Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

Olika graviditetsveckor beroende på vart man bor!?

V. 12 är ingen magisk gräns för när risken minskar drastiskt. Risken minskar varje vecka och minst 80% av alla missfall sker före v.12. De flesta missfall efter v.10 är MA.

• Pimpinellan
    klariis skrev 2016-07-08 19:39:16 följande:
    Jag vet, jag är fullt medveten om det. Men vi försöker komma överens om när vi kan säga till familjen och dom närmsta vännerna om graviditeten. En av mina närmaste vänner fick missfall i vecka 17 så  känns som att jag aldrig kommer känna mig säkert tyvärr. :( 
    Jag hade ett i höstas i v.14 och trots att jag är i v.20 nu känner jag mig dödnervös fortfarande. Man kan bara se på statistiken och då är m.f ovanligt efter v.12. Och hoppas och gärna göra VUL så man vet. Ovissheten är värst trots allt. Vi berättade v.14 nu för jag var tjock redan då.
  • Pimpinellan
    klariis skrev 2016-07-08 19:49:34 följande:
    Jag beklagar, det är ju verkligen då man börjar tro att det ska gå vägen också :( hoppas att man ska kunna njuta lite av det! Vi går som på nålar här hemma. 

jag vet.. Det är nog det som är problemet för mig med, börjar se blickar redan för magen börjar synas. Så lär berätta i slutet av Juli eller början av augusti iallafall. :)
    Jag njuter ingenting p.g.a rädslan fortfarande. Trots att jag mår jätteannorlunda mot sist och sett bebben flera gånger. Men normalt sett tycker jag man ska glädjas rätt tidigt!  Glad Jag hade en lång historik av missfall bakom och då är det mer vanskligt. Första graviditeten och allt verkar normalt= stor chans det går bra efter v.12. Jag fick mina första blickar v.9 och är nu tjock som de som är långt mer gångna. Så även om jag inte berättar för alla ser alla ändå.  Tungan ute

Lycka till!
Svar på tråden Olika graviditetsveckor beroende på vart man bor!?