Vad fan är grejen med Oxfile?
Fiskpanetter??? För att ni är för lata för att bena ur fisken eller???
Fiskpanetter??? För att ni är för lata för att bena ur fisken eller???
Tacka vet jag en grillad kotlett med persiljesmör och svartpeppar och salt. Och så klyftpotatis. Men det duger väl inte för det finare folket, nej där ska det va Oxfileee och pommes duchesse. Eller varför inte flamberad nötstek med onanerande charlottenlökar på en bädd av bechamelsås och soltorkade tomater.
Eller varför inte rådjurssadel men flamberad gurka, bräserad kalvfile och Ostron på en bädd av mintgele och stekta gröna bönor?
FÖ föredrar jag kotletten grillad på rad.....
Fan finns det ingen som äter vanlig mat längre? Vad hände med ärtsoppa, bruna böner och fläsk, sill och potäter, fläskpannkaka eller älgköttgryta med bambuskott?
Är det ingen vanlig mat som duger åt folk längre?
Hmmm.. det var väl iofs ganska längesedan Oxfile sågs som "fin mat". Känns som att du lever kvar lite på 70-80-talet i ditt sätt att tänka.
Som någon sa är det idag mer lyxigt med vissa fiskar, skaldjur och hummer.
Men vill tillägga att du ändå tar upp en viktigt fråga. Tycker jag med att det skryts mycket om att äta finare eller dyrare mat. Och även om du får mycket mothugg här i tråden så finns det en del jag håller med dig om.
Tycker inte heller om folk som vill få sämre bemedlade att känna sig underlägsna genom att skryta om vad de har råd med och var de åker på semester, vilket händelserikt och spännande liv de lever m.m.
Tyvärr är det inte så mycket man kan göra något åt. Människor är som de är.
Att lära sig uppskatta och njuta av det man faktiskt har och har råd med är en större vinst för din mentala hälsa än att ständigt gå och reta upp dig på vad andra har och har råd med, som du inte har.
Avundsjuka är ett gift för själen.