LÅN PÅ 895 000 kr?
Tjena! Som rubriken lyder så har jag lån på 895tusen!!!!!
Någon som har några bra tips/råd om hur man ska gå till väga för att fixa detta skit?
Tjena! Som rubriken lyder så har jag lån på 895tusen!!!!!
Någon som har några bra tips/råd om hur man ska gå till väga för att fixa detta skit?
Jag har lån på 1, 7! Finns väll inget annat tips än att ammotera så mycket mman bara kan och ständigt prata med banken om lägre ränta!
Förhoppningsvis är det ett bostadslån
895.000 kr i lån är inte särskilt mycket om man har säkerhet bakom som en bostad. Är det däremot ett blancolån så ligger du lite mer risigt till.
Förhandla med långivarna. Betala av de lån med högst ränta. Se om du kan lösa något lån med högre ränta genom att utöka ett med lägre.
Minska dina kostnader. Öka dina inkomster. Amortera så mycket som går.
Gör en plan och budget. Det kan vara värt att leva knapert en tid för att få kontroll på ekonomin.
Lån på nästan en miljon är i alla fall mycket bättre än skulder på nästan en miljon.
Gör en budget, Säg till om du vill ha hjälp. Gör sedan en plan för hur du ska betala igen lånen. Igen, säg till om du vill ha hjälp. Sen håller du dig till budgeten och planen.
Lån på nästan en miljon är i alla fall mycket bättre än skulder på nästan en miljon.
Gör en budget, Säg till om du vill ha hjälp. Gör sedan en plan för hur du ska betala igen lånen. Igen, säg till om du vill ha hjälp. Sen håller du dig till budgeten och planen.
Framför allt räntan och avgifterna, men även saker som betalningsanmärningar och stigmat.
Nej, jag menar inte att blancolån och privatlån är skulder. fast det är de, lån är skulder.... ok, jag kom på det:
All elephants are grey, but not all grey things are elephants. Do you get it?
Du menar uppenbarligen förfallna skulder, Aniiee. Stor skillnad.
Lär dig vardagsspråk, människa =P
Lån och skulder - I vardagligt tal brukar vi särskilja på skulder som uppkommit genom att vi lånat pengar, från privatpersoner, låneinstitut eller andra inrättningar, dessa kallas i vardagstal för lån. Skulder som inte är lån brukar vi kalla för skulder, och de uppkommer vanligast genom att den skuldsatte av någon anledning inte har betalat för varor eller tjänster, så som förfallna räkningar för mobiler eller tv-avgifter.
Att man ska behöva förklar detta för en person som förmodligen talar svenska mer än en själv =P
Du menar uppenbarligen förfallna skulder, Aniiee. Stor skillnad.
SLUTA HANDLA FÖR PENGAR DU INTE HAR!!!!!
SLUTA HANDLA FÖR PENGAR DU INTE HAR!!!!!