sextiotalist skrev 2016-07-11 06:23:55 följande:
Men går på kondis är det för att man vill äta kakor eller liknande.
Javisst går man på kondis för att äta kakor och bakverk mm.
Fast måste det då utesluta glutenfritt och sockerfritt i sortimentet för den saken skull?
Så att det slutar med att folk bara tar en slät kopp kaffe eller en mineralvatten?
Nu har ju jag inga personliga problem med att äta bakverk med socker och gluten.
Dock så kan faktiskt det s.k "sockerfria" smaka mycket godare än det med "vanligt socker".
Jag har ätit supergoda kanelbullar som inte innehåller socker. Det var visserligen hos kompisen och hennes son var diabetiker. De kanelbullarna var precis lika goda som "vanliga kanelbullar", fast de var bakade på aspartam.
Jag har även ätit supergoda semlor som var glutenfritt och sockerfritt och det var på ett konditori. De "vanliga semlorna" var slut och jag var sugen på semla. Hur goda som helst dessa semlor. En klassisk semla i alla avseenden bara det att den var glutenfri och sockerfri.
Så jag har full förståelse att folk frågar efter glutenfritt och sockerfritt. Många av hälsoskäl och ändå kunna äta ett gott bakverk, och andra för att de kanske tycker det smakar godare.