarnsinlägget. (Däremot gillar hon babysittern och babygymmet, så när hon sitter/ligger där brukar jag passa på att äta frukost/göra kaffe/läsa tidningen etc.)
Laga mat gör jag inte, äter fil eller rester till lunch och sedan lagar min man middag på kvällarna.
Träna gör jag hemma via You tube, brukar köra yoga och lägga henne på mattan framför mig, kan då "integrera" henne i träningen, kittla henne samtidigt som jag kör framåtböjningar osv, ja ni förstår. Kanske inte alltid hinner ett helt pass innan hon tröttnar, men ändå...
Duscha gör jag antingen när hon somnat på kvällen eller när hennes pappa har hand om henne, har nån gång snabbduschat och haft henne i babysittern precis utanför så jag kan se henne. Och ja, har några gånger suttit på toa med henne i famnen när hon inte velat vara nån annanstans, kan inte hjälpas :).
Hur mycket hon sover på dagarna varierar mycket, men sällan sover hon på annat sätt än i vagnen eller i min famn, lägger jag över henne i sängen vaknar hon ofta direkt. Men jag gillar att sitta vid datorn eller läsa så jag gör det med henne på en kudde i famnen, ibland vaknar hon till och vill snutta lite, somnar sedan om.
Städa (om det räknas in bland "vettiga saker") gör jag inte lika noggrant längre, och det blir under de perioder hon ligger i babygymmet eller om jag nån gång lyckas få henne att sova i sängen (eller när hon är med sin andra förälder, såklart).