• Bäbiiiis

Bim aug 2016

Hej! Jag är också gärna med här. Jag har en son född 2014 som blev till på 4:e försöket efter ett missfall. Den graviditet som blev missfall tog sig på 1:a försöket efter pillerstopp. Nu har jag precis haft ett MA, som även det tog sig på första försöket, och skrapats och väntar in en mens innan vi försöker igen. Bim efter nästa mens borde bli precis i slutet av aug eller början av sep beroende på hur snabbt jag får tillbaka min mens.

Jag tempar och kommer även testa med äl-stickor nästa cykel så vi inte missar äl. Jag har inte så tydliga äl-symptom annars och tycker det är svårt att tyda sekret så stickorna är en bra hjälp för mig. Funkade sist i alla fall.

Vill så gärna att min son ska få ett syskon så snart som möjligt.

Lycka till alla!

• Bäbiiiis
    Rödflamma skrev 2016-07-07 16:46:15 följande:

Hej. Är också gärna med här.

Har precis fått mens under det andra försöket med att få till en fyra. De tre tidigare kom till lätt, första lite oplanerat men troligen vid första eller andra "slarvet", de två andra på första försöket.

Blev i vintras gravid igen på första försöket men fick ett missfall i v 12, som jag visserligen kände på mig skulle komma då symtom minskat, gynekologen trodde det hade avstannat redan kring v 7-8. 

Känner att jag är lite bortskämd när det gått så lätt och att det nu är tredje försöket som påbörjas är nytt för mig, även om jag var lite rädd för det här då jag nu är 36 år.

Nästa bim är ungefär runt 5/8, både den här och förra mensen har kommit lite tidigare än beräknat trots att jag alltid är som en klocka annars. Är det någon annan som upplevt att mensen rubbas mycket vid aktiva försök att bli gravid? Vad har ni för teorier att det blir så?

Jag har inte upplevt att mensen rubbas av att man aktivt försöker bli gravid men har läst många exempel på att mensen kan rubbas under några månader efter missfall så det kanske beror på det. Men skönt då att du fått kortare cykel och inte längre. Tiden går ju så långsamt mellan bim äl bim osv. Är detta andra cykeln efter missfallet?
  • Bäbiiiis
    mariama skrev 2016-07-08 23:39:49 följande:

Kul att vi är ett par stycken! Ska vi fixa BIM-lista? :D

Ja en bil-lista vore kul. Jag vet ju inte riktigt när mitt bim är men vi kan sätta 31 aug. Dessförinnan ska jag ha en beräknad mens vilket jag hoppas blir 31 juli.

Bäbiiiis - bim 31 aug
  • Bäbiiiis
    Llewellyn skrev 2016-07-13 22:45:58 följande:

Får man var med här kanske?

Hade sent missfall i vecka 19+1 (enligt ultraljudsmätning) till 19+3 (enligt äl) den 22 juni.

Har ännu inte fått tillbaka min mens efter det vi var med om, så vet inte exakt när BIM blir, men till skillnad från de flesta här ser jag fram emot mens så vi kan försöka igen.. Lär ju bli tidigast i augusti tänker jag.

Inte för att en eventuell ny graviditet kan ersätta det vi förlorade nyss, men vi vill så gärna ha en egen liten familj.

Jag är 35 år nu (fästmannen blir 37 om några månader) och vi har inga tidigare barn så det känns som det är dags nu. Egentligen skulle man väl börjat tidigare men förutsättningarna har inte varit optimala. Vad gör man?

Vi finns i Storstockholm.

Usch vad tråkigt! Beklagar verkligen! Man tror ju att man ska klara sig från missfall när man kommit så pass långt.

Själv fick jag MA som upptäcktes i v 12 nyss så jag väntar också på mens nu efter en skrapning. Det har gått en vecka så det är ju ett tag kvar. Har jag tur kan jag ju även hinna få äl i augusti och kanske t.o.m ett pluss men troligare är kanske att det blir försenat några veckor.

Hoppas våra kroppar kommer igång snabbt nu så man kan försöka bli gravid snart igen.
  • Bäbiiiis

Jag tror faktiskt att jag fick min mens nu redan 14 dagar efter skrapningen vid mitt MA. Det var ca 2 veckor tidigare än vad jag trodde så nu hoppas jag på äl om ca 18 dagar och ändrar bim till 18 aug.

• Bäbiiiis

Hej!

Jag är nu på dag 19 efter min skrapning som jag gjorde pga MA. Jag blödde bara några dagar efter skrapningen och för 4 dagar sedan trodde jag att jag fick mens men det blev en väldigt kort blödning med bara några timmar med ganska riklig "mens" och dagen efter endast lite lite blod. Sedan slutade det helt och istället fick jag äggviteflytningar. Kan det ha varit rester från missfallet som kom ut? Normalt sett har jag äl på cd 19 (idag?) men nu efter missfallet vet jag inte riktigt. Vi hade i alla fall sex idag så jag håller tummarna att tempningen ska visa äl inom kort. Det är förvirrande att inte veta vart i cykel man är om om man väntar på äl eller mens. Det är visst ganska vanligt att första äl efter missfall hoppas över och att cykeln blir lite annorlunda.

Gravtest visar fortfarande svagt svagt + sedan förra grav och äl-test tydligt positivt men det kan ju bero på att jag har lite hcg kvar så de kan jag nog inte lita på.

Vad skulle ni tro om allt detta? Kan det ha varit en kort mens jag hade eller tror ni att jag har äl på gång? Eller inget av dessa alternativ :/

• Bäbiiiis
    FyrAAAA skrev 2016-07-25 08:01:38 följande:

Helt blankt äl-test imorse, vilket innebär att jag måste börjat testa för sent och missat äl den här månaden... När strecket var ganska starkt i fredags trodde jag äl var på gång men den måste då precis ha varit! Fortsätter följa er andra iaf. Förmodligen har min cykel ändrat sig lite efter senaste graviditeten. Nya tag nästa månad men släpper det här för den här månaden nu! Lycka till alla! <3

Precis som Ememem skrev får jag ochså först halvstarka utslag på äl-test och sen blankt eller väldigt svagt innan det blir positivt så testa några dagar till om du är osäker.
  • Bäbiiiis

Jag har ju inte kunnat lita på äl-test denna cykel eftersom hcg från mitt missfall funnits kvar men jag harctempat och fick idag en dipp som skulle kunna betyda äl. Stämmer bra i tiden (någon dag sent bara) och jag har haft äl-flytningar några dagar nu så idag ska vi nog sexa. Fick till det i förrgår också så det finns hopp :) Men blir det inget är det ok eftersom vi blev rekommenderade att vänta en mens innan vi försökte igen. Varför vet jag inte. Men vem orkar vänta...

• Bäbiiiis
    FyrAAAA skrev 2016-07-25 12:49:07 följande:

Ok! Visste inte att det kunde vara så! Hur lång cykel har du? Min är 28 dagar så vill inte ha äl för sent...

Jag har normalt 30-31 dagar och äl omkring cd 18-19. Vilken cykeldag är du på nu?
  • Bäbiiiis

Nu har jag haft äggviteflytningar i 5 dagar. Hoppas vekligen på att ägget släpper idag eller imorgon. Annars kommer min nästa äl (om jag inte blir gravid nu) komma när jag är bortrest. Vill ju hinna få den innan jag åker. Vore väldigt trist att inte kunna försöka då. Jag är nu på cd 22 och 4 dagar efter den cykeldag jag brukar få äl men det beror säkert på missfallet.

Hur länge brukar ni ha äl-flytningar innan ägget släpper?

• Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-26 16:56:36 följande:

Hej på er,

Undrar om någon kan göra mig lite klokare. Letat i missfallstrådar men verkar inte vara så många aktuella just nu. Kanske någon här med erfarenhet? Jag började blöda förra onsdagen, 20/7. Missfall i 5+4. Idag och igår har det bara varit ytterst lite brunt kvar. Testade gravtest med morgonurin idag som var blankt. Skönt. Då behöver man inte fundera på om det är rester eller ny graviditet efter nya försök :) senare idag, vid 14, tog jag ett ÄL-test, mest för att se var i styrka jag befinner mig. Blev nästan positivt?! Teststrecket var nästan lika starkt. Alltså så att jag tänker att om jag testar imorgon borde det vara positivt (om man utgår från hur det är normala cykler). Kan det vara så att jag har ÄL bara 7-8 dagar efter missfallsblödningens start? Eller kan nåt hormon från missfallet ge utslag på ÄL-test trots att gravtester visar neg? Blir helt vilsen! Vi vill så gärna försöka igen och struntar gärna i att vänta in mens utan vill köra på så fort ÄL kommer. Någon som har tankar/erfarenhet?

Hej! Jag har nyligen haft MA och tror att jag i dagarna har äl då jag nu har äggviteflytningar. Jag har ännu inte fått helt blankt gravtest efter missfallet men det är ytterst svagt nu. Som ett "spökstreck" som man får anstränga sig för att se. Jag har hela tiden från MA:t till idag fått starka utslag på äl-testen trots att gravtesten visat svagt ganska länge nu så jag tror även låga hcg-nivåer kan påverka äl-testen.

Men visst är det möjligt att du har äl nu (cykeln kan bli knas efter mf) men troligast är nog att det kommer då du brukar ha äl räknat med missfallet som cd 1 eller några dagar senare.
  • Bäbiiiis

Usch nu börjar jag bli riktigt deppig. Jag trodde verkligen min ägglossning var på gång då jag hade äggviteflytningar ca 5 dagar. Då fick vi även till de med sex i alla fall tre dagar. Men tempen visar att äl inte skett och min man verkar inte så sugen på sex längre. Var 4 dagar sedan nu. Han har mycket annat att tänka på nu så jag hoppas han blir mer sugen efter denna intensiva period.

Men äl kan ju komma när som helst eller inte alls så jag vill ju säkra upp med regelbundet sex :/

Om äl kommer nu inom 1 vecka kommer vi troligtvis missa nästa äl eftersom jag då är bortrest så nu hoppas jag nästan mensen ska komma istället. Känns verkligen inte kul.

• Bäbiiiis

Nu misstänker jag stark att jag är gravid. Jag är på äl+7 och fick neg test imorse men nu under dagen har jag fått foglossningskänningar. Det var även mitt första sympton förra grav som blev mf och med sonen fick jag foglossning i v 10. Hoppas hoppas jag får ett pluss inom några dagar!! I så fall skulle jag inte få någon mens mella mf och nästa grav.

• Bäbiiiis

Oj vad många som plussat! Stort grattis till er alla :)

Själv är jag på äl+8 och fick neg test imorse men ska testa imorgon igen. Känner mig gravid så nu har jag byggt upp förväntningarna.

Svar på tråden Bim aug 2016