Ni som fått barn tätt
Jag har en på 16 månader och en på snart 3 månader, alltså 13,5 månader mellan. Ångrar det inte för en sekund! Visst, när två barn skriker så önskar man att man var någon annanstans, men det är inte ofta det händer.
Vi ser till att äldsta fortfarande får vara liten och kräver inget av henne. hon får gråta och va bebis fortfarande. Något som är viktigt att tänka på är att den äldre (oftast) fortfarande vill att man ska bära o pyssla om dom också och inte bara småsyskonet. Får absolut inte bli bortglömt.
Ett tips är att ha tydliga rutiner, funkar perfekt för oss. Vi går upp samma tid, fikar, sover osv samma tid varje dag. Detta har gjort att även lillan följer samma rutin som den stora, med undantag för att hon sover lite oftare och längre. Men är fortfarande vaken/sover samma tid varje dag :)
Sen är det inte samma "chock" som med först barnet. Jag har inte behövt sova på dagarna som jag behövde med första, helt ärligt är jag piggare än någonsin konstigt nog! Det är inte så mycket jobbigare att byta två blöjor eller att packa ut två i bilen. Tar lite längre tid, men det är ju inte extrajobbet som ska avgöra om ni behåller eller inte. :)
Bara skriv om det är något mer du undrar :)