• Ememem

Bim aug 2016

Anonym (Bella) skrev 2016-08-10 14:03:00 följande:

Ni som har bim 23:e har väl äl nu?

Det beror ju lite på hur lång lutealfas man har, jag har troligen äl idag och har BIM den 25e.
  • Ememem
    Majmånen skrev 2016-08-10 14:17:59 följande:

Jag hakar på i tråden! Har BIM den 18 augusti. Har precis haft ett vad jag tror är ett tidigt missfall (kemisk graviditet) så nu ska vi föröka igen. Enligt NC har jag ÄL idag och BIM den 18 aug, NC har markerat ut kortare lutealfas än vad jag normalt har (13 dagar i genomsnitt). Nu håller jag tummarna för alla oss här inne!

Lutealfasen är i regel konstant så kommer äl lite senare än vanligt så blir BIM också senare. Så om du har äl idag så är BIM den 24e aug!
  • Ememem
    Ice Age skrev 2016-08-10 14:22:00 följande:

whiii!! Det är positivt!!! BIM idag. Guh så glad jag blev. Tog ett igår som inte visade positivt, men när jag kollade på idag så var där ett streck så jag tog ett till och nu var det positivt :) 

Nu är frågan om jag ska klara vänta tills på måndag när vi firar bröllopsdag eller inte ;)

Grattis!
  • Ememem
    Emeliehj skrev 2016-08-10 13:50:18 följande:

Åhhhhh kunde inte hålla mig utan tog det sista testet jag hade hemma. Förväntade mig minus men strecket dök upp efter endast några sekunder. 4+3 enl sista mens. Kan knappt tro det????????

Grattis!
  • Ememem
    bebisdags skrev 2016-08-11 07:21:26 följande:

Hej, tänkte kolla med dig eftersom du brukar tempa. Stegringen brukar ju öka efter ÄL vilket min gjort från 36,2-36,4 till 36,6-36,8 men idag tempade jag och är fortfarande 36,6 och är ÄL +8-12 idag ( är lite osäker när exakt ÄL var denna månad). När brukar den sänkas om man är inte är gravid?:p

Den sänks vid mens igen. För vissa kommer sänkningen dagen innan eller samma dag som mensen kommer och för vissa en-två dagar in i mensen. Så det går inte att med säkerhet se på grafen om man är gravid eller ej utan bara ett test som kan berätta det.
  • Ememem
    bebisdags skrev 2016-08-11 07:57:02 följande:

Lägger också till mig i listan!:)

PM90 skrev 2016-08-11 05:47:26 följande:

Lägger till mig i listan!

BIM listan finns i en separat tråd! Se länken i trådstartarens tillägsskommentar!
  • Ememem
    bebisdags skrev 2016-08-11 13:27:06 följande:

Oj dum tjej som tog fel :( Är ett ÄL-test så hmm.. Konstigt att de visar postivt:p

Om det är ett äl-test så är det inte positivt. Ett äl test ät först positivt när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.
  • Ememem
    LaceyLoo skrev 2016-08-11 20:37:39 följande:

Jag är så fundersam.. Jag tempar och använder NC, skulle haft äl i måndags.. Men ingen temphöjning. Tog ältest som var positivt mån och tis, neg ons och Tors. Men idag torsdag har tempen fortfarande inte gått upp alls.. Fattar ingenting! Kroppen har aldrig strulat förut.. Är på cd20 idag.. Nån som också haft såhär?

Jag hade så denna månad, brukar ha äl på cd 20, testerna stegrade men helt positivt uteblev och likaså tempökningen. Jag har sen haft en hel vecka med fertila flytningar och sen plötsligt fick jag positivt i förrigår, hade äl igår på cd 26 och tempökning imorse.

Det kan vara så att kroppen försökt släppa ett ägg som vanligt men misslyckats, är sen tydligen inte ovanligt att den då gör ett nytt försök ungefär en vecka senare.

Men om du fick positivt test i tisdags så kan det även indikera äl idag så du kan få en tempökning imorgon. Har du fått en dipp under dessa dagar?
  • Ememem
    copycat skrev 2016-08-11 22:05:34 följande:

Hej på er!

Har en fundering. Fick positivt ÄL-test igår. Teststrecket var GALET mycket starkare än kontrollstrecket. Vi hade sex igårkväll. So far so good. Idag tig jag ety till test, fortfarande positivt! Idag var det svagare än igår, i den mening att det var lika starkt som kontrollstrecket, till skillnad från igår. Oavsett räknas det ju som positivt. Vad betyder det? Brukar alltid bara ha positivt en dag. Gissar att ägget inte släppt än? Och att vi borde ligga idag med? Ikväll är dock sambon borta så det kommer inte bli, vilket känns lite frustrerande eftersom jag tänkte att vi tajmat himla bra. När man får positivt två dagar, och det sägs att ägget släpps 24-48h efter positivt, är det då från första eller andra dagen?! Är det låt säga 48h från IDAG kanske gårdagens mys inte har lika stor chans....ååhh dessa funderingar :/

Det är 24-48 timmar från första positiva! Jag får alltid positivt i två dagar och ägget släpper alltid på andra dagen. Jag tempar så får det bekräftat genom det.
  • Ememem
    Anonym (Lexi) skrev 2016-08-11 23:01:34 följande:

Bim idag, kan inte fatta det efter alla negativa test månad efter månad! Helt otroligt!

GRATTIS! Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden Bim aug 2016