• Venne

Vårbebisar efter IVF 2016

Hej! Tänkte höra om jag möjligen skulle vara välkommen här. Har inte gjort IVF, men var "godkänd" för det, då vi försökt i ca 4 år nu. Jag har fått missfall 2 gånger innan, men detta är första gången något har hänt på drygt 2 år nu. Så jag är minst sagt orolig för missfall igen! Passade inte alls in i vanliga gruppen, där får man inte ens nämna oro för missfall- för de väntar barn och inte missfall. Jag känner mig då som ett ufo, för i mitt fall är det nog minst lika troligt vilket scenario som helst.

• Venne

Hej igen och tack för ert varma välkomnande! Vi blev godkända för att göra ivf, men valde att först prova makeinsemination efter förra sommaren. Jag orkade dock inte med det, utan det rann ut i sanden, sköt bara upp det och hoppades på ett mirakel.

Jag plussade tidigt, på bim-5 och fick starkt teststreck på bim-3 så jag hoppas det är ett bea tecken. Går in i vecka 5 idag, så det är ju väldigt tidigt ännu. Mina tidigare missfall har kommit ca vecka 6, men har haft spottings ett tag innan då. Är snart 33 år förresten, någon undrade! Har en stor dotter på snart 10 år, min man har inga "egna" barn.

Nu fick jag en liten brun/orange flytning efter att ha gjort nr 2 för 3 dagar sen. Fick panik och kallsvettades men det slutade igen. Började smörja 3 gånger om dagen ist för 2 med progesterall och än så länge har det inte blött mer.

Hoppas ni har det bra alla har svårt att svara folk vettigt från mobilen, ligger i tält och campar.

• Venne

Hej allihop :) Vad roligt att se att det går bra för alla!

Själv är jag hemma från jobb idag. Det högg till i magen igår och hade så kraftig molvärk att jag trodde jag höll på att få missfall. Men det kom inget blod alls och när jag googlade lät det som att ligamentsmärtor kan kännas så. Har ni upplevt det?

Iaf så bröt jag ihop och grät igår och känner mig inte alls i skick att jobba (pga oro och klena nerver typ), så jag håller mig nog hemma resten av veckan. Därefter har jag semester

• Venne

Förresten, finns det något intresse för att ha en hemlig grupp på facebook också?

• Venne

Jag jobbar inom LSS, på en daglig verksamhet. Men nej, det är inte fysiskt tungt. Idag har det flyttat sig till att göra svinont i högra ljumsken, så jag antar att det är ligamenten. 

Idag vågade jag ringa och boka ett inskrivningssamtal på MVC! Låter tramsigt ju, men det är ändå ett stort steg att våga vara så pass positivt inställd Bad om att få göra ett tidigt vul också, men gynekologen var på semester, så det får dröja ett tag. De verkade iaf ta mig på allvar och gå med på det, antagligen för att samma gynekolog har hjälpt oss med missfallsutredning och en massa annat i åratal. 

• Venne
    BK1986 skrev 2016-08-05 10:40:24 följande:

Så var resan slut för oss. Idag fanns inga hjärtslag och bebisen hade slutat växa i måndags i 8+0.

Stort lycka till till er allihopa. Nu ska vi stänga in oss och sörja.

Jag beklagar sorgen kram
  • Venne

För min del går det bra, hoppas jag. Har inga blödningar iaf! Men nojig som man är tänker man ju då istället på MA. Hur går det själv?

• Venne
    Tindra85 skrev 2016-08-12 17:23:26 följande:

Usch nu börjar jag oroa mig massa igen. Försöker låta bli men det är såå svårt ibland. Helt plötsligt är boobsen mycket mindre spända och ömma :/

Men egentligen var det något annat jag skulle fråga-

Luktfri schampoo och balsam? Någon som har något bra tips? Jag står liksom inte ut med mig själv varken i duschen eller efter haha.

Trevlig helg!

Jag vaknade igår utan något ont i brösten alls, började nästan gråta av oro. Men idag är de ömma igen, så det verkar kunna komma och gå lite.

Garant (tex på Hemköp) har doftfritt schampo. Tror det finns i balsam också :)
  • Venne
    Tindra85 skrev 2016-08-15 13:09:09 följande:

Tack för tipset om shampoo. Har skickat mannen på jakt :)

Vi var på vul idag och fick höra att allt såg perfekt ut. Perfekt! Har vi aldrig hört innan :) såå skönt!

Grattis, vad skönt! Här har illamåendet slagit till med full kraft. Spyr och vilar mest. Mår skit!
  • Venne

Usch när jag vaknade och gick på tia idag kom det brun flytning. Inget rosa eller rött, men jag är så himla orolig nu :( Är i vecka 12 och hade faktiskt börjat slappna av lite och börjat tro på att vi skulle få ett barn och inte mf. Och söndag är det såklart, så jag kan inte ringa barnmorskan.

• Venne

Tack.. jag hoppas det är ok för oss också. Fick du ultraljud för att kolla? Eller fick ni bara vänta och se?

• Venne
    halfmoon skrev 2016-09-19 14:42:06 följande:
    Hade senaste flytningen i v 9+6, då fick jag ett ultraljud genom mvc i v 10+4 för jag var så rädd och orolig. Hade jag inte fått det så hade jag åkt till akuten, har två missfall I bagaget och bara väntade på att denna graviditeten skulle skita sig också.

Allt har gått bra hittills, är i v 21 nu och gjorde RUL för snart två veckor sedan och allt såg fint ut. Börjar tro att det ska gå vägen nu även om oron fortfarande finns där. Nu längtar jag till att ta mig in i perioden då bebis kan överleva om den kommer från tidigt.
    Ok, vad skönt att det gått bra för er. Kommer säkert gå fint hela vägen om ni redan är i vecka 21! Jag har också fått 2 mf tidigare och vi har försökt få barn i över 4 år, så det är som du säger att man bara väntar på att det ska gå som det "brukar" gå.

Jag pratade med min bm idag som inte alls lät oroad, eller som att det var ovanligt. Hon sa att det troligen var sköra slemhinnor när det bara var brunt. Har kommit lite idag med, men fortfarande ytterst lite och ljust. Så förhoppningsvis har hon rätt. Vi fick inget extra ul, men ska på Kub om 2 veckor.
Svar på tråden Vårbebisar efter IVF 2016