Är min 3 månaders bebis normalt krävande?
Jag hade likadsn bebis och det blir bättre! Det är PISS i början, speciellt när man jämför med andra mammor som typ kan sitta och fika med bebisen sovandes i vagnen. Se till att pappan tar bebisen när han kommer hem från jobbet - ta ett bad, duscha gå ut eller vad som helst som gör att du är upptagen och inte kan ta bebisen. Välbehövlig tid! På helgen kanske de kan gå ut så du får sova lite eller bara vara hemma ensam!
Min dotter blev mkt nöjdare när jag slutade amma vid 4 månader och gav ersättning istället, och strax efter blev hon tillräckligt stark i nacken för att ligga på mage på golvet och titta på leksaker några minuter. Ytterligare några veckor senare lärde hon sig sitta och DÅ blev det stor skillnad i att kunna roa sig själv. Vid 7 månader började hon sova på dagtid en timme på förmiddagen som gjorde ännu större skillnad. Nu är hon 11 månader och kryper runt och hittar på en massa på egen hand, som natt och dag mot i början. Jag började jobba när hon var nio månader och kan intyga att jobbet verkligen är som semester jämfört med att vara hemma.
Se till att få lite egentid på kvällarna och helgerna och stå ut, det blir snart bättre!