Migrationsverket viktigt!
Hej. Nu vet jag inte om jag kommit rätt. Men skulle vilja veta om det finns någon som jobbar på migrationsverket och kan svara på några frågor, vore tacksam!
Eller om någon vet lite mer om svenskt medborgarskap
Hej. Nu vet jag inte om jag kommit rätt. Men skulle vilja veta om det finns någon som jobbar på migrationsverket och kan svara på några frågor, vore tacksam!
Eller om någon vet lite mer om svenskt medborgarskap
Någon??
Vad var frågan? Vad angående medborgarskap undrar du över?
Han blir säkert snart medborgare och sen säger han adjöss till dig.
Allt för vanligt.
Bitter?
Jag?
Haha, nej verkligen inte. Har bara sett det hända för många gånger.
Det hände min kusin nyligen. Så fort han blev "svensk" så började hennes helvete. Så iofs var det en lättnad för henne när han lämnade.
Fast nu har han gift sig med en kvinna från sitt hemland och bor kvar i kusinens stad. Tack för det liksom.
Vad har medborgarskapet med det att göra? Har han permanent uppehållstillstånd (vilket han måste ha för att söka medborgarskap) så behöver han inte ts för att bo i Sverige.
Jag skulle tro att det går ganska snabbt nu när ni fått en handläggare och h*n tagit tag i ärendet. Ni får troligen ett svar inom 2 veckor. Det är i alla fall min erfarenhet.
Någon mer som har erfarenhet?
Migrationsverket delar ut medborgarskap som om det vore kondomer. Han är snart en stolt arisk svensk med full rätt till svenskarnas skattepengar.
I stort sätt ända skillnaden på put och medborgarskap är att man får rösta och svenskt pass som medborgare.
Min man ansökte om medborgarskap i mars i år. Beslut fattades på 4 veckor, inga kompletteringar efterfrågades.
De långa väntetiderna gäller uppehållstillstånd.
Vi är för övrigt lyckligt gifta och ser framtiden an tillsammans.
Om TS kom och skrev att maken kom från Australien så skulle ni nej-sägare först sätta i halsen, sedan gratulera TS till äktenskapet och medborgarskapet......
Ok, kanske gick ärendet fortare då jag är född i Sverige. Enda rimliga förklaringen till att det gick så fort för oss.
Om ni nu har fått en handläggare som tittar på ärendet så lär ni snart få ett beslut.
Lycka till!
Är inte det heller. Jag är svensk och när min man sökte tog det nästan exakt 1 år.
var kommer ni ifrån, hjärtat?
min tjej fick svenska medborgarskapet efter 8 månader så det lär skilja sig åt från fall till fall. Lycka till <3
Nej, då borde det inte göra någon skillnad, mycket märkligt. MV är svåra att förstå sig på. Vi måste haft en enhet med kortare handläggningstider. Hur som helst hoppas jag att ni inom kort får besked för den väntan du nämner är dryg.
Men vad tråkigt! Men då får ni säkert svar inom 1 vecka efter hennes semestervecka.
(Min man är också får Kosovo ;)