Vårbebisar efter IVF 2016
Hej tjejer! Känner igen flera av er från tidigare trådar och vill egentligen bara säga GRATTIS till er alla! <3
Hej tjejer! Känner igen flera av er från tidigare trådar och vill egentligen bara säga GRATTIS till er alla! <3
VUL gick bra idag, hjärtat slog för fullt och storleken var som den skulle :)
God morgon flickor! Här är det officiell testdag (21 dagar efter ÄP) och vi går in i vecka 6. Ett starkt fint plus och Gravid 2-3 på digitalt. Känns jättebra att iallafall veta att det ökat. :) Visade min sambo som svarade: Åh! Bra gravidat älskling! ;)
Hur mår ni andra?
Grattis (TD är ju liksom första delmålet)! :D Nu är det på riktigt även enligt kliniken.
Vi har ett ultraljud i eftermiddag eftersom jag hade en brun flytning förra veckan. Hoppas att allt ska vara bra men är som alltid nervös nu innan.
Härligt att se det öka BK1986! Jag tog också ett sånt test för att få se 3+ veckor :)
Nu längtar jag efter det tidiga ul v 12, ska ringa idag och boka tid! Inskrivning blir nästa vecka. Känner mig så glad och förväntansfull..!
Mår som vanligt, inga symptom här.... Mer än svullen mage om kvällarna och upp o kissa en gång varje natt. Hur är det själv?
Här gick det hyfsat idag. Har en hel del vätska i buken samt en cysta på äggstocken. Men det är ingenting de gör något åt. Blodproverna såg tydligen bättre ut nu än vid överstimuleringen innan ET och äggstockarna var helt OK i storlek. Så det är bara att vänta och hoppas att det lägger sig snart. Någonting om bebis sa hon inte.
halfmoon: Skönt att det gick så bra! :)
Lixom: Tror det är helt normalt att noja över vilka symptom man har eller inte har. Har hört talas om "spökveckor" också då man inte känner någonting alls. :)
Hade du gjort något ultraljud redan eller väntar ni på första?
Lixom: Just ja! Så var det. Den lilla växer säkert precis som den ska där inne. :)
Igår var min sista dag med Lutinus också. Här får man tre veckor från ÄP och framåt. Tycker egentligen mest att det känns skönt att slippa kladdet. ;) Förra ET som inte tog fick jag blödning trots Lutinus så jag vet inte riktigt vilken effekt det har. Men nu hoppas jag att kroppen har koll själv på hur den ska göra.
Vi bara väntar här. UL inplanerat 5/8 och då är vi i 8+4 vilket känns som en evighet bort. 5+1 idag.
Hej på er. Nu har jag gjort mig själv en otjänst och googlat på det här med Lutinus. Mina tabletter tog slut i måndags på testdagen så jag har slutat med dem nu. Men nu blir jag såklart orolig över att jag borde fortsatt. Det sa de dock ingenting om. Vad har ni andra fått för besked?
Tycker det är så konstigt att alla verkar få olika besked.
Jag slutade med crinone efter 15 dagar (började äggplocksdagen). Var själv orolig över det och frågade kliniken med de sa att kroppen ska kunna producera själv därefter och att det ända det hjälper att ta mer skulle vara enbart psykologiskt. So far so good. Tror faktiskt att de hade försett oss med mer om det behövdes. Progesteronet är ju den lilla kostnaden i IVF-processen och de vill ju bli av med oss så fort som möjligt. :)