• hjbrodin

Sexiga kalsonger - var hittar man det?

Hej

Kanske inte riktigt rätt forum men jag försöker. Kanske får jag svar.

När jag är ute i affärerna och letar kalsonger så är det bara bomull överallt. Jag är trött på bomullskalsonger. Ser man på damavdelningen istället så finns det ju en kvadriljard olika modeller och material. 

Finns här någon som vet var (affär - då helst som finns i Gbg - eller online) jag kan köpa lite roligare/snyggare/sexigare kalsonger? Antingen vanliga boxers i lite skönare microfiber-material eller kanske rent av lite spets, see-through eller string? 

Och nej, jag vill inte köpa trosor och ha dem istället för kalsonger men nog måste det finnas större utbud än bara boxers i bomull någonstans?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Sexiga kalsonger - var hittar man det?
  • Mrs Okänd
    hjbrodin skrev 2016-07-01 12:41:29 följande:
    Ja, smaken är ju som baken, men var har du köpt de vanliga i microfiber?

Det var ett tag sedan och då på KappAhl men har köpt på HM tidigare med. Kanske inte finns lika mycket längre?
  • Mrs Okänd
    Tjärpapps skrev 2016-07-02 14:00:52 följande:
    Krävs det inte sexpack/eller åtminstone platt mage och stort paket för att kalsongen ska va sexig? Vältränad röv också.

Jo kanske..jag tycker att man min är sexig i kalsonger i alla fall.
  • Pentra
    Mrs Okänd skrev 2016-07-01 12:34:05 följande:
    Jag har köpt vanliga till min man i microfiber, min favvo är hans svart med tunna vita streck. Men jag gillar det där mjuka hala materialet. Dock skulle jag ALDRIG vilja se honom i spets. jag gillar kalsonger som är heltfärgade och gärna mörka. Och de ska sitta åt så man ser paketet. Inget som är sladdrigt. Jag tror att jag köpt alla kalsonger till min man.

Kom ihåg att hålla kallingarna våta bara, annars så lösgörs mikrofibrer från tyget och går in i kroppen där de sedan, med tiden, orsakar cancer. (En mikrofiber är betydligt mindre än en hudpor.) ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Mrs Okänd
    Pentra skrev 2016-07-03 10:41:26 följande:

Kom ihåg att hålla kallingarna våta bara, annars så lösgörs mikrofibrer från tyget och går in i kroppen där de sedan, med tiden, orsakar cancer. (En mikrofiber är betydligt mindre än en hudpor.) ... Med vänlig hälsning, Pentra

Oj...jag har ju också en massa kläder i microfiber eller är inte det väldigt vanligt? Och de är ju inte blöta kläder...
  • Rumpi
    Pentra skrev 2016-07-03 10:41:26 följande:

Har letat efter referenser till ditt påstående utan framgång. Tror du blandar ihop mikro och nanofibrer vilket är något helt annat.
  • Celines Essence

Det finns enligt min åsikt inga direkt "sexiga" kalsonger. Det viktiga är att de sitter bra och ser rena och fräscha ut. Tex att färgen behållits, samt att tyget inte är sladdrigt. Då kan en man bli sexig i dem Typ Björn Borg är snyggt.

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Mrs Okänd

Jag har beställt ett par genomskinliga till min käre make...tänk om de spricker????

• Vital

De kalsonger som jag tycker ser, sitter och känns bra är dom i microfiber. Jag har flera stycken sport boxer från Pierre Robert och det är nog dom enda kalsongerna jag har kännt mig lite sexig i! Just för att dom sitter bra och håller formen, bekväma och håller paketet på plats!

• Anonym (M)

Jag tror allt grundar sig i att utbudet för kalsonger är mindre eftersom att män i regel inte är lika intresserande utav kläder.
    Dem köper något snabbt och fort, samma typ utav modell som alltid.

Som TS nämner så finns det ju en uppsjö trosor för kvinnor, just därför att dem är i regel mer intresserade utav kläder?

Vi män borde intressera oss mer för kläder för att få ett större och bredare sortiment.

• Tukt

Ofta är det väl så att det som kan känns sexigt, framför allt för den som har det, är i lite blankare stretchigare material.
    Är det inte riktigt bra och dyra grejor så tenderar de vara mindre cirkulation i brallan då.
    Och som alla vet så resulterar det lätt i oönskade dofter. Vilket sedan resulterar i nya tråder på Familjeliv där kvinnor gnäller över bristande hygien och sedan en hel grupp, inte minst män förfasar sig över svineriet. "Fan duschar han inte, gör slut!!!"
    Så normativt sexiga kalsonger ska nog, likt normativt sexiga trosor, främst användas vid tillfällen då man är nära en dusch.

• Anonym (Engelska)

Och dessa. Härligaste.

• Anonym (SID)

Kolla Frankdandy. Finns en hel del att välja på olika modeller och material.

frankdandy.com

Svar på tråden Sexiga kalsonger - var hittar man det?