Inlägg från: Speakers Corner |Visa alla inlägg
  • Speakers Corner

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

athanatos skrev 2016-07-02 21:23:09 följande:
    Det kommer inte ske, jag kan sträcka mig till att kanske två personer hjälper till. Folk är betydligt räddare än du tror.
    Jut därför måste vi alla börja vara det samhälle vi vill ha.
    Med andra ord börja agera på det vis vi vill se andra göra.
    Ingenting lär förändras för att vi ger upp. 
    Jag kan förstå att man inte själv vill gå in i ett gäng och stoppa en våldtäkt eller våld mot annan person.
    Men det minsta man kan göra är att larma och stanna kvar och uppmärksamma andra på vad som förssiggår.
    Ju fler som reagerar, och dom allra flesta avskyr och accepterar inte sånt beteende, tillsammans kan vi ändra på det. 

För övrigt tror jag att det handlar om att börja med våra barn, lär dom att respektera andra med våld och tvång. 
    Oavsett kön, 
    Lär dom andra vägar att kommunicera.
    Och när det gäller dom flyktingar som kommer hit så ska vår värdegrund in från dag ett.
    Visa och lär dom också hur vi gör i Sverige, helt oavsett hur dom har gjort i sina hemländer.
    Och följer dom inte dom lagar vi har i Sverige, ut med dom. 
    Direkt. 
    Kommer man hit ska man respektera våra lagar. 
  • Speakers Corner
    suckochstonvadniarkorkade skrev 2016-07-03 06:37:37 följande:
    Nej, det är inte vanligare. När polisen förde statistik över tafsarna i Tyskland så var 149 av 153 födda utomlands. Resterande 4 av 153 kan ha varit vanliga tyskar, men det är väl mer troligt att det är afrikaner eller MENA födda i Tyskland.

I Sverige har polisen samma bild, men för så klart inte statistik för man vill ju inte peka ut oskyldiga stackars små *snyft, snyft* "flyktingar". Jag citerar:

?I de fall där brotten utförts av gärningsmän i en större grupp på offentlig plats och i simhallar har gärningsmännen främst varit ungdomar som söker eller nyligen fått asyl i Sverige.?

Kortfattat: sluta bete dig som ett äckel kära du (ja man är ett jävla äckel när man ljuger och anklagar svenska män för skit som andra män begår, det ska man ha klart för sig, du är i praktiken inte bättre än en pedofil och våldtäktskvinna).

http://www.svd.se/tjafsainte
    Lägg ner.
    Bemöt sakargumenten om du inte håller med, men låt bli personangreppen och den aggressiva tonen.
    Det är exakt den här sortens bristande respekt för sina medmänniskor som ligger till grund även för trakasserier och våldtäkter mot andra människor.
    Bli inte en del av det du vill undvika. 
    För övrigt har jag anmält ditt inlägg. 
  • Speakers Corner
    Sfinx2 skrev 2016-07-17 12:13:21 följande:
    Är du osmart på riktigt?

Du får säga precis vad du vill om vem du vill, för min del. För att ett pucko inom SD våldtagit någon och blivit dömd för det så står helt plötsligt hela partiet för våldtäkt, är det vad du tror?

Att gå in och försöka påstå att jag använder fel ord för att du inte kan ge dig på det jag skriver om, säger mig att du vill komma bort ifrån det som är viktigt här, dvs hur får vi bukt med taffsandet/våldtäkter på festivaler? Som till största del ensamkommande pojkar/män är skyldiga till. Jag gissar att det är det som tar hårdast, att dessa oskyldiga stackars ungdomar kan begå sånna bestialiska brott?
    För att en puckoinvandrare våldtagit någon och blivit dömd för det, så står helt plötsligt alla invandrare för våldtäkt, är det vad du tror? 

Tänk om vi alla skulle sluta generalisera människor och se till individen och inte till grupptillhörighet, så mycket vi skulle vinna på det. 
  • Speakers Corner
    Sfinx2 skrev 2016-07-17 12:58:35 följande:
    Jag förstår att det börjar bli jobbigt när det visar sig att inte alla som kommer hit är så oskyldiga trots allt, då känns det extra skönt att slänga fram rasist-kortet kan jag tro - så du iallafall har något att komma med, menar jag. Nej, det är inte ett okunnigt uttalande och inte ens ett rasistiskt uttalande utan det kallas på ren svenska för fakta.

Sen gäller det att du LÄSER vad någon skriver om du ska citera: Jag skrev att det till största del är ensamkommande pojkar/män som står för de våldtäkter/tafsanden som förekommit på dessa festivaler. Betyder det att ALLA ensamkommande som kommer hit begår dessa brott? Nej! Det har heller aldrig påståtts av mig.

Sen får du gärna utveckla vad 17 det är du skrivit nedan:

**Antingen använder du "de" och syftar på de som tafsar. Och då drar du alltså slutsatsen att de som tafsar tafsar. En inte så särskilt imponerande slutsats **
    Men vem tror att alla som kommer hit är oskyldiga? 
    Jag har aldrig hört någon säga så, det vore ju verkligen att klumpa ihop.
    Lika lite är alla som kommer hit skyldiga.
    Som sagt se individen inte gruppen. 
  • Speakers Corner
    PixieP skrev 2016-07-18 16:05:52 följande:
    Hahaha det är ganska remarkabelt när en icke-händelse blir nyheter

MEN BARA LUGN, Trästockfestivalen ska bussa in två fulla turistbussar med ensamkommande flyktingbaaarn från hvb-hem (kanske 25+ med PTSD?)

trastockfestivalen.se/gratis-festivalbussar/

Förhoppningsvis inser de att de är på allas radar nu! Men man kan ändå skratta åt idioterna som bussar in dom.
    Vad får dig att nämna att dom kanske har ptsd, vilken ful, ful insuniation av dig.
    Det vet ju du inget om. 
    Lika lite som du vet något om vilka men svenska killar lider av. 
    Kritisera gärna beteende, men låt bli att lägga in egna förhoppningar i dina teorier, det gör att du sjunker själv i anseende, det blir svårt att ta dig på allvar. 
    Och varför skulle inte flyktingbarn få gå på festival, vill du ha segregation, kollektiv bestraffning av alla för vad några enstaka gör? 
    Där tappar du mig, jag anser att var och en är ansvarig för sitt egna beteende, inte för vad andra gör, baserat på grupptillhörighet.
    Jag vill inte bli portad för att vitmaktrörelse betett sig som svin. 
  • Speakers Corner
    Gert skrev 2016-07-18 17:19:03 följande:
    Inom en snar framtid kommer väl en natt utan stenkastning och bilbränder bli en nyhet. Det är sjukt hur samhället har förändrats till det sämre och när man påtalar orsakerna kommer skrikvänstern och brölar. 
    Tror du, konstigt jag bor mittemellan två utanförskapsområden och dom allra flesta nätter är lugna, ändå läser jag aldrig i pressen om detta oerhörda.
    Kanske för att det inte är något märkvärdigt annat än för en rasist som vill ha stenkastning och bilbränder, för det är ju utmärkt bränsle att driva sin hatpropaganda med. 
    Att man skadar andra både invandrare och svenskar med den, det verkar inte spela nån roll, såläng man får kräkas ur sig sin galla.
    Eller hur Gert, det kan aldrig bli för lågt för en riktig rasist. 
  • Speakers Corner
    Gert skrev 2016-07-18 17:23:55 följande:
    Precis. Nykter och kristen. 
    Dåså  då kanske det är den vägen vi ska gå.
    Nolltolerans mot alkohol, inte mot grupper av människor.
    Kristen eller ej spelar knappast nån roll, om något så skapar kristendomen skenhelighet och ögontjänare.
    I dom lugnaste vattnen och så vidare.........
  • Speakers Corner
    PixieP skrev 2016-07-18 17:24:55 följande:

Japp, jag är faktiskt orolig över att Sverige kommer bli som vilda västern igen, där män bär vapen och kvinnor bär täckande kläder och ett naket smalben anses omoraliskt... och jag menar inte om femtio år. Det kommer ske mycket snabbare än så.
    Det är inte jag ett dugg orolig för, invandrare är i en alldeles för liten minoritet för att ha den sortens inflytande, på Sverige. 
    Inte ens när dom var som flest var dom ens i närheten av att kunna åstadkomma något sånt.
    Annat än ytterst lokalt just i förorter där det bildas enklaver.
    Därför måste dom enklaverna splittras, och invandrarna måste ut bland svenskarna.
    Vi blir som dom vi är med.
    Vill vi att invandrare ska bli mer som svenskar och anamma vår värdegrund,då måste vi se till att invandrare också umgås med svenskar. 
    Vi påverkas av dom runt omkring oss.
    Vi blir som dom vi är med.
  • Speakers Corner
    PixieP skrev 2016-07-18 17:45:53 följande:

Jo jag vet, tyvärr. Undrar om det kommer bli enklaver i Sverige? Inbördeskrig, de som vill ha sharia och de som inte vill. För min del skulle Tensta och Södertälje och större delen av Malmö redan nu kunna kalla sig annat land. De får klara sig utan våra skattepengar.
    Men snälla nån, cirka 7% procent är invandrare från Mena, och då räknar jag högt.
    Och av dom vill bara en ytterst liten bråkdel ha sharialagar, 
    Det är cirka 93 procent som överhuvudtaget inte kommer från dom länderna, dom allra flesta av dom är svenskar.
    Och du är rädd för inbördeskrig.
    Kom igen nu hör du inte själv hur absurt det låter.
    Du behöver inte vara orolig för det. 
  • Speakers Corner
    PixieP skrev 2016-07-18 20:22:22 följande:

Jag vill gärna se dina källor på att 7% är MENA-invandrare och 93% är svenskar. Hahaha det här är så fel det bara kan bli, drog du detta ur en hatt eller? Skrattar ihjäl mig!
    Är det på den nivån du diskuterar får du diskutera med nån annan. 
    Du vill inte att jag ska ha rätt, du vill ha en anledning att utmåla invandrare som det stora hotet. 
    Så förutsägbart och så banalt.

För övrigt skrev jag aldrig att 93% var svenskar, men så blir det när man inte läser ordentligt. 
  • Speakers Corner
    PixieP skrev 2016-07-18 20:22:22 följande:

Jag vill gärna se dina källor på att 7% är MENA-invandrare och 93% är svenskar. Hahaha det här är så fel det bara kan bli, drog du detta ur en hatt eller? Skrattar ihjäl mig!
    Här ska du se.

"2015 var 16 procent av Sveriges befolkning är född utomlands vilket motsvarar strax över 1,6 miljoner människor. Ungefär hälften av alla utrikes födda personer kommer ursprungligen från ett europeiskt land. Finland är sedan lång tid det vanligaste födelselandet bland utrikes födda i Sverige. Det näst vanligaste födelselandet bland utrikes födda i Sverige idag är Irak, följt av Polen.8"

16% är utrikesfödda, hälften av dom kommer från ett europeiskt land.

Det lämnar 8% kvar, nu kommer ju inte alla dom från menaländerna.

Men även om dom gjorde det så låg jag ju rätt, cirka 7% skrev jag och det 

visade sig ju stämma rätt bra. 

Källa: www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Hur många procent menar du att det är från menaländerna, och vart är dina 

källor, nu är det dags för dig att bekänna färg. 

Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?