• malle88

Hjälp mottages på att få 10 månaders sova längre stunder nattetid. 5 min metoden?

Du kommer att få massor av åsikter nu om fem-minutersmetoden, men du får bestämma själv. Vi provade men avbröt för .vi klarade inte av skrikandet. Frågan är varför han vaknar så ofta?

När dottern var 10 månader vaknade hon mellan 4-6 ggr /natt för att snutta och jag höll på att bli galen. Så på bvc sa dem att hon vaknar av vanan (dvs hon behöver inte amma) och vi måste bryta den.

Så vi stoppade i henne massor med mat på dagen (så hon inte skulle bli hungrig) och bytte amning mot en flaska vatten. Efter tre nätter accepterade hon att amningen var slut. Efter en vecka vaknade hon ca 2 ggr/natt. Nu (1 år) vaknar hon oftast inte, nån gång ibland och då funkar vatten bra .

Så gjorde vi och det funkade bra (förutsatt att det är ok att sluta nattamma). Hon sover i egen säng men det borde gå bra för er om du bara har tajt tröja eller nåt så han inte.kommer åt att amma. Fast storasyster lär bli störd "/

Svar på tråden Hjälp mottages på att få 10 månaders sova längre stunder nattetid. 5 min metoden?