Inlägg från: Mimimamalou |Visa alla inlägg
  • Mimimamalou

Vad fan är grejen med Oxfile?

Daniel12 skrev 2016-06-29 08:26:06 följande:
    Hjort, rådjur och älgkött är ju helt underbart gott, men det är ju sådant som inte säljs i vanliga matbutiker/kedjor så det blir väl svårt för Lyx-svensson att skryta med om man har köpt det billigt av någon jägare, hehe..

Ja fläskkött känns ofta mer som riktigt kött.
    ?
    Vi köper vilt av jägare. Knappast billigt, men vi är inga "lyx-svenssons".
    Tycker bara att oxfilé passar sig tillsammans med hummer (surf and turf). I övrigt håller jag med om att oxfilé inte är mycket att hänga i julgran'.
  • Mimimamalou
    Carambolan skrev 2016-06-29 10:44:09 följande:
    Samma här. Jämfört med att köpa svenskt och ekologiskt nötkött är det svinbilligt. Men det förutsätter ju att man jagar eller känner en jägare, vilket inte är helt vanligt i Stockholm där vi bor.
    Vi bor också i Sthlm. Jag vet många, till och med en granne till oss, som jagar. Jag tror nog att var tionde person jag stöter ihop med om dagarna, jagar själva.
  • Mimimamalou
    sextiotalist skrev 2016-06-29 10:53:57 följande:
    Jag bor i Malmö och jag har säkert 10 kolleger som jagar (nej, de är inte ens snorrika, utan vanliga inkomsttagare)
    Det behöver ju nödvändigtvis inte ha med rikedom att göra. Även om det är vanligare bland höginkomsttagare, med jakt.
    Gevären är ju knappast gratis och sedan tillkommer ju en rad andra utgifter om man är en hängiven "jägare", så att säga.
  • Mimimamalou
    Carambolan skrev 2016-06-29 11:03:16 följande:
    Vad intressant! Jag känner ingen som jagar, förutom de jag lärt känna genom frilufts- och jakthobby.
    Stockholm är stort. Du och jag är förmodligen inte grannar.
  • Mimimamalou
    fluu skrev 2016-06-29 11:39:25 följande:

Vad är det som fattas när man inte förstår att alla har olika smak....?

Specifika smaklökar.
Svar på tråden Vad fan är grejen med Oxfile?