• mixXi

HJÄLP

Det beror ju lite på. Hur stora är skulderna? Hur snabbt kan du få de avbetalda?

Fast när jag tänker efter beror det inte alls på. För är det lite skulder som snart är av betalda spelar det ju ingen roll, då är det bara att berätta, inget konstigt i det.

Är det stora skulder är det dock ännu viktigare att du berättar. Det kommer komma fram förr eller senare och nu är ju ett väldigt bra läge att berätta! Älskar han dig spelar det ingen roll. Kommer det fram vid senare tillfälle kommer han dock bli väldigt sårad att du inte berättat nåt tidigare.

• mixXi
    Sommaren2016 skrev 2016-06-30 10:52:07 följande:

Det rör sig inte om 100 000.... Jag vet att han älskar mig och jag älskar honom och jag tror att han skulle förstå.

Men jag är den som aldrig bett om hjälp och vill klara mig själv.

Men att du berättar för honom betyder ju inte att du inte klarar dig själv? Och skulle han erbjuda sig att hjälpa till så säger du helt enkelt att du har satt dig i den situationen själv och av den anledningen vill betala av det hela själv också. Men precis som dexter dot com skrev är en lögn ett svek. Ju längre tid in i relationen det går, desto mer upprörd skulle iaf jag bli om något sådant kom fram.
  • mixXi
    Sommaren2016 skrev 2016-06-30 11:25:35 följande:

Ja jag vet och ni har rätt båda två!

Men jag vet inte hur jag ska kunna berätta det....

Berätta bara rakt ut som det är. Inga krusiduller eller bortförklaringar. Säg att du inte är säker på att du kan få lån då du hade en period i ditt liv när du mådde dåligt och drog på dig en del skulder. Men att du nu tagit dig ur det hela och jobbar på att betala av skulderna. Och att ni inom ett par år säkert kan få lån ihop. Typ
Svar på tråden HJÄLP