• Anonym (Hmm)

Väldigt svårt att andas - läkarna säger att det är ångest

Dina symptom låter exakt som ångest!

Men åk in igen om du är orolig...

• Anonym (Hmm)

Atarax kan jag ta hur många som helst av - hjälper INGET!!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (rädd) skrev 2016-07-14 23:25:43 följande:

Hej på er,

Jag har verkligen funderat på det ni sagt, och hur konstigt det än verkar så har andningen blivit något bättre och gummibandet runt magen lättat lite sedan även ni trodde att det bara var ångest. Jag har kontaktat VC och berättat att jag inte fixar det här själv med lite allergitabletter. Jag fick iaf en kontakt på en KBT-avdelning och ska gå med i en KBT-grupp med start i september (det är kanske ganska snart men för mig verkar det heeelt omöjligt att vänta till september) och en kallelse för privat samtal inför KBT-grupp i slutet av augusti. Jag vet inte, jag är fortfarande skeptisk. Det känns ju som om jag ska dö. 

Det går ganska bra på dagen, men på nätterna vaknar jag av en...hmmm.. episod (kan det vara rätt ord?) där jag under en kort stund (2-3 sekunder kanske) får en "rusning" i kroppen, det känns som om syret försvinner helt i huvudet, nästan som om jag faller, det känns som om hjärtat stannar en sekund och jag kan inte andas. Det är helt fruktansvärt obehagligt så när det händer är jag helt livrädd att somna om och jag skulle inte ens våga vila på soffan mitt på dagen utan min mobiltelefon i handen. Det kan väl ändå inte vara psyiskt? Är det någon som vet vad det kan bero på? Jag har letat som en galning online efter liknande symptom nattetid men ser det ingenstans. Det här kommer även om jag sover jättebra så det verkar ju mycket konstigt om det skulle vara ångest.

Har testat Ataraxen ett par gånger till, men alltså det är inte ett uns av skillnad förutom att jag blir grötig i huvudet. Jag vill nog tillochmed påstå att allting blir värre med dom i kroppen. Borde jag inte märkt någon lugnande effekt om det var ångest?

Nej atarax fungerar inte mot ångestf alls på väldigt många. Har aldrig hört talas om någon det fungerar för. Men eftersom de är harmlösa och inte beroendeframkallande så skriver läkare helst ut dessa.
Svar på tråden Väldigt svårt att andas - läkarna säger att det är ångest