Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

Digestive skrev 2016-08-07 03:47:35 följande:
    Förstår du verkligen inte hur långt avståndet är mellan dina tolkningar av inlägg #169 samt #186 och på vad som står i dessa inlägg? Det är inte riktigt rimligt att förklara det avståndet med att det fanns för lite substans i inläggen - om du nu inte tror att du ska fylla på med substans när du anser att det finns för lite.

Blev inte ditt problem med mina åsikter utrett i föregående inlägg? Vi tar det igen;
    Vad är det som fortfarande är oklart?

Det är ingen idé att spinna vidare på någonting i den här röran. Du tror ju till och med att diskussionen om person- och gruppangrepp handlar om dig och mig.
    Det blir bra så, Digestive.

Jag hade heller inte väntat mig att du skulle kunna ge din syn på hur man ska förhålla sig till populismen.

Mitt behov av att träta med dig är försumbart.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-07 15:44:36 följande:
    Jag la en grund för den saken i inlägg #191 men du svarade inte ens på det inlägget utan meddelar på annat håll att det finns för mycket tveksamheter för att kunna besvara mina inlägg.

Du har även missförstått helt avgörande delar av det jag skriver.

Vill du låtsas som att det bara vore för mig att spinna vidare helt problemfritt i det läget och att allt annat vore att träta med dig så varsågod.
    Tja, jag var finkänslig nog att inte kommentera din beskrivning av propagandamaskineriet där du ondgjorde dig över bland annat "kyrkor som överröstar torgmöten".

Rent konkret syftar du då på att Svenska kyrkan beslutade att låta kyrkklockorna ringa när nynazister demonstrerade på en del platser i Sverige, det var väl det numer nedlagda SVP som demonstrerade.

Ja, det förvånar inte mig att du anser att det är fel att man markerar mot nazister, notera att det inte var SD utan renläriga nazister.

Som jag redan skrivit vinglar du högst betänkligt. Apropå kyrkan - känner du till barnvisans rader: "Prästens lilla kråka skulle ut och åka, ingen hade han som styrde. Och än slank han hit och än slank han dit och än slank han ner i diket.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-07 21:54:59 följande:

Jag har inte skrivit att någonting är fel utan jag har skrivit att man bör "[...] vara försiktig med hur man göder en sådan propagandamaskin [...]" och "Sådan här propaganda kan inte besegras utan saklighet i första rum [...]".

Kan du inte bättre än att lägga ord i munnen på folk och försöka dra ner byxorna på dem? 
    Det är inte möjligt att dra ner något som redan är nere.

Du skrev att kyrkan är en del av propagandakonceptet när de ringer i klockor och stör torgmöten.

Jag skrev att de ringde i klockor när nazister - alltså riktiga nassar, demonstrerade.
    Digestive skrev 2016-08-06 00:44:09 följande:
    , kyrkor som överröstar torgmöten med kyrkospel, 

Så hår beskriver den kristna tidningen Dagen det du förfasar dig över.

Själv säger jag bara herregud. Ha en bra dag nu Digestive, gå ut och demonstrera mot att kyrkor reagerar när nazister marscherar. Hittar du upp ur diket kallas det du hamnat på för vägen.

www.dagen.se/kyrkklockorna-varnade-for-nazisterna-1.93000
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-08 19:54:47 följande:
    Vad du skriver och tror att saken handlar om är irrelevant.

"Kyrkklockorna ringde när Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson talade i Varberg i måndags."

tinyurl.com/hvney3q

"Klockan halv tolv på lördagsförmiddagen var det återigen dags för Falun att få besök från Sverigedemokraternas Jimmie Åkesson.

Men partiledaren hann knappt dra i gång innan han överröstades. Denna gång var det, tillskillnad från vid hans visit inför EU-valet, dock inte åskådarna som stod för den höga ljudnivån. I stället var det klockorna på Kristine kyrka som drogs i gång och sedan fortsatte ringa i nära en halvtimme innan en vaktmästare kunde stänga av dem."

tinyurl.com/zr5srqg

"På måndagen talade Sverigedemokraternas ledare på Lilla torget i Norrtälje. I Norrtälje kyrka ringde kyrkklockorna för att varna för fara."

tinyurl.com/j42xvyq

Jag anser dock att även nazism är en del av den här populistiska vågen.

Att du fortfarande inte har kopplat att det är den populistiska vågens propaganda som jag talar om är lika makalöst som att du har arbetat med att få snåriga texter begripliga.

Din språkförståelse är under all kritik.
    I måndags. Haha, det har gått två år sen 2014. jag förstår inte att så många av FL.s högerdebattörer inte ens klarar av att datera en artikelSkrattande

Och heller inte kan lösa ordentligt. Det var en slump att kyrkklockornas ringning sammanföll med SD-mötet enligt kyrkan.

Herregud. Du skriver att min språkförståelse är under all kritik men  klarar själv inte av att begripa detta. Ja du Digestive. Det är inte utan att man häpnar ibland

- Spontant blir jag glad över att människor applåderar när kyrkklockorna ringer, säger Thomas Karlsson som är vikarierande kyrkoherde i Varbergs församling.

Han berättar att den gemensamhetsträff som var inplanerad i måndags 14.00 var inplanerad sen länge, långt innan det var sagt att Jimmie Åkesson skulle komma.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 03:08:19 följande:
    Datumen är givetvis irrelevanta. Har dock förstått vilka problem du har med att hänga med i sak och det här var bara att slänga på den högen.

Visst kan ena händelsen förklaras som en slump men inte de övriga två. Att du pyntar inlägg med emotes och börjar raljera när du lyckas anmärka på en sak - hur obetydlig den än må vara - är fantastiskt, verkligen fantastiskt. Eld och lågor vart han.

Jag är en anarkist men du har såklart inte förstått det heller - det har ju bara nämnts ett tiotal gånger för dig.

Aja, var det inget mer så.

Jag hoppas du förstår att din prestation här kvalar in som lite dötid mellan Heartstone-matcher och köksrenovering. Att du försöker så hårt.
    Det är naturligtvis inte irrelevant att du skriver i måndags om något som inträffade för två år sedan.

Det är heller inte irrelevant att du påstår att kyrkan är en del av "propagandakonceptet" medan ditt exempel när du blir synad visar sig handla om en sammankomst som var planerad långt innan det blev klart att Jimmie Åkesson skulle ha möte samtidigt.

Jag begriper inte att du och så många andra är helt obekanta med fenomenet kausalitet.

Jaha, du är anarkist idag, inte kristdemokrat eller centerpartist.

Lycka till med renoveringen av köket, osökt kommer jag att tänka på  Björn Ranelids framträdande i Arga snickaren

• FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 09:53:19 följande:
    Jag citerade texten ur artikeln. Ibland kommer en facepalm väldigt naturligt.

Är vi klara nu? Det här stimulerar inget vidare och samvetet börjar göra sig påmint.
    Javisst.

Lycka till med renoveringen - om du skulle höra några kyrkklockor får du försöka låta bli att tänka på Hemingways "Klockan klämtar för dig".

Så är det inte, oavsett om du fått för dig att propagandamaskineriet försöker störa SD eller dig. Det är bara inbillning :)
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 10:39:29 följande:
    Nehepp, så lätt skulle det såklart inte vara. Det här menade jag:

Det är inte propagandamaskineriet som har stört Sverigedemokraterna utan det är bland annat Sverigedemokraterna som står för propagandamaskineriet.

Var det en tillräckligt kort och konkret mening för dig? Hade jag haft tillgång till färgkoder så hade jag använt dem.
    Jo, jag vet.

Det var därför jag skrev att du vinglar. I ena stunden är det SD som är utgör propagandakonceptet men i den andra är det det politiska etablissemanget, däribland Svenska kyrkan där du dessvärre inte klarade av att förstå en enkel text.

Jag vet inte om färgkritor skulle vara till din hjälp, jag förordar läs- och skrivträning.

Färgkritorna dina kan ju komma till pass under köksrenoveringen ;)
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-06 17:06:17 följande:
    Du har ju verkligen inte förstått vad jag har skrivit.

"Problemet är att du vinglar i dina åsikter så att det stundtals framstår som att du syftar å¨populistpropagandan som propagandamaskineriet."

Det är vad jag syftar på. Om du slutar diktera hur jag ställer mig i sak så ska du nog se att mina åsikter blir mindre vingliga. Alternativt så sitter du still.

Att lämna person- och gruppangrepp utanför en debatt är alltså oetiskt, intellektuellt ohederligt och att stryka en sak medhårs. Det blir skitbra så.
    Haha, jag jobbar just nu. Du kanske bara har ett fönster i ditt kök, men jag har fler i min dator.

Nåväl. Du får gärna tro att Svenska kyrkan ringde i klockorna för att störa Åkessons torgmöte.

I verkligheten ringde de i klockorna när nazister från SVP marscherade. Ett bra initiativ anser jag. 

Ett tips som är vattentätt. Om du tar ett plakat där du med dina färgkritor skrivit: Jag är anarkist och håller på KD eller C eller Piratpartiet och fnattar iväg till närmsta kyrka så ska du se att de ringer i klockorna klockan 11:00 enkom för att störa digSkrattande

Lycka till med dina bestyr och dina färgkritor, Digestive!
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 12:41:51 följande:
    Jobbar du just nu med ett yrke du hade? Det var det här med att förstå text och sammanhang.

Som det stod i artiklarna så berodde ena händelsen på "[...] någon utomstående som hade brutit sig in i det ljudbord som står inne i den under dagtid öppna kyrkan." och den andra på att "Kyrkoherden, Per Rydberg tyckte att det kändes rätt och riktigt att ringa i klockorna.". Både händelserna berörde Sverigedemokraterna.

Vad någonting skulle ha med nazister och Svenska Kyrkan att göra vet bara du.
    Du hade tre länkar som skulle ge stöd till din tes att Svenska kyrkan är en del av den företeelse som syftar till att stöta bort SD och dess anhängare, du skrev överrösta torgmöten.

De två första hade du inte förstått, de hade inget att göra med kyrkohedens syn på SD men för det tredje så ringde klockorna i kyrkan i Norrtälje som en markering mot SD.

Vad du glömmer är att jag inte tillhör skrikhögern, du kan alltså inte övertyga mig om något genom att välja ut tre enskilda exempel, där du inte ens förstått två av dessa, och få mig att tro på din tes.

SD har haft rätt många möten och jag är övertygad om att i mer än 99 procent av fallen så har klockorna inte klämtat för SD.

Det är två olika tänkesätt som möts när vi diskuterar. Du pekar på ett exempel och säger "Titta, sådana är de" medan jag är skolad i en annan tanketradition.

Faktum är att det kanske är det som bekymrar mig mest av allt, det antiintellektuella exempelsamlandet hos SD och SD-kramare som skrikhögern.

Det är liksom raka motsatsen till den gamla folkbildningstraditionen i Sverige - en slags rörelse för självvald fördumning.

Nej, jag jobbar inte med det yrke jag hade, hade jag gjort det hade jag inte skrivit att jag en gång hade ett yrke...

Däremot jobbar jag med information, bland annat utifrån kriterier som källkritik och relevansSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2016-08-09 14:00:48 följande:
    Så i ett inlägg där sammanhanget är yrket som du hade så tror du alltså att jag syftar på ditt nuvarande yrke - när jag skriver "Jag skulle vilja se dig arbeta."? Det var det här med att förstå text och sammanhang.
    Jag skulle inte vilja se dig se mig arbeta.

Jag tyckte det var alldeles tillräckligt när du framträdde med namn och bild i en tråd och krävde av två andra att de skulle göra detsamma.

Lyckligtvis avfärdade de kategoriskt ditt krav med hänvisning till den anonymitet man måste respektera på FL.

Du får alltså finna dig i detta.

Hoppas färgkritorna dina kommer till användning i köket när du renoverarSkrattande

I övrigt så får du acceptera att jag vare sig har tid eller lust att hjälpa dig till att hålla en rak linje i debatten.
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?