Är min 3 månaders bebis normalt krävande?
Min ville inte eller ligga i babygym eller sitta i babysitter i för en månad sedan (han är 4 mån 2 veckor nu), men så helt plötsligt en dag så gick lite lättare. Kunde lämna honom på golvet eller i sin spjälsäng och han underhöll sig själv så jag fick äta/duscha/sitta vid datorn för mig själv (när mannen inte var hemma). Jag tror att de allra flesta barn blir lättare med tiden, dvs kan spendera lite mer tid 'ensamma' då de lär sig att jorden inte går under om de inte ser mamma varje vaken sekund...
Sen måste du få din sambo att förstå att ni är två föräldrar. Avlastning får jag av min mamma när hon är på besök, eller svägerska. Men din sambo ska inte avlasta dig, han ska dela föräldraskapet med dig! Han är ju för sjutton lika ansvarig som du för det här barnet. Ja det är bara du som kan amma, men allt annat kan han göra! När min man är hemma har han barnet över 75% av tiden, så jag kan få andas lite och göra något annat än att bara bära och mata bebis. Eller så gör vi något ihop alla tre (går en promenad med hunden, går och fikar, shoppar etc). Ska tilläggas att han jobbar kvällar, så det blir mkt vaken tid på dagen som han har med sonen.