• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

Falskt alarm skrev 2017-02-07 09:39:52 följande:
    Jag gör samma, tänker att jag är bortskämd som har såna lyxproblem - jag kan ju trots allt få barn! Har också foglossning, ocj känner mig som världens tråkigaste mamma just nu Har en fantastisk make som löser allt, men man känner sig ändå otillräcklig...
    Jag är också hemskt tråkig mamma =( Hämtar mina storkillar kl 14 på dagarna och tyvärr blir det mest att de parkerar sig vid TV/dator/padda hemma. Känns ju inte så bra men jag vet inte vad vi annars ska göra när jag inte kan gå ut heller. Försöker väl spela spel med dem och sånt men man känner sig som ni säger otillräcklig. Bäst mår jag när jag egentligen bara ligger på soffan hemma hela dagen. Jag kör med min man hela tiden också. Han jobbar heltid men får handla/städa/göra det mesta av hushållssysslor som jag inte fixar.

Min barnmorska sa igår att de i mitt landsting håller på med någon studie där man sätts igång i v.41 (om man vill) om förlossningen inte kommit igång. Undrar om jag inte ska nappa på det om jag går så länge? Fast jag skulle vara lite rädd för att bli igångsatt också.
  • Fru Ve
    jyns00 skrev 2017-02-09 18:48:10 följande:

Hur långt har ni kommit i era förberedelser inför förlossningen? :) detta är mitt andra barn men min första vaginala förlossning. Jag är idag v 36+3 :)

Har skrivit en förlossningsplan och packat en väska men inget annat. Tänkte bara ta det som det kommer. Jag tänker att det ändå inte går att veta hur det ska bli.
  • Fru Ve
    jyns00 skrev 2017-02-10 19:25:54 följande:

Väskan är inte packad än, väntar på mjukiskläder från posten och lite andra saker men ska i helgen packa det som går. Känner du av något än att det snart är igång?

Igår kväll mellan kl 19-23 hade jag smärtsamma sammandragningar med lite oregelbundna intervall. Typ 5-10 minuter mellan. Varje sammandragning var ca 1/2 minut. Så då funderade jag faktiskt om det kunde vara något på gång. Men det försvann under natten och känns ganska lugnt idag. Jag skulle bli överlycklig om jag fick föda före BF. Jag orkar bara inte. Men chansen att bebisen kommer innan BF är antagligen liten då förra kom på BF +14..... Är så himla trött på detta och jag orkar inte med mina stora barn ens. De vill ha massor av aktiviteter och vänner här på helgerna vilket jag egentligen inte orkar. Men alternativet är att de blir uttråkade och bara slåss. .... Snälla bebis kom ut
  • Fru Ve
    DevilsDaughter skrev 2017-02-11 15:17:11 följande:

Spännande att det händer NÅGOT iaf! När är du beräknad? Vet precis hur det känns.. Skulle bli såå glad om min ville komma ut innan BF! Jag är enligt tidigt UL och ägglossning beräknad till 19 mars, enligt RUL 24 mars. Sen 14 dagar efter RULtiden som jag antagligen kommer att gå över blir 7 april, så från att kännas att man närmar sig mållinjen till att det faktiskt fortfarande är en evighet kvar:(

BF 6 mars.... Så det är ju ändå ett tag kvar :(
  • Fru Ve
    DevilsDaughter skrev 2017-02-11 22:43:35 följande:

6 mars, då är det ju så nära! önskar jag hade bf då ;)

Ja det känns jättelänge, men har man BF ännu senare så känns det ju såklart nära.... =) 

Man måste få gnälla lite ibland. Vet att jag var väldigt less den sista månaden under graviditet nr 1 och 2 också. Kanske är det meningen att man ska bli fruktansvärt trött på att vara gravid så man vill föda? Det gör ju sjukt ont att föda, det vet jag. Men man vill ändå bara för att slippa det här.
  • Fru Ve

I går kväll vid 22-tiden satte det igång igen med lite smärtsamma oregelbundna sammandragningar. Höll på till kl 01.30 då det bara slutade. Hade hela tiden ont i en viss punkt i ryggen. Fick lov att gå upp kl 7 för att lämna sonen på dagis och sen dess har jag haft en molande värk fram i magen, varvat med en del sammandragningar igen men inget regelbundet. Det var fem år sen jag födde barn sist men har för mig att min latensfas var lite så här den gången. Dock tycker jag det är alldeles för tidigt nu med tanke på att jag födde på BF +14 då. Jag är bara på BF -21 idag. Så jag vet liksom inte vad det står för. Kanske är det någon sorts önsketänkande bara. Som omföderska "ska" man väl inte kunna ha en jättelång latensfas - eller? Jag tänker att om det inte sätter igång "på riktigt" så att säga snart så kanske det bara är falskt alarm?

• Fru Ve
    DevilsDaughter skrev 2017-02-13 21:35:32 följande:
    Spännande!!! Alltså man hör ju här och där om de som har onda förvärkar och att förlossningen ändå varit långt borta.. Men för mig så har det inte börjat göra ont innan förlossningen har startat och jag har fött fyra barn. Så skulle jag få onda sammandragningar så skulle jag direkt tro att det var på gång! Har du känt ngt mer nu?
    Nä nu har det varit lugnt! Känns lite både och. Jag har sovit rätt bra i natt vilket var otroligt välbehövligt så för den sakens skull känns det bra. Men klart man hoppades att det skulle tyda på att förlossningen var på G. Nu tror jag dock det ligger några veckor framåt =/ Har dock bara 20 dagar till BF så det är ju ändå en begränsad tid.....
  • Fru Ve
    DevilsDaughter skrev 2017-02-14 14:08:36 följande:

Ok, synd det inte drog igång.. Jag hade sammandragningar konstant igårkväll och magen hade sjunkit jättemkt, men inget som gjorde ont. Men känns ändå som ett steg framåt när det händer saker :)

Absolut :) min mage har också sjunkit lite senaste veckan. Har haft mindre halsbränna sedan dess.
  • Fru Ve
    Falskt alarm skrev 2017-02-14 18:27:57 följande:

Jag har ju bf den 8/3, så typ 3 veckor kvar. Har dock haft lite blödning nu plötsligt! Lite för några dagar sedan, och lite idag. Fick bråttom att packa väskan Har någon annan haft förlossning som startat med blödning? Min förra startade ju pang bom, så detta är nytt

Oj! Men det tyder nog på att det är något på gång! Vad spännande =) Är nog klokt att packa väskan.

Här händer det ingenting mer verkar det som. Har bara väldigt ont i fogarna, sover illa och är allmänt less och trött. Känner lite desperation över att sysselsätta min 5-åring hela eftermiddagarna då han annars konstant är på sin storebror med bråk och tjafs.... Lugnast är om han får sitta vid datorn men man känner sig dålig när han får göra det så mycket =( Så skönt att detta är över snart. Har 19 dagar till BF och det är ju i alla fall en typ av hållpunkt även om man sen går över...
  • Fru Ve

Mycket skärmtid även här för mina barn..... Har bara 14 dagar till BF nu så även om jag skulle gå till 42 fulla veckor är det bara max 4 veckor kvar. Problemet är att varje dag nu känns som typ en vecka kändes förut när man bara väntar!! Igår kväll hade jag 5-6 riktigt kraftiga sd med molvärk men sen ingenting mer :( hoppas ändå detta med ständiga förvärkar påverkar förlossningen så den går smidigare sen. Så man inte ska ha det helt i onödan. ....

• Fru Ve

Jag har heller inget att komma med gällande igångsättning men du ska se jyns00 att det kommer att gå bra! Stort lycka till i alla fall!

Quirall: spännande! Skönt att veta att barnet kommer på måndag! Lycka till du också!

Själv är jag på BF-9 idag..... är övertygad om att jag går över tiden åtminstone en vecka så jag räknar med minimum ett par veckor till eller mer. Måste försöka hitta på saker varje dag i alla fall något litet fast jag egentligen inte orkar. Är också ensam med barnen idag då mannen jobbar. Men 5-åringen är hos grannen och leker vilket är en skänk från ovan! Det blir bara slagsmål mellan mina söner, eller skärmtid annars känns det som....usch. Men snart är det över och dessutom vår så man kan vara ute!

• Fru Ve
    Falskt alarm skrev 2017-02-27 16:30:51 följande:

Det blev inget marsbarn (BF 8/3), utan ett februaribarn! Helt plötsligt blev det en gosse idag på förmiddagen

Å grattis!!! Så härligt för er! Gick allting bra med förlossningen?
  • Fru Ve
    Quirall skrev 2017-03-01 15:12:34 följande:

Allt har gått jättebra! Blev en liten tjej på 2890gr och 49cm lång. Hon äter och sover mest och är så klart helt fantastisk :D
    Jag har eftervärkar till tusen nu, kan inte komma ihåg att jag hade det med de andra. Och snittet värker men det är ju övergående :)

Stort grattis!!! Hoppas du snart återhämtar dig! Det är ju lite tufft efter ett snitt några dagar/någon vecka (jag gjorde snitt med första barnet så jag vet). Härligt att hon är ute i alla fall. Jag är väldigt avundsjuk =) Är på BF -5 nu och tror jag kommer att få gå runt såhär i 1-2 veckor till....
  • Fru Ve
    jyns00 skrev 2017-03-02 18:35:32 följande:

Den 28/2 kom min dotter till världen, efter 38 timmars förlossning avslutades denna med kejsarssnitt. Allt är bra med oss :)

Grattis! !! Vad mysigt ?
  • Fru Ve
    Tesan84 skrev 2017-03-04 09:19:39 följande:

Grattis jyns00????.

Jag har bf den 8/3 har varit sjukskriven för sammandragningar/förvärkar sedan vecka 29.. så det var nog ingen som trodde att den lille skulle stanna såhär länge i magen.

Har varit inne på falskt alarm men det tar liksom aldrig fart ordentligt. Detta är mitt tredje barn och jag har aldrig upplevt det på detta sätt. Tror hela tiden: Nu startar det, men så händer ingenting. Någon som känner igen sig?

Min bm gjorde hinnsvepning på mig i ons och i torsdags är öppen 3-4cm och mogen, bebisen står så långt ner i bäckenet att hon kan klappa på fontanellen genom hinnorna, men inget startar.????.

Vad gör ni för att inte gå och "känna efter" hela tiden?

Kram

Å - så är det för mig också!! Jag har sen typ 2 veckor haft kraftiga förvärkar av och till, det gör riktigt ont. Men sen efter ett par timmar så stannar det bara av. Har också konstant molvärk i ryggen som har tilltagit sista veckan. Har BF 6/3. Sjukt frustrerande att det liksom inte riktigt kommer igång. Men i morse såg jag en del av det jag tror är slemproppen och det tyder kanske på att man inte kommer att gå över tiden massor i alla fall, den lill* borde väl komma inom nån vecka hoppas jag!

Vet inte riktigt vad man ska göra för att inte känna efter.... jag har faktiskt varit mer aktiv sista veckan och försökt komma ut lite på saker t.ex. affären. Försöker planera något litet varje dag beroende på ork. Försöker också sova så mycket jag kan ifall det blir dåligt med sömn senare vid förlossningen. Men det är trist =(

Hoppas nästan inte vi måste till förlossningen idag. Dels är det riktig snöstorm ute och dessutom Mello ikväll som jag vill se =)
  • Fru Ve

Har haft jätteont i ryggen hela dagen och har börjat få SD med allt mellan 3 till 12 min mellan. Gör rätt ont men är hanterbart än. Funderar dock om det kanske slutar med att vi åtminstone måste in till förlossningen för en koll här under kvällen. Har just nu hela huset fullt i släkt och barnens kompisar. Har bett mannen försöka få hem dem få se hur det slutar. Kan ju hända att det fortfarande bara är förvärkar men det känns lite tveksamt. ...

• Fru Ve

Nu har vi fått en lillebror på BF -1 som mår bra. Förlossningen började med vattenavgång och sen var han ute 8 timmar senare :) 3700 gram 50 cm

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon