Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

Digestive skrev 2016-08-09 14:08:04 följande:
    Debattörer som inte kan annat än att förvanska texter för motdebattörer och lägga ord i munnen på dem.

Sämre sort finns det inte. Kräks
    Din självkritik är klädsam. 

Hoppas att du inte behöver vara lika missnöjd med köksluckorna.

Att måla dem med färgkritor verkar sådär lagom anarkistiskt.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 17:59:43 följande:
    Det är ganska tragiskt att du finner någon sorts mening med att bete dig såhär. Livets lotteri kan vara lite grymt ibland. Jag ser dig, om det är det du behöver höra.
    Ser du migSkrattande

Hm, du vet väl att det finns moderna lösningsmedel som inte orsakar störningar i perceptionen. Skippa thinner och lacknafta - eller ännu hellre, låt ett proffs ta hand om renoveringen av dit kök.

Du kan väl nöja dig med att måla under diskbänken med de där färgkritorna du skulle köpa.

Inte ens Björn Ranelid skulle väl planera så illa att han började se syner.

Ha det bra nu, Digestive.

Förresten - om du är riktigt snäll lovar jag att sammanfatta dina inlägg i den här tråden så att du vet vad du tycker, men då måste du lova att åtminstone avstå från att använda starka lösningsmedel vid köksrenoveringen.

Håller du dig till färgkritorna duger det gott med lite diskmedel och en tvättsvamp.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-10 13:34:54 följande:
    Du gör som du vill med din sammanfattning - jag är dock enbart intresserad av citat ur min text och som styrker dina påståenden om min text och sak.

Annars är det fritt fram med ge utlopp för din livsfrustration.

"Ser du migSkrattande"

Det var bildligt talat och betyder att man ser någons inre, ofta varmt och sympatiskt menat, men jag förstår om du är fenomenet okänt.
    Hm, först vill du se mig arbeta, sen ser du mig och nu ger du mig din tillåtelse att ge uttryck för min livsfrustration.

Ja du, Digestive. Du har ingen i din närhet som du kan prata med. Det är inte som det ska att tro att du ser mig, inte ens i bildlig bemärkelse, men när du skriver att det är fritt fram för mig att ge uttryck för min livsfrustration är du dessvärre väldigt nära att helt tappa kontakten med verkligheten.

Du tror att du ser mig och du tror dig känna till "min livsfrustration" och du tror dig kunna ge mig tillåtelse att uttrycka den

Jag tror inte att det i första hand är köksrenoveringen som du behöver hjälp med utan framförallt verkar du behöva komma i kontakt med verkligheten igen.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-10 16:06:32 följande:
    Du kanske tror att stabila människor beter sig som du gör men jag är övertygad om annat.

Ditt beteende är i stort sett unikt här på Familjeliv och jag tror att det finns en given förklaring på varför du är så ensam med att bete dig som du gör - och den förklaringen innebär knappast att alla övriga skulle vara de anmärkningsvärda.

Vem skulle kunna ge dig min tillåtelse om inte jag? Jag tror att det är bäst att du låter mig sköta den biten och att du slutar resonera i banor som faller utanför en rimlig verklighetsuppfattning.

Du har min tillåtelse att ge utlopp för din livsfrustration och med att fortsätta söka efter negativ uppmärksamhet på min bekostnad. Jag har råd med att vara din slagpåse för en stund - så se till att mätta dina behov helt och hållet nu.
    Hm.

Ja, det blir nog bra det där, Digestive.

Då vet jag att jag att du anser att jag har din tillåtelse att skriva som jag gör på FL och att du ser migSolig

Lycka till med alltSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-10 19:33:11 följande:
    Till mig och i den här tråden har du min tillåtelse.

Det är för övrigt gott att du skriver under. Förnekelse är aldrig bra.

Tack! Första omgången luckor blev kanon.
    Det vore mig främmande att förneka det uppenbara. Och det är klart att jag noterat att du tror dig vara moderator många gånger tidigare. Så det är givet att jag skriver under på att du inbillar dig att du styr diskussionen på FL och har gett mig tillåtelse att skriva i tråden.

Det var ju detsamma för någon vecka sedan i en annan tråd och med en annan skribent. Jag vill minnas att hon tröttnade när du förklarade vilka trådar på FL du anser att hon får länka till. Hon var väl om jag minns rätt förresten en av de två som "drabbades" av din begäran om att de skulle avslöja sina verkliga namn, något de förståndigt nog vägrade.

Nåja. Hursomhelst anser jag att du i din självpåtagna roll som moderator utgör en harmlös avvikelse från verkligheten.

Bra att du blev nöjd med dina luckorSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-10 21:22:47 följande:
    Det har gått två inlägg och du har redan tappat tråden helt.

"Du har min tillåtelse att ge utlopp för din livsfrustration och med att fortsätta söka efter negativ uppmärksamhet på min bekostnad."

Du har troligen redan glömt det så jag passar även på att tillägga;

"Till mig och i den här tråden har du min tillåtelse."

Jag behöver inte vara moderator för att ge dig den här tillåtelsen och det har ingenting med att styra någon debatt att göra.

Ja, jag tycker inte att man blandar in människors sociala liv i en tråd som handlar om någonting annat - speciellt inte när man samtidigt länkar till en tråd som just handlar om det sociala livet för den aktuella, det är ju lika dumt som det var illa menat.

Det är lite märkligt att ni båda har sådana problem med att jag reagerar på era oanständiga övertramp. Det är inte lätt när man tror att fel är rätt.
    Jag är fullkomligt ointresserad av din flumvärld.

Du replikerade på ett av mina inlägg med en digestiviserad variant av att SD gynnas av det samlade propagandakoncept  som möter dem. Det är inget nytt och samma sak har påståtts ett oräkneligt antal gånger på FL av personer som har lite bättre verklighetsförankring än du har.

Dina betraktelser som "Du har min tillåtelse att ge utlopp för din livsfrustration och med att fortsätta söka efter negativ uppmärksamhet på min bekostnad" utgör i sig goda exempel på hur fixerad du är vid dig själv och hur det kan toka till sig rejält när flummet övergår i psykologiserande personangrepp på paranormala grunder,

Ja jag säger då det. 

Vad gäller länkande till trådar på Familjeliv så är ju dessa en självklar del av forumet, stundtals kan de också vara av intresse med en länk i och med att man kan få en mer heltäckande bild av en person. Men du kan ju skicka ett förslag till reaktionen om ett förbud på FL att länka till andra trådar på FLSkrattande

www.familjeliv.se/forum/thread/69745187-hjalp-mig-sluta-roka-cannabis/1/nick/69846888
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-11 00:31:22 följande:
    Inte propagandan som möter dem utan jag talar om Sverigedemokraternas propaganda eller rättare sagt om den populistiska vågens propaganda. Det spelar ingen roll hur gammalt någonting är om det fortfarande är aktuellt. Problemet är dock inte aktionerna mot Sverigedemokraterna utan att den sakliga debatten inte ligger i första rum samtidigt som aktionerna kan samlas på hög - det slutar med att etablissemanget förlorar folkets förtroende i sak, vilket gynnar den populistiska vågen.

Den populistiska vågen hade förlorat en saklig debatt vilken veckodag som helst men det greppet lyser med sin frånvaro.

Aja, över till bjäbbandet.

Du får svar på tal och det är någonting som du får leva med. Det är helt enkelt för mycket begärt att du ska kunna häckla folk utan att få någonting tillbaka överhuvudtaget. Punkt slut.

Åh, jag minns den tråden. Det kändes väldigt bra att hjälpa någon med att överkomma sitt cannabismissbruk. Tack för påminnelsen!
    Hm, enfald kan vara till nytta ibland. Din flumversion av det uttjatade "Debatten med SD är inte saklig" visar med alla önskvärd tydlighet hur lite man förstått av populism om man inbillar sig att populister någonsin är intresserade av en saklig debatt.

Populismen kommer ju just med påståenden som ditt om att kyrkan är en del av propagandakonceptet mot SD och att man ringer i kyrkklockorna för att störa SD:s torgmöten. Populismen är till sin natur förljugen och/eller okunnig som till exempel du är när du är omedveten om att kyrkklocksringningarna avsåg nazistiska SVP.

Jag hade hund i många år så jag är väl medveten om att det är knähundarna som bjäbbar. Jag minns ju också när du framträdde med bild och namn på FL och krävde av andra att göra detsamma. På bilden såg du ut att vara en en aning kortväxt, minns att jag associerade till en mops.

Populismen. Min uppfattning är att populismen bör hanteras på en rad olika sätt. När populister babblar om åsiktskorridorer eller att kyrkan stör SD:s möten eller framställer alla ensamkommande som sexualbrottslingar ska man givetvis syna deras argument - men det skadar inte att skratta åt dumheterna också.

Populism är inte krympbeständig om den behandlas med skratt.

Och som jag redan skrivit. Jag kan sammanfatta dina inlägg i den här tråden om du vill, det skulle kunna vara intressant för dig att få en torr och saklig beskrivning av dina åsikter.
  • FDFMGA
    K Kalle skrev 2016-08-11 07:46:20 följande:
    Lite trist när en tråd spårar ur så fullständigt att det bara är två som argumenterar med varandra. Kan inte ni diskutera detta nån annanstans?
    Det förstår jag.

Inte desto mindre har jag för vana att alltid replikera när någon kommenterar mina inlägg så riken finns att den här cirkusen kommer att fortsätta i evighet.

Men det går ju alltid att anmäla "skiten" så plockas nog det mesta bort. 
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-11 13:04:54 följande:
    Det är meningen att du ska skilja ordet "jag" ifrån dig själv när du läser det.
    Tyvärr är det precis det du påstår - det vill säga att om du vore uppfostrad som jag så skulle du sätta dina föräldrar i jord. Du kanske inte förstår vad du verkligen uppmanade till/insinuerar:

Att mina föräldrar förtjänar att dö för att de uppfostrat mig till en person som alla normala kräks i munnen av.

Jag tycker du borde försöka lugna ner dig. Jag blir inte stört av ditt flum  - men andra vill att tråden ska återgå till ämnet.

Detta blir mitt sista svar i tråden till dig.
  • FDFMGA
    hipsterpappan skrev 2016-07-02 17:56:22 följande:
    1. Dags att tala med dom skyldiga om vilka värdegrunder vi har i Sverige
    2. Nolltolerans och obligatorisk utvisning vid upprepade sexbrott
    3. Ingen stor grej och pojkar är pojkar
    4. Porta alla ensamstående från festivalen
    5. Vet inte
    Punkt fyra är lite besynnerlig - alltså "Porta alla ensamstående från festivaler". Det skulle inte fungera, väldigt många som går på festivaler är ensamstående - förmodligen en majoritet av besökarna.

Punkt ett tycker jag är för mjäkig. Alla som bor i Sverige ska vara medvetna om vår lagstiftning, åtminstone så pass väl att man förstår att det är olagligt att antasta andra sexuellt. Detta gäller förstås också punkt tre.

Punkt två verkar rimlig om det handlar om personer som inte är svenska medborgare, är det däremot svenskar som begår sexbrott kan de förstås inte utvisas men väl straffas.
  • FDFMGA
    K Kalle skrev 2016-08-15 08:01:10 följande:
    Nyanlända får ingen samhällsundervisning förrän de fått uppehållstillstånd. Kanske borde man införa samhällskunskap, inklusive kunskap om lagar och regler redan under asylprocessen.
    Javisst. Det borde vara en självklarhet, tycker jag.
  • FDFMGA
    ica skrev 2016-08-21 10:07:58 följande:
    Eller så lär vi flickor/unga kvinnor att undvika dessa män. Det är det säkert många som gör redan nu.
    Nej, jag lär inte mina barn att tafsa eller att undvika män för att slippa bli tafsade på.

Men du menar säkert att du vill lära dina eventuella barn att undvika män med ett utseende som inte är som hämtat ur en illustration från "Bullerbybarnen". Det kan du förstås göra om du vill, men jag sysslar inte med rasistisk uppfostran.

Har du någonsin funderat på hur stor andel av de ensamkommande pojkarna som fått asyl här som sysslar med att trakassera flickor sexuellt?

Eftersom jag har barn i precis den ålder där det  är som störst risk att de ska råka illa ut så har vi självklart pratat en hel del om hur man kan förhålla sig och vad man kan försöka göra om man hamnar i en situation när någon/några hotar eller inkräktar på ens sexualitet - men inte i termer av att det är ensamkommande flyktingar som är hotet.

Så enkelt är det ju inte.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-21 12:05:32 följande:

Det där armbandet som den utvilade rikspolischefen Dan Eliasson kom på som en kraftfull åtgärd mot tafsande verkar tyvärr inte ha fungerat så bra:

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nya-ofredanden-pa-ungdomsfestival

Under ungdomsfestivalen We are Sthlms sista kväll fick polisen in tolv anmälningar om sexuella ofredanden. Det innebär att under det fem dagar långa evenemanget i centrala Stockholm har polisen totalt fått 50 anmälningar om sexuella ofredanden, enligt preliminära siffror. Förra året var motsvarande siffra 21.

Anton Chigurh skrev 2016-08-21 12:34:51 följande:
    Nämen......det som verkade som ett så bra förslag. Ett armband, som via texten som står skrivit på just detsamma, förhindrar tafsande och diverse övergrepp, det är ju lysande att komma på nåt sånt, som majoriteten av alla "tafsare  och våldsverkare" självklart förväntas ta hänsyn till.
    Jaja, så smart som farbror Dan förefaller vara kommer det säkert nya innovationer som fungerar.....lika.....bra. 

Typ....!

Ja, vi får helt enkelt vänta och se.
    nattuv skrev 2016-08-21 16:54:27 följande:
    Dom kanske inte hade sina armband på sig?
    Armband med uppmaningen tafsa inte kan man ha synpunkter på.

Nu var det inte så som skrikhögerns skarpaste hjärnor här på FL förmodat att polisinsatsen på We are Sthlm bestod i att dela ut armband.

Att tjejer utsätts för sexuella trakasserier tar nog såväl polisen som tjejerna på stort allvar, även om vissa andra ser sexuella trakasserier ur ett skämtsamt perspektiv.

• FDFMGA
    Bakslag skrev 2016-08-25 22:28:41 följande:
    Nä, så enkelt är det inte! Men så här ebkelt är det:

Man blir uppfostrad av sina föräldrar i vad som är rätt och fel, samt att man får sin syn på hur relatioenen mellan man och kvinna ska vara via sina föräldrar. Om utifall detta går snett och unga individer ger sig ut i folksamlingar med enligt oss en felaktig atttityd, är det inte vår sak att upfostra dem. Vår sak är att skydda offren för detta sketan beteende. Med andra ord, felupffostrade hormonstinna unga män som begår olagliga handlingar kan man fixa hyfsat med hormon nedsättande medicin, eller vad vi kallar kemisk kastrerering.

Det eller eller låsas in, bara att välja och sluta dravlka med den här skiten.

Har inte ett dugg med "skrikhöger" eller vänster att göra, utan bara ett skydd för din och min dotter! Offren ska alltid skyddas först!
    Alltid intressant att få ta del av tankarna från Familjelivs invandringskritiska falang
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-10-08 23:30:55 följande:

Donald Trump verkar vara en man av samma skrot och korn som de män som utför sexuella övergrepp på festivaler. Han pratar om att han tar kvinnor på deras kön och att han inte kan styra sina drifter..

" Du vet, jag är automatiskt attraherad av vackra (kvinnor). Jag börjar helt enkelt kyssa dem. Det är som en magnet. Jag kysser bara, jag väntar inte. - Och när du är en stjärna så låter de dig göra det, säger Trump. - Du kan göra vad som helst"

www.aftonbladet.se/nyheter/article23672933.ab

Risken att Trump kommer till Sverige är liten och än mindre att han går på festival.

I den här tråden var det visst någon som föreslog kemisk kastrering för de som tafsar.
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?