Anonym (Trött på detta) skrev 2016-07-07 22:33:45 följande:
Menar du att man kan få tillbaka virus på balansnerven om man blir förkyld igen? Och sån yrsel kan sitta i hela dagarna i samband med förkylningen? Hur länge då på ett ungefär? Undrar om den kan sitta i ett tag efter att förkylningen har gått över?
Jag har gjort nästan alla tester som går att göra och fick diagnos Kristallsjukan men undrar om jag inte hade Virus på balansnerven i samband med det också... Kan man ha båda på samma gång eller under en månads tid tro?
Jag har en släkting som fick virus, hon blev jätedålig och kunde inte gå, låg på toagolvet och spydde till de fan henne och hon blev inlagd. Jag vet inte hur vanligt det är. Rent logisk borde man ju kunna få det mesta efter varandra eller samtidigt? Jag är inte utbildad :)
Kakmonsterarg skrev 2016-07-07 22:45:58 följande:
Jag kan de mesta om yrsel för jag själv lidit/ lider av det.
Kristallsjukan: är tillfällig! Man får KORTA attacker av yrsel under några minuter men de tar månader innan man känner sig helt återställd i huvudet
Meniers sjukdom:
Meniers glömde jag! Det är väl inte vanligt? men mitt ex hade!
Lyllo den som får korta attacker av kristallsjukan.. Min värld snurrade konstant i 2 dagar så fort jag rörde huvudet, även när jag var still. Blev mycket bättre dag för dag efter övningarna och hade inga besvär efter 1 vecka ca alla gånger :)
Men vad jobbigt du verkar ha det, TS!