Inlägg från: aleakim |Visa alla inlägg
  • aleakim

Vad söker ni hos ett bageri/konditori?

Anonym (nyttigt) skrev 2016-07-10 15:17:41 följande:

Jag önskar socker- och vetefria produkter och efterrätter, nyttiga alternativ helt enkelt. 

Samma här, äter varken gluten eller socker så det slutat alltid med att jag bara dricker kaffe.
  • aleakim
    sextiotalist skrev 2016-07-11 06:23:55 följande:

Men går på kondis är det för att man vill äta kakor eller liknande.

Eller för att ens sällskap vill det, eller för att det är mysigt :)

Hade varit trevligt med något alternativ bara.
  • aleakim
    rere88 skrev 2016-07-11 09:19:46 följande:

Trevligt att många tänker på lokalen.. inte många caféer jag har varit på som har en trevlig lokal där man får café känsla.

Traditionella bakverk ligger mig varmt om hjärtat men provar gärna nya saker. :)

Självklart ska alla kunna hitta något så man inte sitter med bara en kopp kaffe framför sig.

Men vissa produkter går det inte att ersätta socker mot aspartam eller annat som ersätter sockret utan att priset blir det dubbla ... och då är frågan om folk är villiga att betala dubbelt pris för något utan socker.

Har varit med om att folk frågar efter socker fritt bröd då många bröd har det i sig.

Jag kommer personligen ha så många socker fria bröd som möjligt och även utforska möjligheter att baka snygga och goda socker fria bakverk utan att priset måste skjuta i höjden.

Det behöver ju inte vara bakelser, kan ju vara andra typer av efterätter. Sockerfri chokladmousse, bärmousse, pannacotta. Sen kanske de får kosta ett par kronor mer att köpa men det tror jag att de flesta av oss accepterar :)
Svar på tråden Vad söker ni hos ett bageri/konditori?