Min norrländska sambo vantrivs i Stockholm
För 7 år sen var jag uppe i Norrland och blev tillsammans med en tjej från Östersund. Eftersom jag bor/bodde i utkanten av Stockholm så slutade det med att hon ganska snabbt flyttade till Stockholm för att kunna vara med mig.
Vi är fortfarande tillsammans och bor ihop. Hon har ett bra jobb (enligt mig) och det mesta är på pappret bra. Förutom EN grej... Hon hatar Stockholm.
Enda sedan starten av vårt förhållande har det varit ett stort problem. Hon vill absolut inte bo i Stockholm och säger hela tiden att om vi skulle göra slut så skulle hon flytta tillbaka samma dag.
Hon känner sig stressad här, saknar naturen och tycker att folk här allmänt är för fokuserade på karriär. Även fast vi bor nära natur, skog och vatten så duger det inte. Hon blir näst intill deprimerad av att vara bosatt här.
Jag har svårt att flytta på mig eftersom jag har barn med mitt ex och är rätt bunden att stanna här.
Är det någon som känner igen sig? Är det inte ganska vanligt att folk flyttar från Norrland till Stockholm? Hur klarar sig de andra? Finns det något man kan göra för att få henne att trivas bättre här eller är det helt enkelt kört?
Väldigt tacksam för svar.