• misslina

Bim aug 2016

1315 skrev 2016-07-31 11:52:32 följande:
    Jag plussade på bim-6, lika tidigt som med dottern.. Helt overkligt!!! Tog test så tidigt då jag hade tydliga symptom så som växtvärk och illamående samt svajande humör och trötthet... Har egentligen bim imorgon! Nu har jag gått 2 dagar utan att känna något i tjejmagen, men idag har värken återigen kommit tillbaka.. Så symptomen kommer och går hela tiden, man känner inte allt konstant :) ge ibte upp hoppet förrän mensen kommer!! Jag håller mina tummar !
    Stort grattis :)
  • misslina
    10oktober skrev 2016-08-03 16:15:40 följande:
    Helt otroligt, tog ett test så fort jag kom hem. Jag är gravid!!! Strecket dök upp med en gång och då har jag dessutom inte väntat fyra timmar från förra mensen. Kan inte fatta det! Mannen kommer hem om typ en timme, vill berätta med en gång! :D
    Stort grattis!
  • misslina

Nån som har bim i helgen?

Jag har bim på söndag... Har haft ont i brösten sen i lördags.. Söndags.

Brukar ha ont innan mens men inte så länge innan. Mår lite konstigt i kroppen men det kan vara huvudet som spelar en ett spratt också

• misslina
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 15:36:03 följande:

Måste man verkligen ha sex varje dag mellan mensen för att vara säker eller kan man ha en dags uppehåll emellan? Vi har väl sagt att de kommer när de kommer men när man nu bestämt sig vill man ju så gärna :) Dagarna går i slow motion och man drömmer sig bort.

Varannan dag räcker. Så ni behöver inte om ni inte vill såklart ;) Spermierna lever kvar några dagar också!

Tar du äl-test?
  • misslina
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-04 16:02:59 följande:
    Nej jag tar inga äl test, chansar :) tror det är mellan lördag-måndag Vi får väl se. BIM 22/8
    Själv?
    Bim på söndag så det närmar sig ;)
  • misslina
    Rosenblad skrev 2016-08-13 16:10:16 följande:

Jag har ju tappat hoppet, men alltså vafan.. Har haft sånna äl smärtor sen imorse och tog ett test där strecket är starkare än kontrollstrecket!! Aldrig haft så starkt äl test!! Helt klart positivt. När bör vi ha sex?! Snälla ge mig svar jag har typ panik.. Min man har prestationsångest så jag kan inte ha sex flera gånger per dag men vill verkligen lyckas ha sex nu när jag har så starkt test. Har typ panik för jag tänkte att nu lägger vi ner ett tag och slutar stressen men så fick jag ett sånt positivt äl test! Jag kan ju inte missa denna chansen!! När är bäst att ha sex? Sker ägglossningen nu när jag har ont eller kommer den ske imorgon? Help me!!! Haha panik..

Jag skulle sexa idag och i morgon! För att täcka upp släppet! Sen skulle jag ta ett till test i morgon för att se utveckligen av äl:)

Lycka till!
  • misslina
    AnnieLii skrev 2016-08-13 16:56:16 följande:

Hjälp snälla! :)

Hej tjejer! Jag tyckte de va onödigt att starta en helt ny tråd ang detta så tänkte fråga er kunniga här inne istället..

Jag är på BIM+4 ingen mens i sikte what so ever.. Bara massa mjölkiga flytningar som rinner till helatiden. Har inga ömma bröst (till skillnad från min PMS då jag alltid annars får ömma bröst antingen efter ÄL eller några dagar innan mens) nu har mina bröstvårtor bara kliar ibland.

Jag har haft molvärk i form av typ ilande tand-känsla i blygdbenet ovanför där, brösten ibland och ibland på kvällar känt lite mer ihållande molvärk i rygg och tjejmage, trott de varit mens då när de runnit till men icke. Imorse vaknade jag "blöt" o trodde de va mensen men bara dessa flytningar -.- blir tokigt. Har inte vågat testa men denna månad har vi inte försökt att bli gravida utan hade sex någon dag innan ÄL (ÄL dagen enligt kalender som jag la märkets till senare men hade ÄL känning 2 dar senare så inte säker helt på när ÄL sker.)

Min fråga innan det blir för lång text hehe: jag va på toaletten imorse och tänkte spara urinen om jag skulle köpa ett test idag, men gjorde ine det.. Går på toa typ 1 gång i timmen, och undrar 1) om ni tror jag kan göra ett test och få pålitligt resultat även om det inte är morgon urin nu? 2) Hur länge ska jag försöka hålla mig? 3) O vilken test ska jag köpa? Vi ska Fira mannens fördelardag idag och skulle vara trevligt att veta om de fanns en antydan till något så ska vara helt ifrån att dricka ngt.

Kanske ska köpa två pack för att göra idag o en inorn bitti på morgonen?

Tusen tack på förhand hopps någon har tid att svara :)

Eftersom du har passerat bim så kan du testa nu eller ikväll! Köp ett två-pack så kan du testa i morgon också:)

Lycka till!
  • misslina
    GrönaDruvan skrev 2016-08-14 00:05:58 följande:

Hade ju glad gubbe på ältest i torsdags..och nu tog jag ett test för skojs skull och det var glad gubbe nu med??? Hur länge är det glad gubbe?? Hade sex i onsdags och torsdags och tänkte att det skulle räcka...

Tror inte den glada gubben släpper förrän efter 48 timmar när man har fått den. Så har man fått en glad gubbe så sitter den som kvar i testet i 48 timmar. Så man kan inte testa så snabbt igen. Läs instruktionerna så står det något sådant där....

Och äl borde ske 24-36 timmar efter positivt test.
  • misslina
    GrönaDruvan skrev 2016-08-14 11:02:58 följande:
    Ja, så är det säkert. Känner att jag tänker alldeles för mycket på allt...men har man försökt så länge så blir man ju lite knäpp!
    Tips är att börja tempa! Då får man verkligen veta att äl sker och när! Använder appen fertility friends

Jag kör cb digitala äl/test tillsammans med tempning!
  • misslina
    Rosenblad skrev 2016-08-14 19:59:25 följande:

Hade ju gett upp.. Tänkte att nu orkar jag inte efter 11 försök, vill ju såklart bli gravid men orkar inte tvinga mig själv till sex under äl. Men nu verkar äl testerna funka bättre än någonsin så nu slipper vi ha "sextvång" i två veckor. Nu räcker det ju med typ två dagar per månad utöver de gånger då vi faktiskt vill ha sex. Så glad att testerna funkar, vi har tom lyckats ha sex både igår och idag och fick positivt äl test igår och idag. Riktigt starka.. Ska ta ett till snart och se om det är över nu. Känns så bra att veta exakt när äl är :)

Men så härligt! Vad skönt!

Har ni gjort något annorlunda nu?

Håller tummarna!
  • misslina
    emlo86 skrev 2016-08-16 19:40:20 följande:

Bim-4 .

Vad tror ni?

Jag skulle våga på mig ett försiktigt grattis ;)

Ser strecket! Hoppas det fortsätter att öka ;)
  • misslina
    emlo86 skrev 2016-08-16 21:02:14 följande:

Kunde inte hålla mig borta från ett digital oxå! O visst ska vi tre bli fler! ????

Stort grattis :)
Svar på tråden Bim aug 2016