• jyns00

BF Mars 2017 - syskon

Någon som har ett bra tips på var man kan köpa gravid träningsbanor billigt? Hittar bars ett par för 499kr.

• jyns00
    Jennie89 skrev 2016-09-10 22:30:52 följande:

Ja! Inte mycket, kände tidigare förra gången men några små fladder har jag känt. Sist kom buffarna v 15 och dagligen från v 16 så väntar spänt på det, ( v 15 nu)

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Jag har nog känt något som typ att någon petar inifrån på min mage :) är i vecka 15+1 idag.
  • jyns00

hur ska ni berätta för era tidigare barn om syskonet? Ni som har berättat, när och hur gjorde ni detta? Jag är idag v15+6 och vi har tänkt att vänts till ultraljudet så man kan visa bild på bebisen.

• jyns00
    Jennie89 skrev 2016-10-06 11:48:07 följande:

Har idag varit på rul och det blir ännu en flicka! Triss i tjejer.
    Bf 14 mars, flyttad från 10de (enl äl) känns konstigt då jag med de andra har blivit flyttad en vecka åt andra hållet. Nåja, kanske slipper gå över 10 dar med denna om jag har tur.
    Jag har fortfarande jobbiga känslor över denna graviditet då den inte var planerad. Vill vara glad (och det är jag oftast utåt) men det är svårt, hoppas det kommer med magen. Känner sparkar varje dag och har senaste veckan kunnat känna utanpå men inte värst ofta. Tänkte köra lite terapi med mig själv ikväll och gå igenom de minsta bebiskläderna. Känns inte som vi kommer behöva köpa någonting nytt i de första storlekarna! Jag har köpt en bärsele, något jag saknat med de andra två men det är nog allt.

Med första barnet var jag inte alls lyckligt gravid och var rädd att jag inte skulle kunna ta henne till mig när hon väl var född men tji fick jag då det var kärlek direkt. Hoppas på samma nu!  Förstår bara inte hur jag ska kunna räcka till... Och hur ska sängen räcka till? Trångt som det är redan haha.

Några andra som varit på rul än?

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Vi ska dit på måndag :D
  • jyns00

Igår kväll och ikväll kände jag bebisen när jag höll handen på magen :D

• jyns00

Finns här några tränande mammor? :) jag kör spinning och skivstång. Behöver hjälp med enkla övningar som jag kan träna nu när det börjar bli svårt att ligga på rygg och mage :)

• jyns00
    Quirall skrev 2016-10-09 18:02:51 följande:

i morgon är det dags för rul längtar så mycket! Om liten är samarbetsvillig så får vi veta om det är en lillebror eller lillasyster :)
    Men när vi kommer hem till syskonen 4 och 5 år vill vi avslöja resultatet på något roligt sätt, någon som har något roligt men lätt förslag? Kommer inte hinna förbereda en massa, hade annars en tanke om att baka något med rosa eller blå fyllning men det kommer jag som sagt inte hinna med tyvärr. Kanske de skall få öppna en låda eller något också ligger det ballonger och något klädesplagg däri i rosa eller blått. Men vill gärna ha fler förslag :D

Vi ska också görs RUL imorgon och vi tänkte berätta för vår dotter när vi kommer hem med hjälp av ultraljudsbilderna. Har en tanke på att vi ev ska köra och handla ett plagg som hon har fått bestämt till sitt syskon :)
  • jyns00

Sorry för detta inlägg men jag måste veta om fler har det så här, tycker jag luktar illa i underlivet. Inga konstiga flytningar utan bara en konstig lukt. Luktar genom byxorna mellanåt. Någon mer som har det så?

• jyns00

Hur mår ni här i tråden? Jag väntar syskon till den 5/3, jobbar tom den 28/12 sen börjar min föräldraledighet ????

• jyns00

Hur långt har ni kommit i era förberedelser inför förlossningen? :) detta är mitt andra barn men min första vaginala förlossning. Jag är idag v 36+3 :)

• jyns00
    Jennie89 skrev 2017-02-10 08:08:14 följande:

Ångesten för att man inte känner sig som en bra mamma är hemsk, försöker tänka att det snart är över men då kommer tiden med "mamma måste ta hand om bebisen". La mig på sidan på mattan igår och målade med ungarna, gick jättebra - Tills jag skulle resa mig och kunde inte göra mer den dagen.

Några speciella förberedelser har det inte blivit än, vet inte vad man ska göra haha. Har precis börjat dricka hallonbladste, har inte gjort det de andra gångerna men tänkte ge det en chans. Finns möjligheten att det underlättar efterarbetet är jag tacksam! Hade hemska eftervärkar sist även om de bara var ett par dagar. Blödde mindre sist än första gången men det höll på lika länge, 5 veckor.
    Hade en enkel förlossning sist (även om jag höll på att få panik när vattnet och krystvärkarna kom 30 min från förlossningen) så förväntar mig att denna blir lika enkel även om jag vet att det mycket väl kan bli katastrof, fast jag har inte energi att lägga på att vara orolig. Jobbar två veckor till därefter kanske jag kan börja förbereda hemmet lite.

Aug-13 - T Juli-15 - S
    Jag tycker det är superjobbigt att hela tiden säga att mamma är trött eller har ont så vi kan inte gör det och det... när vi äntligen får snö här nere i Skåne så kan jag knappt dra min dotter i pulkan. Hatar att inte kunna ge henne mer av mig som mamma :(
  • jyns00
    Fru Ve skrev 2017-02-10 08:18:49 följande:
    Har skrivit en förlossningsplan och packat en väska men inget annat. Tänkte bara ta det som det kommer. Jag tänker att det ändå inte går att veta hur det ska bli.
    Väskan är inte packad än, väntar på mjukiskläder från posten och lite andra saker men ska i helgen packa det som går. Känner du av något än att det snart är igång?
  • jyns00

Jag har fått reda på att imorgon ska jag och min sambo infinna oss på BB imorgon för att ha koll på hur det är med mig, bebis och mina gallsyror. De har förhöjt sig under veckan. Ev blir det en igångsättning, livrädd då detta är mitt andra barn men min första vaginala förlossning. Snälla ge mig lite stöd kring igångsättning!!

• jyns00

Den 28/2 kom min dotter till världen, efter 38 timmars förlossning avslutades denna med kejsarssnitt. Allt är bra med oss :)

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon