Inlägg från: Anonym (Lexi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lexi)

Bim aug 2016

Hoppar också hit från julitråden. Försök nummer 7 slutade med mens idag på bim Jag är 36 år och sambon 30. Blev gravid två gånger förra året, på första försöken båda gångerna. Slutade med ma i vecka 7, och mf i vecka 13. Fattar inte varför det ska ta sån tid nu... Jag har två barn sen tidigare, 15 och 8 år. Sambon har inga. Använder ägglossningstest och app.

• Anonym (Lexi)

Just det, kallade mig Alexandra i julitråden, men kallar mig Lexi här, känns mer naturligt eftersom det är det jag alltid kallas irl

• Anonym (Lexi)

Beräknad bim 11 augusti.

• Anonym (Lexi)
    Llewellyn skrev 2016-07-13 22:45:58 följande:

Får man var med här kanske?

Hade sent missfall i vecka 19+1 (enligt ultraljudsmätning) till 19+3 (enligt äl) den 22 juni.

Har ännu inte fått tillbaka min mens efter det vi var med om, så vet inte exakt när BIM blir, men till skillnad från de flesta här ser jag fram emot mens så vi kan försöka igen.. Lär ju bli tidigast i augusti tänker jag.

Inte för att en eventuell ny graviditet kan ersätta det vi förlorade nyss, men vi vill så gärna ha en egen liten familj.

Jag är 35 år nu (fästmannen blir 37 om några månader) och vi har inga tidigare barn så det känns som det är dags nu. Egentligen skulle man väl börjat tidigare men förutsättningarna har inte varit optimala. Vad gör man?

Vi finns i Storstockholm.

Vad hemskt! Beklagar verkligen! Jag försöker också efter missfall (vecka 13). Det tog ca två månader innan min mens kom tillbaka efter missfallet. Blir försök 8 efter missfallet nu...
  • Anonym (Lexi)

Ni andra som använder ägglossningstest, slutar ni testa när ni fått max? Jag har fått max och då haft sex samma dag, och ibland dagen efter också. Mensen kommer alltid 15 dagar efter max på ägglossningstestet, så jag har väl knappast missat ägglossningarna?

• Anonym (Lexi)
    Sobika skrev 2016-07-14 19:24:44 följande:

Hej, jag hoppar också in hit från julitråden, mensen kom idag på bim. Det blir vårt fjärde försök. Har en son som är född -15 och blev till när vi hade börjat prata om att skaffa barn men inga direkta försök så trodde det skulle bli lika "lätt" nu.

Körde äl-test denna månad så blir det nog nu med för att få bättre koll. Vad har ni använt för äl-test? Något som rekommenderas? Hade cb dubbelindikator.

Har bim runt 9 augusti.

Jag har använt cb dubbelindikator, men förra månaden var de slut på apoteket, så köpte vanliga cb digital istället. Och tänker nog fortsätta med de... Cb med dubbelindikator visade ibland blinkande smiley flera dagar, och ibland gick det direkt från låg till max fertilitet på bara ett dygn. Jag använder app också, plus att min cykel är regelbunden, så det känns onödigt för mig att få veta vilka ca 5 dagar innan som är fertila, känner jag. .. Men det är såklart olika från person till person!
  • Anonym (Lexi)
    Deni81 skrev 2016-07-16 17:17:06 följande:

Pratade lite med killen idag och vi är inne på samma spår. Det vill säga, inte tvångsmässigt ligga runt ÄL utan försöka slappna av och ha lite roligt nu framöver. Han vill inte känna pressen av att vi MÅSTE. Det vill inte jag heller och jag blir dessutom så himla besviken varje månad. Jag tror han blir det också utan att säga det och vårt förhållande mår inte alls bra av detta. Jag är lite så där i tanken att det kanske skulle kunna leda till att det tar slut mellan oss. Någon som känt så? Eller som varit med om det? Tråkigt läge men nu gäller det bara att fokusera på kärleken tror jag. Försöka ha roligt, leva som vanligt och sen hoppas på att mensen inte dyker upp inom närmsta året.

Jag känner igen lite i det... Jag blir så negativt påverkad från mensen till ägglossningen, då vet jag ju säkert att jag INTE är gravid. Alla negativa test tär dessutom så fruktansvärt mycket! Jag har mått skit sen mensen kom i onsdags, och det har påverkat vår relation. Jag har gråtit, skrikit och varit arg. Vi har semester båda två nu, och det var inte så här det skulle bli... Blev plötsligt iskall av rädsla, tänk om det tar slut??? Tror att min sorg, ilska och panik grundar sig i att jag vill ha tillbaka barnet vi förlorade. För varje månad med negativt test och mens, känns hoppet om ett barn längre och längre bort... Jag ska försöka fokusera på vår kärlek nu! Och hoppas det inte är för sent
  • Anonym (Lexi)
    Deni81 skrev 2016-07-17 16:33:06 följande:

Jag tror inte att det är för sent! Dock så skulle ju önska att killen kan förstå mer, varför vi blir som vi blir. Efter mensen har kommit så bryter jag också ihop. Jag är väldigt trött på att det ska behöva vara så och inser att min inställning är det enda jag kan påverka. Så nu ska jag försöka njuta, jobba och nästa helg är det stor fest. Då tänker jag dricka och ha kul! Även om det är mitt i ägglossningen. Blir det inget ligg så blir det inte (kommer vara runt massa folk). Och så får jag försöka att tänka att det KAN faktiskt ta ett helt år till. Att må dåligt en hel vecka, ibland mer, varje månad är liksom inte värt det. Och håller inte förhållandet så var vi väl ändå inte rätta för varandra och definitivt inte för att ha barn ihop. När man får barn så ställs ju allting på sin spets i ett förhållande. Hoppas att du också kan försöka släppa det för en stund, ta en paus i barnaskapandet och njuta av din partner och semestern! Kram <3

Min sambo känner inte samma stress eftersom han har typ 50 år på sig att få barn, tror jag... Jag har bara ca 4 år kvar. Men jag tror det är rätt inställning, jag har nu bestämt mig för att försöka ligga dagen ägglossningstestet är positivt, och där emellan ha sex när vi känner för det, försöka släppa alla tankar, vårda förhållandet, festa, hitta på saker och försöka må bra! Det är mitt mål för resten av detta året. Har det inte blivit något tills nästa år, så får jag kanske tänka om.. Tackade ja till en fest om två veckor, ska se fram emot det och försöka sluta gräva ner mig! Kram tillbaka
  • Anonym (Lexi)
    FyrAAAA skrev 2016-07-18 16:37:43 följande:

En dum fråga kanske, men hur tänker/gör ni med kost? Känner att jag skulle vilja äta mer nyttigt/rätt än jag gör nu, tänker att det bör vara positivt när man försöker bli gravid men det är inte lätt nu i semestertider!

Ingen dum fråga alls! Jag försöker samtidigt som jag vill leva som vanligt, tänka på vad jag äter. Sötsaker äter jag inte. Dricker max en kopp kaffe om dagen. Alkohol har jag inga restriktioner med så länge jag inte misstänker att jag är gravid. Röker gör jag inte. Men visst blir det pizza, grillmat osv ibland nu under semestern... Jag tar kosttillskott i form av q10, folsyra, inositol mm.
  • Anonym (Lexi)
    FyrAAAA skrev 2016-07-18 20:32:24 följande:

Tack för svar! Jag har aldrig tänkt så mycket på detta och aldrig under eller inför tidigare graviditeter ätit några vitaminer eller liknande men känner att jag nu "verkligen vill göra vad jag kan" för att påverka i positiv riktning att lyckas bli gravid igen! Har köpt folsyra precis nu, som jag förstått ska vara bra!? Någon annan sorts vitaminer/tillskott ni rekommenderar? Dricker aldrig i vanliga fall heller så det är inget jag behöver tänka på. Dock har det blivit alldeles för mycket sötsaker och för lite motion ett tag nu... Nu är vi på semester men åker hem imorgon, måste ändra det till bättre vanor från då!

Jag har inte ätit vitaminer inför mina tidigare graviditeter, inte ens folsyra, pga de graviditeterna har inte varit särskilt välplanerade. Har knappt hunnit börja försöka, så har jag suttit där med ett plus plötsligt. Men nu är det inte lika lätt... Folsyra är superviktigt, och det "ska" alla ta för att minska risken för ryggmärgsbråck. Har också läst att det är lättare att bli gravid, men vet inte om det påverkar. Q10 ska förbättra äggkvaliten och Inositol förbättrar äggkvaliten, förstärker ägglossningen, ökar chansen till graviditet, minskar risken för missfall och missbildningar mm. Dock behöver man ta det i tre månader innan det ger effekt på äggen. Jag har precis börjat med dem.
Svar på tråden Bim aug 2016