Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Någon mer med utmattningssyndrom?

Jag är sjukskriven för utmattningsdepression sedan i höstas. Jobbar dock 50% nu men märker att jag har en lång väg tillbaka till mitt vanliga jag. Det var jag som ville börja jobba men egentligen hade man nog behövt vara sjukskriven 100% en lång tid. Fortf klarar jag ingen stress och kan inte ha flera bollar i luften samtidigt. Oroar mig över att jag aldrig ska bli "frisk". Vila, träning och bra kost ska hjälpa. Själv klarar jag dessvärre inte av att träna ännu utan får fysiska bakslag på utmattningen. Byta jobb har jag hört är nödvändigt plus terapi för att få hjälp med ens dåliga självkänsla och sluta pressa sina prestationer.

• Anonym (Lisa)

Usch ja.. Känner ingen det där med att vara förvirrad och säga fel ord. Vad jobbar du med och vad ledde till din utmattning? Hade varit skönt att höra om någon som blivit helt återställd..

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Frisk) skrev 2016-07-18 08:09:00 följande:

Jag har varit sjukskriven för utmattningsdepression och blivit frisk, helt återställd. Jag har prioritererat om lite saker och ting i mitt liv så jag får balans i livet. Jag var ganska tidigt inställd på att komma tillbaka livet och jobbet och tog emot all hjälp jag erbjöds.

Skönt att få veta! Hade du stressjänslighet, minnes- och koncentrationssvårigheter? Hur längs var du sjukskriven? Kan du se vad som gjorde att du blev frisk?
Svar på tråden Någon mer med utmattningssyndrom?