-
Kul! Ja, det är riktigt plågsamt dessa dagar. Som tur är har jag semester så jag tror (och hoppas) att det kommer gå snabbare denna gång än tidigare. Det blir ju fjärde försöket för oss. Första gången testade jag så tidigt man kunde med Clearblue digital. Efter det har jag testat närmare och närmare BIM. Senast testade jag inte alls eftersom jag tydligt kände att mensen var på gång. Jag tror inte jag kommer testa förrän dagen efter BIM, om inte mensen redan har kommit förstås. Det är svårt att hålla sig men jag känner att besvikelsen blir större om jag testar tidigt och det blir negativt. När hade du tänkt testa?1315 skrev 2016-07-21 14:34:19 följande:Så spännande! Jag hade äl samtidigt som dig och har även bim samtidigt :) Dessa dagar mellan äl och bim är ju så jobbiga.. Det går så långsamt! När har du tänkt att testa? Vi hade också sex alla dagar från torsdag till måndag.. Vi är på första försöker med barn nr 3. De andra 2 barnen har tagit sig på 3e försöket, så har egebtligen inte några större förhoppningar denna gång..
-
Jag hade ÄL i måndags. Inga känningar alls. Inte ens skengravid denna gång som jag har varit vid de senaste tre tillfällena. Orkar inte bli besviken förrän det är närmare BIM.
En annan fråga. Hur ser ni på fysisk ansträngning nu under era försök och kanske även under en mycket tidig graviditet? Jag ska köra cykelvasan 13 augusti. Det är 9 mil på cykel som kommer vara hyfsat ansträngande då jag inte har tränat i så många timmar i sträck tidigare. Jag får dessutom väldigt hög puls relativt fort trots att jag inte är helt otränad eller har övervikt. Jag tror inte att det kan påverka men tydligen blir jag nojig över allt nuförtiden eftersom det inte har tagit sig än.... -
Jag tänker lite likadant men det är alltid skönt att höra det från någon annan. Då kör jag på med cykelvasan också. Får ligga i med träningen innan så att det inte blir så ansträngande.
lisohl skrev 2016-07-23 12:17:46 följande:Jag gör inga förändringar vad gäller min träning. Under min första graviditet tränade jag på som vanligt fram till andra trimestern, då gjorde jag lite justeringar.
-
Jag är hyfsat nära dig, 33 år och försöker med första barnet. Bor i Stockholm så här är det väl hyfsat vanligt att inte ha barn kring denna ålder men de flesta i min umgängeskrets har faktiskt barn. Jag träffade inte rätt karl förrän jag var 30 så vad gör man... Jag har en extrem barnlängtan nu.
Deni81 skrev 2016-07-25 16:40:26 följande:35 och försöker få 4:e barnet! Oj, jag är 35 och försöker få första barnet. Ingen mer som är i min sits? Snacka om ångest när alla hunnit få barn och man precis har kommit på tanken att vilja ha barn :-/
-
Vi är inne på försök nummer fyra. Startade alltså i april. Naiv som jag är hade jag trott att det skulle funka på en gång. Men efter att ha börjat hänga här så förstår man att det kan ta ett tag och att det är helt normalt. Jag har haft barnlängtan i några år men sen vi började försöka har den blivit extrem. Jag förstod inte att man skulle bli så besatt. Tänker på bebis precis hela tiden. Nu under semestern tycker jag dock tiden till BIM är något behagligare.Deni81 skrev 2016-07-25 21:45:40 följande:
Ja det var nära Ja storstäderna har en ganska hög medelålder. I min stad är den inte så hög men har ändå vänner i min egen ålder som inte har barn heller så helt ovanligt är det inte. Syrran började när hon var 21, haha! Då var jag INTE mogen för barn.
Har också en extrem barnlängtan. Har ni försökt länge?
Vilket försök är ni på? -
16 eller 6 gånger är ju ganska stor skillnad. Ni har inte funderat på att ta kontakt med vården? Man vill ju gärna försöka själv så länge som möjligt men jag tror jag kommer boka tid med en gynekolog om det inte tar sig efter 6-8 månader. Inte för någon utredning utan bara för en koll. Har du funderat något på det?Deni81 skrev 2016-07-25 23:03:47 följande:
Vi är på försök 16 typ men min kille tycker vi aktivt har försökt högst ett halvår. Vilket inte jag håller med om för jag har (i smyg) försökt pricka in ÄL sen mars-2015. Oskyddat har vi haft sen dess i alla fall! Visst blir det en besatthet. Tyvärr så delar inte min sambo min entusiasm så jag brukar prata ur mig med min syster som blev gravid andra försöker efter att ha tagit ur spiralen 38 år. Jaja en del har tur!!
Jag har också en syster som blev gravid på första försöker. Hon har då 34 så 1 år äldre än vad jag är nu. Jag trodde ändå att det skulle gå i släkten på nåt vis. Men det är ju inte bara tjejens verk såklart och alla är vi olika... -
Ja, jag hoppas sååå att det snart är vår tur att få ett +. Jag har BIM 1/8 men känner inget alls. I lördags hade jag lätt mensvärk och sen hade jag en monsterflytning. Sen var allt puts väck. Vågar inte hoppas på nåt eftersom jag vet hur stor besvikelsen blir. Nu ska jag njuta av semestern och inte alls testa innan BIM.Julm skrev 2016-07-25 22:54:49 följande:
Åh känner så igen mig. Har haft barnlängtan flera år och nu när man väl ska försöka så blir det än mer påtagligt. Jag har tänkt det värsta och att jag är en av de aom kommer ha svårt att bli med barn. Samtidigt är det inte bra för psyket att tänka så, man missar livet när det enda man väntar på är ett +. Vi är på försök 3. Väntar på bim 2-3/8. Heja oss, vårt + kommer!
-
Det var ändå en salig blandning i närmaste släkten. Man ska nog inte jämföra sig för mycket helt enkelt. Det måste ändå vara skönt att ha utredningen klar så ni vet att inget är fel. Sen om ni vill köra på IVF så är ju allt förberett. Håller tummarna att det blir + för er snart!Deni81 skrev 2016-07-26 10:07:41 följande:
Vi var på utredning i april, så vi är utredda, godkända och klara. Inga fysiska hinder. Så i princip borde det gå, men det vill sig inte riktigt. Vi får göra ivf till vinter/vår om vi vill. Det återstår att se! Ja mamma har fyra barn, min syster fyra, min kusin tre, alla släktingar verkar ha lätt för att bli gravida. Så har vi den där mostern som är ofrivilligt barnlös. Och så har vi min schizofrena kusin. Och mina bröder som inte ens haft en tjej. Och så har vi mig. Annars har väl de flesta barn. Snacka om att känna sig liiiiite orolig.
-
Jag är på BIM-5 men vågar inte testa eftersom jag inte har några symptom alls. Det enda som har varit annorlunda gällande symptom denna gång är att jag fick hyfsat kraftig mensvärk på ÄL+5 som höll i sig i några timmar. När jag sen gick på toa var det en monsterflytning. Sen försvann allt, ingen mer mensvärk eller flytningar.
Men sen så kollar jag min temperaturkurva. Den ligger ganska stadigt på 36.9-37.00 nu. Tiden mellan ÄL och mens brukar den annars variera mellan 36.7 och 37. Det behöver kanske inte vara något men jag har kört Natural Cycles i över 1 år och kurvan har aldrig sett ut så. Hoppas, hoppas det betyder något!! -
Jag körde på med ett test i dag ändå. Jag som skulle hålla mig till BIM (på måndag) eller efter.... Superduper negativt! Jag som slösade en dyr variant också. Jag håller tummarna att det var för tidigt för att testa helt enkelt.