Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Bim aug 2016

SamsonS skrev 2016-07-13 11:10:06 följande:

Jag hoppar väl över hit från julitråden. Fick mens idag på bim, detta var vårt 12e aktiva försök. Försöker augusti också men lyckas vi inte nu så ringer vi gyn när de öppnar efter semestern......

Är 27 år, mannen 30. Har en dotter född -11 som blev till på första försöket, så detta börjar kännas rätt knäckande nu. Idag känner jag bara för att krypa ner under täcket och muffla i mig en hel Ben&Jerrys....
    Bim 15/8

Skrev precis till dig i juli-tråden. Vi ses här vilket såklart är trist. Har också ätit glass idag. En stor mjukglass med chokladströssel Jag blev inte i närheten så besviken denna månaden som förra månaden när mensen kom. Sa till sambon att jag väl har gett upp. Eller så får jag väl försöka tänka som den jäkeln gör "det är ju större och större chans att vi lyckas nästa månad. Vi kan ju inte alltid misslyckas". Jag tror han är för positiv för sitt eget bästa men jag älskar honom för det..

När blir ÄL för dig?

• Anonym (L)

Hoppar in från juli-tråden. Mensen kom på beräknat bim-datum. Nu går vi in på försök 12 (försök 4 efter ett MA). Hoppas på det bästa för oss alla

Ny beräknad bim 160809-160810

• Anonym (L)
    SamsonS skrev 2016-07-13 23:59:46 följande:
    Ja, jättetråkigt att behöva hoppa hit. Denna gången känns som den värsta hittills för mig.
    Gött att får tröstäta ibland när man känner sig nere. Min man är väl inte involverad så mycket i allt, han menar att det blir när det blir typ, men såklart att han märker på mig att jag blir ledsen, och det smittar väl av sig lite på hela familjen.

Har varit en helt fruktansvärd kväll, och ingen glass blev det heller...en dotter med helt galen trots som har börjat säga mer ellr mindre elaka saker till sin föräldrar, det blev droppen ikväll när hon skulle sova och jag har bara gråtit och gråtit. Känt mig som en riktigt usel förälder som blir arg och frustrerad på mitt barn, hon förstår ju inte riktigt varför mamma inte är som vanligt...

Nej nu får jag försöka rycka upp mig!
    Äl har jag väl ungefär runt 1-2 aug. Har oregelbunden cykel så vet inte exakt än. När har du?
    Åh, det är OK att vara ledsen. Du är inte en sämre förälder för det Alla har sina bra och dåliga dagar.. Du får äta glass idag istället!

Jag borde ha ÄL 25-26 juli tror jag. Ska börja testa med ÄL-stickor nästa helg så det är inte långt förrän det är nya försök här Jag har pratat en del om stickor här hemma. Förra gången när jag blev gravid testade jag negativt på ÄL + 15 eller 16 (CB digital) och trodde det var kört. Testade positivt först en vecka senare (då jag testade igen). Börjar tro att jag kanske har senare ÄL trots att stickorna ger utslag den dag vi ligger så att säga. Vi ska i alla fall försöka även någon dag efter stickorna gett positivt för att gardera oss
  • Anonym (L)
    SamsonS skrev 2016-07-14 18:27:29 följande:
    Tack för pepp! Idag har varit en bättre dag, och har fått veta att våra kompisar fick sin son imorse :)

Jag får aldrig fullt utslag på äl stickorna, funderar på om jag verkligen har ordentlig äl. Har ju symtom på äl, med allt ifrån flytningar till värk i ryggen och magen. Men minns sen innan att jag ofta fick lite rosa flytningar runt äl vilket jag aldrig får längre. Tänker om min äl strular och det är därför vi inte får till det. Har ju som sagt oregelbunden cykel också, så något är det väl som strular. Nu har jag bytt märke på stickorna till detta försöker, se om det gör någon skillnad :) börjar nog också testa nästa helg, min cykel är allt ifrån 26-35 dagar så inte helt enkelt att pricka rätt.
    Ingen orsak! Jag vet så väl hur det är att gå och hoppas och hoppas och vi ligger ju rätt nära varann när det kommer till försök. Annars kan det ju vara bra att ligga varannan dag efter mensens slut. Jag tänkte vi kanske skulle försöka det här hemma men får se. Blir nog så ivrig att försöka ligga samma dag och dagen efter plus på stickan eller glad gubbe

Hoppas det hjälper att du byter märke. Jag använder sticka först och sen Clearblues digitala. Men jag vet i princip med max en dags diff när jag ska ha ägglossning och mens eftersom jag fört statistik över min mens- och ägglossningscykel i nästan två år. Har man oregelbunden känns det som att man får gå efter sticka och "känsla" mer kanske.
  • Anonym (L)

En fråga för lite råd. Om man, som jag, får positivt på ÄL-stickor varje månad, har rätt regelbundet sex före, under och även efter positivt på stickan och ungefär på dagen kan räkna ut när jag ska ha både ÄL och mens. Tror ni det skulle hjälpa mig att tempa och skaffa typ natural cycles eller någon liknande app. Vi försöker ha sex samma dag och dagen efter positivt ÄL-test.

Jag är osäker.. Känns som att detta passar de som har oregelbunden mens? Annars funderar jag på att skaffa dubbel hormonindikator som ger mig fyra fertila dagar

• Anonym (L)
    Ememem skrev 2016-07-15 23:57:12 följande:
    Jag tempar och har en rätt regelbunden cykel men för mig är det en trygghet att bekräfta att äl varit. Dessutom tycker jag det är rätt kul att analysera tempen efter äl. Däremot kan man inte förutspå äl med tempning så det beror lite på vad du vill ha ut. Vill du förutspå äl så är det ju äl tester som gäller.
    Ok, tack! Visar tempen då att man verkligen haft ÄL? (eftersom det inte är säkert att man har det varje månad)
  • Anonym (L)
    Ememem skrev 2016-07-16 01:08:44 följande:
    Ja! Efter äl stiger den basala kroppstemperaturen med omkring en halv grad, på så sätt kan man utläsa att äl faktiskt skett.
    Ok, tack! fått tips på en bra gratisapp som jag kan testa så behöver jag inte lägga ut massa pengar ifall jag inte fortsätter av någon anledning
  • Anonym (L)

Halloj, hur räknar ni första ägglossningsdagen? Jag räknar från dagen jag hade positivt test på ägglossningsstickan (digital) trots att det släpper 24-36 timmar efter (lättast att räkna) hur gör ni?

• Anonym (L)
    Lovisens skrev 2016-08-04 17:55:35 följande:

Bim på tisdag den 9/8. Något mer som är kring BIM -5?

Har ni några symtom? Jag har under eftermiddagen haft ömma bröstvårtor annars har jag ingenting som tyder på att jag skulle kunna vara gravid denna månaden :(

Jag har bim 9/8 eller 10/8. Hade positivt på CB digitalt ÄL-test 25/7. De symptom jag haft är: i lördags fick jag ett ordentligt stick i livmodern samt mer stickningar idag, har haft ont i vänster äggstock i 2-3 dagar (tror dock inte detta är relevant men), mer flytningar, stickningar i nedre delen av magen samt konstig känsla och stick strax nedanför naveln, ömma bröst (känns dock inne i brösten och inte så mycket utanpå).

Har antecknat hur jag mått dag för dag de två tidigare cyklerna och den här månaden skiljer det sig från de tidigare. Hoppas det är ett gott tecken. Jag är dock skeptisk eftersom jag trott jag varit gravid tidigare men lik förbaskat fått den jäkla mensen..
  • Anonym (L)

Igår natt och idag har jag haft lite, lite brunt i flytningarna (såg detta eftersom jag försöker lära mig känna livmodertappen i de olika "faserna". Har idag också varit så trött att jag fick lägga mig och vila en timmar. BIM 9 eller 10 augusti. Försiktigt hoppfull här också. Känns som sagt annorlunda denna månaden jämfört med de senaste två.

• Anonym (L)

Är så trött att jag baxnar idag. Vill bara lägg mig och sova.. Igår hade jag mer dov smärta i nedre delen av magen och på sidan av magen (känns som äggstockarna ) min syster frågade mig om jag var gravid när jag en kort sekund klagade på smärtan. " I wish", tänkte jag. ÄL + 14 idag (räknar sedan glad smiley på digitalt ÄL test) håller tummarna

Hur känns det för er med BIM tisdag-onsdag?

• Anonym (L)

Negativt gravtest i morse på bim -1 eller -2. Deppar ihop idag och kommer igen. Nu blir det testa något nytt så jag tänkte att så fort mensen kommer blir det till att testa natural cycles som en kollega sa var bra Har varit lite osäker på att testa i och med att jag prickar rätt i princip på dagen (plus-minus en dag) när jag ska ha ÄL och mens.

Funderar också på att testa fertilitetsglidmedel men är inte säker. Känns som att gå lite långt hehe.

Nästa försök blir försök 5 efter MA (som jag fick på försök 8). Håller hoppet uppe

• Anonym (L)
    Rosenblad skrev 2016-08-29 16:16:59 följande:

Och där kom mensen. Dag 32. Förra månaden 26. Alltså vad är det för fel på min kropp? Jag hatar den över allt annat. Hur jävla svårt ska det va att bara behålla ägget?! Nä det ska va ett jävla blodbad varenda jävla månad. Jag orkade inte mer förra månaden, då kände jag att nä jag ger upp. Och sen kom inte mensen och då kände jag att nu kanske det händer! Ja det kunde jag ju glömma. Så nu ger jag upp. Egenremissen skickades för över 1 mån sen, och nu väntar vi istället på att kolla upp oss. Känner på mig att något inte stämmer. Blir försök 12 nästa gång. Ett års försök. För vad? Jag har blivit en sjukt bitter människa, är aldrig glad längre, bråkar extremt mycket med min man pga detta och vi orkar inte ha schemalagt sex längre. Han får prestationsångest och det går max att ha sex 2 gånger runt äl. Jag tror inte det kommer räcka. Har blivit en sånn lätt irriterad person som har en spärr så jag har slutat skratta och tänker att vad ska jag va glad för? Är ju barnlös. Det enda jag vill är att bli gravid. Skiter i allt annat just nu. Åt helvete med jobbet det kan man alltid fixa men att bli gravid, det går inte!!! Ett jävla helvetes år och alla runtomkring blir gravida som inte ens hade tankarna på det när vi börja försöka. Och endå står jag här med en jävla mens månad in och månad ut. Jag hoppar inte över till någon tråd. Jag orkar inte läsa om alla som klagar över att de försökt tre månader men inte blivit gravida eller de som blir det på första försöket. Jag orkar inte ens med mitt liv nu. Detta förstör seriöst mitt liv.

Beklagar det är ett jäkla helvete att försöka månad efter månad utan att lyckas. Särskilt när andra runtomkring blir gravida snabbt. Jag hoppas ni får den hjälp ni behöver med utredning. Skickar lite trösta kramar trots att jag inte känner dig eftersom jag kan relatera till känslan du upplever.
  • Anonym (L)
    Guffy78 skrev 2016-08-29 16:49:23 följande:
    Oh vad jag förstår dig... Ta en dag i taget. Jag var i din sitts för 2 månader sedan då jag var negativ mot alla och såg ingen mening i livet längre . Jag har försökt dubbelt så länge - 25 månader!. Och är lika besatt för tiden rinner iväg. Även om man inte ser tillfälligt utväg jag vet att det kommer lösa sig för oss.
    Vill bara säga att du har en härlig inställning. Det tog flera månader innan jag släppte stressen och började tänka "ok, det tog sig inte denna månaden men det ordnar sig. Nu är det ju större chans (nåja) att vi lyckas nästa månad" Är inne på försök 5 efter ett ma och försök 13 allt som allt, och jag känner i hela hjärtat att det kommer lösa sig för oss också trots att det varit tungt.
Svar på tråden Bim aug 2016