Det blir ingen resa
En klassisk "måste-skriva-av-mig-tråd".
I måndags skulle vi åkt på årets semesterresa. Dagen innan bokar vi om och flyttar fram en vecka. Under natten blev nämligen yngsta barnet dunderförkylt med feber och öronont. Efter penicillin (öroninflammation) och mkt vila är han frisk.
Jag har städat, skurat, tvättat. Bytt sängkläder, handdukar och tandborstar flera gånger under veckan. Tvättat barnens händer noga. Allt för att hindra smittspridning.
Barnen har räknat ner dagarna. Bubblat om förra årets resa och hur kul vi hade det då. Väskorna är nästan helt färdigpackade och på måndag (11/7) ska vi åka.
Men så ikväll. Några timmar efter läggning kommer äldsta barnet upp och säger att han har ont i halsen. 38,2 i feber. Han som var helt utan symptom bara några få timmar tidigare.
Han kan ju givetvis inte rå för att han blivit sjuk. Maken och jag håller masken inför barnen och säger att det faktiskt bara är en resa. En resa vi kan göra en annan gång. Men fy tusan så bittra och besvikna vi är. Vi kan tyvärr inte boka om igen eftersom semestern hinner ta slut. Årets höjdpunkt blir inte av och jag grämer mig så ( jag vet, i-landsproblem) över att barnen inte får någon resa att berätta om och minnas. Allt på grund av en jävla förkylning, som slår till mitt i sommaren.