Inlägg från: nattuv |Visa alla inlägg
  • nattuv

Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?

elyse skrev 2016-07-02 20:14:00 följande:
    Ja, det är just det att man själv riskerar att skådas om man ingriper.
    Och glöm inte att man även kan bli åtalad om man ingriper och blir tvungen att använda våld för att freda sig själv eller det tilltänkta offret.
  • nattuv
    Speakers Corner skrev 2016-07-18 17:49:32 följande:
    Tror du, konstigt jag bor mittemellan två utanförskapsområden och dom allra flesta nätter är lugna, ändå läser jag aldrig i pressen om detta oerhörda.
    Om du bor mitt i mellan så lär du inte veta vad som händer varje natt. De som bor i områdena istället för i mittemellan kanske inte har samma uppfattning som dig. Bara en tanke.
  • nattuv
    Digestive skrev 2016-08-07 21:54:59 följande:
    Det här har redan utretts två gånger tidigare och det här blir alltså tredje gången;
    FDFMGA skrev 2016-08-06 16:14:54 följande:
    Problemet är att du vinglar i dina åsikter så att det stundtals framstår som att du syftar å¨populistpropagandan som propagandamaskineriet.
    Förstår du inte vad mitt svar innebär?
    Hmm, så du gör samma sak om och om igen och förväntar dig ett annat resultat?
  • nattuv
    Digestive skrev 2016-08-09 10:41:08 följande:
    3.) Strängare straff.
    4.) Könssegregerade publikområden. När badhusen, för att stoppa sexuella ofredanden, har spräckt tabut mot könssegregering är det bara rulla ut det över hela linjen.
  • nattuv
    Kung Markatta skrev 2016-08-21 12:05:32 följande:

Det där armbandet som den utvilade rikspolischefen Dan Eliasson kom på som en kraftfull åtgärd mot tafsande verkar tyvärr inte ha fungerat så bra:

Dom kanske inte hade sina armband på sig?
  • nattuv
    Tecum skrev 2016-08-30 20:47:52 följande:
    Pepparspray är nästan omöjligt att använda i en tät folksamling utan att träffa oskyldiga också. Och ofta vet ju inte tjejen vem som tafsar, ska hon spraya på alla i närheten då?
    Alla män är potentiella våldtäktsmän så det är bara spraya på.
  • nattuv
    asta66 skrev 2016-10-08 17:35:31 följande:
    Det kanske blir bättre med samtyckeslagen. Då borde mannen i alla fall få frågan om varför han trodde att kvinnan ville ha sex med honom.
    "För att hon sa att hon ville" så var det problemet ur värden och lagen verkningslös.
    asta66 skrev 2016-10-08 17:35:31 följande:
    Sen våldtas ju även män. Vilket borde påskynda utvecklingen.
    Knappast. Sexuella övergrepp riktade mot män är så pass tabubelagt att det i de flestas ögon inte ens existerar.
Svar på tråden Hur få slut på taffsandet och våldtäkter på festivaler?