Digestive skrev 2016-08-09 12:41:51 följande:
Jobbar du just nu med ett yrke du hade? Det var det här med att förstå text och sammanhang.
Som det stod i artiklarna så berodde ena händelsen på "[...] någon utomstående som hade brutit sig in i det ljudbord som står inne i den under dagtid öppna kyrkan." och den andra på att "Kyrkoherden, Per Rydberg tyckte att det kändes rätt och riktigt att ringa i klockorna.". Både händelserna berörde Sverigedemokraterna.
Vad någonting skulle ha med nazister och Svenska Kyrkan att göra vet bara du.
Du hade tre länkar som skulle ge stöd till din tes att Svenska kyrkan är en del av den företeelse som syftar till att stöta bort SD och dess anhängare, du skrev överrösta torgmöten.
De två första hade du inte förstått, de hade inget att göra med kyrkohedens syn på SD men för det tredje så ringde klockorna i kyrkan i Norrtälje som en markering mot SD.
Vad du glömmer är att jag inte tillhör skrikhögern, du kan alltså inte övertyga mig om något genom att välja ut tre enskilda exempel, där du inte ens förstått två av dessa, och få mig att tro på din tes.
SD har haft rätt många möten och jag är övertygad om att i mer än 99 procent av fallen så har klockorna inte klämtat för SD.
Det är två olika tänkesätt som möts när vi diskuterar. Du pekar på ett exempel och säger "Titta, sådana är de" medan jag är skolad i en annan tanketradition.
Faktum är att det kanske är det som bekymrar mig mest av allt, det antiintellektuella exempelsamlandet hos SD och SD-kramare som skrikhögern.
Det är liksom raka motsatsen till den gamla folkbildningstraditionen i Sverige - en slags rörelse för självvald fördumning.
Nej, jag jobbar inte med det yrke jag hade, hade jag gjort det hade jag inte skrivit att jag en gång hade ett yrke...
Däremot jobbar jag med information, bland annat utifrån kriterier som källkritik och relevans