Hur länge använde ni syskonvagn?
Vi köpte syskonbarn och folk ifrågasatte varför och man kan istället ha ståbräda eller bära de stora barnet om de inte går själv. Eller som en uttryckte sig"bara slänga upp äldsta på axlarna" och då tänker jag att denna familj inte kan vara ute och gå en hel dag.
De skiljer 26 månader mellan dom och vi skulle inte klara oss utan den då vi gör saker med våra barn. Dom är nu 1 och 3 och vi är på semester i 3 veckor och ute hela dagarna. Blir vi vuxna trött i fötterna och benen så tror jag även vårat äldsta barn blir de. Sen vill jag undvika att äldsta sätter sig på tvären då vi är ute och vägrar gå eller stå på brädan, att bära han samtidigt som dra vagnen själv skulle inte vara roligt.
Dessutom ser jag nog att den äldsta kommer åka en del vagn små sträckor när han blir 4-5 år med när man måste gå vid mycket trafik.
Men vagnåkandet har minskat mycket efter att han blev 3 år och när vi besökte Legoland satt han i vagnen max 45 minuter på hela dagen, men vi bar han mycket på axlarna istället.