Återuppta gothisk stil.
Jag har ett dilemma..
Jag har varit alternativ i min stil för många år sedan.
Nu har jag sedan många år bott i en ny stad. Flyttade för ett fint, respektabelt jobb med högt anseende. Kändes som att min stil inte passade med detta jobb.
Har träffat en underbar tjej som jag flyttat ihop med.
Hon kan väll vara lite rockig i sin stil, men oftast mkt proper & elegant klädd.
Nu saknar jag mitt gamla jag, mina gamla kläder, typ. lackbyxor, bondagebyxor med remmar o massa nitbälten, långa rockar & Demoniaskor med platå & utan, jag var rätt fullt ut vad det gällde kläder.
Jag har testat dessa kläder mer & mera på sistone, och jag bara kommer fram till hur mkt jag saknar min klädstil. Jag har haft med dom på en affärsresa & gick ut i denna nya stad där ingen känner mig & bara njöt av att bara få vara mig själv igen, kändes så bra
Nu kommer dilemmat, kan man vid snart 40års ålder som kille återta sin gamla stil?
Hur fan säger man detta till sambon? Hon kommer ju få en smärre chock när hon får se min stil, vi har aldrig pratat om det, har inte vågat för jag tror hon skulle lämna mig.
Eller om mina grannar ena dagen ser mig i kostymer, proper som brukligt & sen helt plötsligt kommer i Demonia swing-815, med metallplattor och svartsminkad.
Eller vad skulle mitt jobb säga..??
Ingen i min "nya" stad eller nya bekantskapskrets vet detta förflutna.
Musiksmaken har jag dock aldrig släppt, lyssnar mkt på gotisk musik.
Jag har hela outfiten kvar på vinden i lådor, och sambon har aldrig hittat dessa, som tur är, eller otur om hon nu skulle kunna acceptera det, vilket jag får ont i magen av bara tanken att hon skulle hitta lådorna.
Eller ska man bara ta tjuren i hornen och lämna henne isf. och skaffa en ny tjej med gothisk stil?