• Tindra85

Vårbebisar efter IVF 2016

Hej!

Nu vill jag våga mig in här och skriva något och inte bara läsa av rädslan för att inte våga hoppas och jinxa det om jag skriver något. Hoppas det är ok!?

Vi är äntligen gravida igen (7+5 cirka) efter vårt 6 ivf (4 et 2 fet) och fick se ett blinkande hjärta på vanligt ul igår ?? Går på semester nu så blev lugn av att få se att där var något innan man ska försöka slappna av och njuta av lata dagar. Vi har ett MA i bagaget i v 8 för 1,5 år sedan och ett väldigt jobbigt missfall i v 11 i våras så vi vågar inte riktigt hoppas men försöker.

Har mått rätt dåligt senaste 1,5 v med kräkningar och noll matlust så har gått ner typ 2kg men att få se att där var något i magen gör allt värt det. Lycka till alla ni andra och trevlig sommar på er!

• Tindra85
    halfmoon skrev 2016-07-30 08:49:08 följande:

Grattis och välkommen!

Förstår oron men och har också tänkt tanken om att jinxa saker. Men det är bara att försöka släppa. Inget vi gör kan påverka (mer än det uppenbara, äta, dricka, röka etc). :)

Har också MA och MF I bagaget och det gör det svårt att våga hoppas. Men förhoppningsvis rullar tiden på fort nu och ni är snart förbi v 12. Att ni sett ett litet hjärta är ju toppen!

Jobbigt med illamåendet, hoppas det inte blir så långvarigt.

Bor du i Blekinge? :)

Ja jag vet ju egentligen att det inte påverkar men man har ju blivit lite knäpp innanför pannbenet efter att ha varit i denna cirkusen i dryga 4 år ????

Illamåendet försöker jag med spänning, min mamma mådde ju dåligt fram till typ v 25 haha så jag hoppas jag slipper det :)

Nej bor i Skåne, undrade varför du frågade det sen kom jag på blogglänken..den stackars bloggen, den skrevs det inte mycket i ???? Får nog ta bort den. Är dock där under somrarna :)
  • Tindra85
    BK1986 skrev 2016-07-30 10:45:16 följande:

Varmt välkommen! Då ligger vi lika. 7+5 här idag. :)

Förstår helt klart detta med att jinxa, men precis som halfmoon säger finns det inte mycket att göra. En vän till mig outade på sociala medier när hon var i vecka 5-6 någonting och det gick superbra. Försök istället tänka att det kan vara bra att få prata av sig. :)

Vad roligt :) har du haft kontakt med din klinik efter insättningen? Jag gjorde ju FET denna gången och har lite räknat själv hur långt jag är eftersom de har sommarstängt. Tydligen 7+6 såg jag nu så dagen före dig ;) (enligt mina beräkningar då) jag fick mitt bf till 11mars - men ska ringa och höra på måndag när de öppnar.

Jag har haft bruna flytningar en vecka denna omgången under vecka 7 men har slutat nu. Förra graviditeten blödde jag färskt lite hela tiden..men då hade jag ett hematom i livmodern också...

Ska bli kul att följas åt :)
  • Tindra85
    BK1986 skrev 2016-07-30 11:56:35 följande:

Nej, kliniken har sommarstängt och öppnar först den 8/8. Så jag har ringt barnmorskan på eget bevåg för att få tid för UL och inskrivning. :)

Gör kliniken något mer när man blivit gravid och har tid för UL? Visst räknas det som en "vanlig" graviditet sen? Kul! Jag är beräknad 12/3. :)

Har ni något barn sedan tidigare eller var det graviditeten som slutade i missfall? Jag försöker allt jag kan att inte oroa mig för missfall, men det är svårt med dessa bruna flytningar.

Ok då är du lite i samma sits :)

Jag tror de vill göra ett viabilitetsultraljud, dvs att där är ett levande foster sen räknas det som vanlig graviditet om inget är avvikande. Min förra graviditet var en tvillinggraviditey via ivf där ett av fostrena dog i v 5 och det andra levde vidare plus en blodansamling i livmodern som gjorde att jag blödde lite ständigt så jag var inne på vul en gång i veckan minst..tills dess det tyvärr tog helt slut. Men det var färskt blod och hade att göra med blodet i livmodern plus att det döda fostret inte återbildades utan skapade en kraftig infektion som tog kål på det andra tyvärr :( så så långe det är brunt så borde man kunna va rätt lugn tror jag.

Vi har inga barn sedan tidigare, utan har försökt i drygt 4 år med de enda plusen på två av ivf-insättningarna. Ni då?
  • Tindra85

Jag går på semester nu men har ändå berättat för min chef för jag har mått kasst och behövt springa och kräka på jobbet flera gånger, sen nu under semestern får vi nog berätta för sem vi träffar för jag är rätt allmänpåverkan. De andra gångerna har vi berättat för våra närmsta efter vul - vilket har känts bra när det sen inte gått vägen att de förstår varför man mår dåligt osv... Men alla gör som de själva vill :)

• Tindra85

Hej tjejer!

Vad skönt att flytningarna avtagit bk1986 och vad spännande med ul på fredag :) är det vul eller ul?

Jag har mest 'problem' med mjölkiga flytningar nu som gör att det blir jobbigt att springa i bikini utan trosskydd men bara jag och min man i stugan i vart fall och vid det här laget (och efter en mindre lyckad Egypten-resa) så pratar vi om allt haha! Sen illamåendet kommer och går hela tiden mer eller mindre.

Vi var på hälsosamtal igår (har aldrig vågat mig på det innan) men har en fantastisk bm som jag haft kontakt med senaste åren som följt oss så det känns jättebra. Väldigt sympatisk och förstående.

Vi gick genom planerna framåt och hon ska försöka skicka remiss för kub mm. Sen får man tydligen ett extra ul om man gör ivf typ i v 32 eller hur det va och lite sånt så känns spännande. Mer verkligt på något sätt efter att ha vågat träffa henne :) så nu ska vi njuta av semester i två veckor tills vi har vul på ivf-kliniken.

Halfmoon- vilken vecka är du i nu?

• Tindra85
    BK1986 skrev 2016-08-05 10:40:24 följande:

Så var resan slut för oss. Idag fanns inga hjärtslag och bebisen hade slutat växa i måndags i 8+0.

Stort lycka till till er allihopa. Nu ska vi stänga in oss och sörja.

Men nej!!!

Usch och fy! Skickar en stor kram till er.

Ta hand om varandra och låt det ta den tid det tar...
Svar på tråden Vårbebisar efter IVF 2016