Inlägg från: AnooYoo |Visa alla inlägg
  • AnooYoo

Vad fan är grejen med Oxfile?

Daniel12 skrev 2016-06-29 20:55:36 följande:

Men för  helvete, jag har inte någonstans missunnat någon att njuta av god mat! Det jag ifrågasätter är varför folk köper det dyraste, när de kan få en massa god mat för samma pris! Ständigt blir man misstolkad här, men det säger en del om hur ni tänker och värderar..

De gör antagligen precis som du och prioriterar efter sina preferenser. Förhoppningsvis utan att klaga så här mycket över vilken billig mat andra äter.
  • AnooYoo
    Daniel12 skrev 2016-06-30 17:21:13 följande:
    "Behöver ingen större förmögenhet"? Nämen TITTA TITTA så du bekräftar mina "fördomar". Nä för det tillhör ju det normala att man ska ha stor villa och råd att åka på utlandssemester varje år. Att man ska ha råd att äta dyrt och gott varje dag. Men vi som bor i lägenhet då, en simpel hyresrätt och som måste vända på slantarna varje månad för att ha råd med allt det nödvändigaste? Är vi losers enligt dig? Det är inte underligt att ett parti som SD växer och växer, med det förakt mot den lägre klassen som finns.
    Man måste inte vara korkad för att man är arbetarklass. Det är ett val, precis som för alla andra.
  • AnooYoo
    Lord Hans skrev 2016-06-30 20:03:58 följande:

Va, menar du att det är ett val att vara korkad? Jag träffar dagligen på folk som jag tycker är korkade, har alla dessa stackare valt det själv menar du? Jag tänkte mig mera att det berodde på dålig genetik och en inte alltför lyckad uppväxt.

De faktorer du nämner kan också vara orsaker. Jag tror att de flesta som är korkade är det för att de väljer att fortsätta vara det.
Svar på tråden Vad fan är grejen med Oxfile?