• Quirall

BF Mars 2017 - syskon

I morgon är det dags för bm besök igen, är ju där varje vecka nu men känns ändå långt mellan gångerna haha :D
    Men är väl för att några av gångerna tar hon bara bt och urinprov.
    Men i morgon blir det vanlig undersökning med å lyssna och känna på bebis och mäta SF-mått, säkert stick i fingret också.
    Förra veckan hade jag +1 på protein och gången innan där spår av protein. Mest spänd på å se om det ändrat sig.

• Quirall

Jag har ganska exakt lika stor mage som med dottern, men lite större än med sonen, men han den lille stackarn slutade ju växa i magen eftersom han inte fick näring så inte så konstigt.

Jag har fått tid för planerat snitt nu! 28/2 så blir en februari bebis :) kommer då vara 38+6, så länge hat jag inte varit gravid förut, känns läskigt men hoppas jag får gå hela vägen dit. Även om jag på ett sätt vill ha ut henne nu bums ;) Kan knappt ta mig fram pga foglossning och illamåendet som aldrig gett sig helt har till och med blivit värre igen så får inte behålla någon mat alls :( lever på vätskeersättning och vatten just nu. Men skall väl lyckas ta mig igenom sista månaden också.

Har ni börjat förbereda än? Min BB-väska har varit packad sen v.15 typ eftersom jag mådde så dåligt och trodde jag skulle bli inlagd när som helst. Håller på att packa bebisens väska också nu men har lite kläder kvar som skall tvättas och strykas. Sen tror jag allt är klart.

• Quirall
    jyns00 skrev 2017-01-31 13:44:58 följande:

Vad har ni för SF-mått nu i vecka 35+0? :)

Är i v.35+0 i morgon och skall passande nog till bm då så jag får återkomma med det i morgon kväll :)
  • Quirall

Precis kommit från bm nu, 33 i SF mått, men litar lite halvt om halvt på henne då hon aldrig klarar av att känna hur bebisen ligger...
    Blodsocker låg plötsligt högt men förklarade att jag precis ätit och dessutom druckit ett glas Cola. I vanliga fall är jag där på morgonen och brukar sällan ha ätit något innan. Så vi kom överens om att ta nytt stick i fingret nästa vecka och är det högt då också så gör vi en glucosbelastning.
    Har inte ökat något i vikt på 2-3 veckor men inte konstigt då jag bara kräks, huvudsaken är ju att SF måttet ökar :)

• Quirall
    DevilsDaughter skrev 2017-02-01 22:29:40 följande:

Vad va ditt blodsocker på? Bra att sfmåttet ökar iaf! Vikten är eg mindre viktig :)

Tror det var 8,5 och bm ringde precis upp och sa att hon fått bakläxa, så på måndag blir det glucosbelastning iaf, ser jag inte fram emot pga mitt illamående men det skall nog gå. Fick göra det i förra graviditeten också och då visade det ingeting. Håller tummarna för att det blir samma denna gång.
  • Quirall

Förstår din känsla Fru Ve, mina barn går på förskola heltid, de är strax 6 och 4,5. Men jag klarar verkligen inte underhålla dem på en bra nivå en hel dag. Är också 100% sjukskriven och har varit det sen 4/8, pga graviditets illamående och foglossning som nu är så illa så jag får ha kryckor.
    Men barnen mår trots allt bättre av att vara där än att gå hemma med en obrukbar mamma.

Men nu är det inte så långt kvar för oss :) ser också mycket fram emot att kunna börja ta promenader igen! Men är lite orolig för hur lång tid det kommer ta innan fogarna stabiliserar sig efter att barnet kommit ut. Har blivit rekommenderad att boka tid hos sjukgymnast efteråt för att stärka upp bäckenet och det är nog inte så dumt.
    Men nu längtar jag efter våren och sköna vagnsprommenader :)

• Quirall

Spännande att det verkar hända lite för några iaf :)
    Min förberedelser är ganska klara, har bäddat både säng och vagn till bebisen, tvättat och strukit massa av dotterns gamla kläder plus nya. Bebisens väska är färdigpackad och min har varit det sen augusti typ xD bara fått uppdatera den lite vart efter magen växt.
    I början var den packad pga att vi trodde jag skulle behöva läggas in eftersom jag var så dålig. Sen för att jag hade risk att föda prematurt eftersom jag blev sjuk med förra barnet så vi har varit i beredskap länge :D
    Men idag är jag 37+0 så räknas nu som fullgången!

Skulle mer än gärna få ut henne NU men får inte föda vaginalt så är väl bäst det inte drar i gång, men har haft en del förvärkar i perioder. Dessutom har vi sambons och dotters födelsedagar att ta oss igenom först.
    Så fortsätter allt se bra ut så har jag lyxen att veta när lillan kommer, inte i mars utan 28/2 :)

• Quirall

Avklarade sambons födelsedag i lördags, nu måste jag klara mig fram till onsdag när dottern fyller sex, och innan dess måste huset städas. Sover som en kratta och är trött heeela tiden. Min bm föreslog att vi skulle försöka tidigarelägga snittet eftersom jag nästan inte kan gå ens med kryckor längre. Men känner att jag vill ta mig förbi dotterns födelsedag och sen är det ju bara 6 dagar kvar så skall försöka stå ut.
    I övrigt är det rätt stressigt, har hantverkare som renoverar hela undervåningen här och väntar på en kille som skall koppla in fiber på övervåningen. Vi måste väldigt snart bestämma oss exakt vart alla rör och avlopp skall gå i golvet och det är svårt att få tiden att räcka till med två krävande barn.
    Blir alldeles för mycket skärmtid för barnen just nu, speciellt sonen men vad gör man, jag är ju helt obrukbar just nu.
    Längtar till bb och hoppas jag kommer kunna koppla bort omvärlden helt där och bara njuta. Tvättstuge och badrumsbyggande får bara pausa under de dagarna.

• Quirall

Tyvärr kan jag inte ge något stöd om igångsättning eftersom min två är födda med snitt och även denna tredje blir det. Men stort lycka till! Kommer säkert gå jättebra! Snart börjar bebisarna dimpa in :)

Nu skall jag bara ta mig igenom lördag och söndag själv med barnen eftersom sambon måste jobba sen på måndag är det dags för dem att åka hem till mormor och morfar på kvällen och för mig att börja med de hemska hibiscrub dubbelduscharna. På tisdag blir det att stå upp 4:30 så vi kan infinna oss på sjukhuset 7:00.
    Om inget annat händer innan, har inte sammandragningar som känns i magen just nu men däremot kraftigt i ryggen, men har haft så från å till mycket utan att det blivit något av det så klingar säkert av idag med, skall ta alvedon och gå och lägga mig strax.

• Quirall
    Fru Ve skrev 2017-02-25 10:14:32 följande:

Jag har heller inget att komma med gällande igångsättning men du ska se jyns00 att det kommer att gå bra! Stort lycka till i alla fall!

Quirall: spännande! Skönt att veta att barnet kommer på måndag! Lycka till du också!

Själv är jag på BF-9 idag..... är övertygad om att jag går över tiden åtminstone en vecka så jag räknar med minimum ett par veckor till eller mer. Måste försöka hitta på saker varje dag i alla fall något litet fast jag egentligen inte orkar. Är också ensam med barnen idag då mannen jobbar. Men 5-åringen är hos grannen och leker vilket är en skänk från ovan! Det blir bara slagsmål mellan mina söner, eller skärmtid annars känns det som....usch. Men snart är det över och dessutom vår så man kan vara ute!

Ja här blir det också mycket slagsmål om man inte är med heeela tiden. Mycket skärmtid blir det idag, och för en stund sedan ringde sambon från jobbet och sa att han varit tvungen att ta Treo och gå å lägga sig för han blev akut dålig, hade pratat med sin chef och samma hade hänt 3-4 andra, och vi satt här och åt lunch och plötsligt blev dottern jättehostig och slö så nu är jag supernojig att det är influensa eller kräksjuka eller något på gång. Hjälp vad gör jag då?! Får åka själv till snittet på tisdag..? :'(
    Dessutom har jag massor sammandragningar idag och ett par riktigt kraftiga smärtsamma ryggvärkar.
    Har förberett mina föräldrar iaf så de eventuellt kan köra in mig om något drar i gång mer :S
  • Quirall
    Falskt alarm skrev 2017-02-27 19:13:51 följande:

Tack! Förra föddes i v 34+4, och idag var det vecka 38+6. Inget namn än, visste inte kön Förlossningen gick kanon, kom in vid lite över 9 i morse, min man hann precis till jobbet och vända... Sen föddes han halv tolv, och var pigg och kry! Ligger och myser, hade glömt att det är så fantastiskt <3

Åh grattis!! Vad mysigt det låter!
    Min lilla kommer i morgon, måste egentligen sova nu men hur lätt är det?! 4:30 ringer klockan i morgon bitti och någon gång fram på morgonen får liten titta ut :)
  • Quirall

Allt har gått jättebra! Blev en liten tjej på 2890gr och 49cm lång. Hon äter och sover mest och är så klart helt fantastisk :D
    Jag har eftervärkar till tusen nu, kan inte komma ihåg att jag hade det med de andra. Och snittet värker men det är ju övergående :)

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon