• lneb

Bim aug 2016

Hej på er!

Jag hakar också på!

Har en tjej född 14. Nu vill vi att det ska bli ett litet syskon.

Ny cykel började 8/7 så snart kan bebisverkstaden öppna igen. Bim blir typ 2/8 eller något åt det hållet :)

• lneb

Hej på er!

Här börjar väntan på ÄL-som jag inte riktigt vet när jag har! Kör med natural cycles som app men hoppar en del på när ÄL är. Har symtom för ÄL också men det kan hålla i sig länge (dock inte börjat för denna cykel ännu).

Så tänkte testa med test denna månad för att se vart någonstans i cykeln jag har ÄL.

Försök nr 3 här för en 2017 bebis

Nu hoppas vi på augusti med en månad med många plus!!!

• lneb

Hej!

Min mens kom som planerat!

Lite besviken blir man ju. Men den är inte som den brukar, mycket vattnigare. Nästan inga hinnor som jag är van vid min cykel brukar hålla sig till 28 dagar men den senaste var 24 denna var 26.

Är det någon mer som känner att kroppen jävlas bara för att man försöker bli gravid?

Har mens nu å går in på försök fem med ÄL runt 18/8 och BIM runt den 26/8 :)

• lneb

Å känner igen mig!

Är inne på försök fem nu... Eller ska börja nu mensen slutade i söndags.

Med första gick det på andra.

Min cykel har bestämt sig för att kortas ner med tre-fyra dagar. Så något är annorlunda denna gång.

Håller tummarna för dig att du slipper se tant röd!

Anonym (Humlan) skrev 2016-08-09 16:29:50 följande:

Hej

Hoppar in här... vårt 5:e försök, BIM imorgon och hittills 4 negativa test, med vår lilleman så testade jag positivt 3 dgr innan så nu väntar jag bara in tant röd.

Att det ska vara så svårt den här gången när det gick på första försöket med lilleman, gaaaah

• lneb
    mamalolo skrev 2016-08-10 18:27:41 följande:

Ni som har BIM kring 12-15/8, hur mår ni? Några känningar? Jag har kort lutealfas (10 dgr) och väntar eg min mens redan imorgon men testar ProgesterAll denna cykel och hoppas på lite längre lutealfas.

Å spännande, jag har också 10 dagars lutealfas och funderar på att om jag ska köpa den krämen nu till ÄL. Så följer dig med spänning!

Hoppas du får ett härligt efterlängtat plus!
  • lneb
    mamalolo skrev 2016-08-11 06:36:51 följande:

Tack snälla du! ProgesterAll:en gör det lite extra knepigt märker jag för jag känner en massa olika grejer (ömma bröst, hunger, illamående mm) men det är nog bara till följd av krämen. Den ger graviditetssymptom, helt enkelt. Vet dessutom inte när jag ska sluta smörja. Eg ska man sluta 1-2 dagar innan BIM om man inte plussat innan men jag vill ju förlänga min lutealfas så tänker att jag kör på i några dagar till om inte mensen dyker upp. Idag: ÄL+10 vaknade jag med hög temp, vilket vanligtvis är positivt men tror åter igen att det kan vara krämen. Så: Vet varken ut eller in. :D

Å spännande!

Jag tempar också, använder naturel cycles.

Å svårt om krämen ger sådana symptom... Men är väl bara att vänta, alltid denna väntan.

Ja man önskar ju förlänga lutealfasen med iaf tvådagar våre ju trevligt!

Hoppas hoppas det är ett plus som ger höjda tempen
  • lneb
    Deni81 skrev 2016-08-12 11:47:23 följande:

Är jag den enda som har BIM typ den 31/8?

ÄL i dagarna framöver nu, ska börja testa med ÄL-tester på söndag tror jag. Ska bli spännande att se om jag får utslag denna gång. Sambon är helt med på noterna den här månaden så nu hoppas jag få till det samma dag jag får stegring och inte dagen innan eller dagen efter

Jag har BIM någon gång mellan 28-31!

Har ÄL någon gång under veckan, troligast typ onsdag - torsdag.

Hoppar nog ÄL stickor denna gång, men tempar.

Ska bli spännande och se om det tar sig denna månad (försök 5 blir det nu)
  • lneb

Ni som känner eran ÄL

Känner ni att serbiskor ömmar lite i livmodern/tjejmagen vid/före/efter ÄL.

Jag känner av min livmoder när jag sätter mig ner, springer eller lyfter tungt.

När i cykeln känner ni av det?

Alla är vi väl olika men iaf :)

Brukar inte känna det så här tidigt är bara på CD 11 brukar komma först vid 14-15 men hoppas jag får längre lutealfas denna månad, har annars typ 10 dagar.

• lneb

Här håller jag tummarna för en Maj bebis.

Vad tror ni om mina chanser?

Sex enbart på dagen för ÄL (om ÄL dagen stämmer, kör med temp) Detta i fredags.

Och brukar ha en lutealfas på 11 dagar...

Så för tidigt för att känna något... Så än kan man ju hoppas!

• lneb

Å är så sugen på att testa... Typ på söndag iaf!

Men det är för tidigt! Är bara på ÄL+8. Men har de senaste månaderna bara haft en cykel på 24-25 dagar och är på dag 24 i dag.

Men hade ÄL senare så appen säger 28 dagars cykel denna månad (vilket jag hade förr) så ska försöka bita ihop.... Vänta till tisdag elle onsdag. Allra bäst är väl att vänta till ÄL+14 men det är ju typ en hel vecka kvar!!!

• lneb

Och så kom den där mensen.

Nu börjar jag tycka att det är lite jobbigt att den dyker upp hela tiden. Drömmen om ett majbarn smulades snabbt sönder. Det var femte försöket för oss. Dottern blev till på andra...

Grattis alla ni som har plussat! Önskar er all lycka!

Svar på tråden Bim aug 2016