Tesan84 skrev 2017-03-04 09:19:39 följande:
Grattis jyns00????.
Jag har bf den 8/3 har varit sjukskriven för sammandragningar/förvärkar sedan vecka 29.. så det var nog ingen som trodde att den lille skulle stanna såhär länge i magen.
Har varit inne på falskt alarm men det tar liksom aldrig fart ordentligt. Detta är mitt tredje barn och jag har aldrig upplevt det på detta sätt. Tror hela tiden: Nu startar det, men så händer ingenting. Någon som känner igen sig?
Min bm gjorde hinnsvepning på mig i ons och i torsdags är öppen 3-4cm och mogen, bebisen står så långt ner i bäckenet att hon kan klappa på fontanellen genom hinnorna, men inget startar.????.
Vad gör ni för att inte gå och "känna efter" hela tiden?
Kram
Å - så är det för mig också!! Jag har sen typ 2 veckor haft kraftiga förvärkar av och till, det gör riktigt ont. Men sen efter ett par timmar så stannar det bara av. Har också konstant molvärk i ryggen som har tilltagit sista veckan. Har BF 6/3. Sjukt frustrerande att det liksom inte riktigt kommer igång. Men i morse såg jag en del av det jag tror är slemproppen och det tyder kanske på att man inte kommer att gå över tiden massor i alla fall, den lill* borde väl komma inom nån vecka hoppas jag!
Vet inte riktigt vad man ska göra för att inte känna efter.... jag har faktiskt varit mer aktiv sista veckan och försökt komma ut lite på saker t.ex. affären. Försöker planera något litet varje dag beroende på ork. Försöker också sova så mycket jag kan ifall det blir dåligt med sömn senare vid förlossningen. Men det är trist =(
Hoppas nästan inte vi måste till förlossningen idag. Dels är det riktig snöstorm ute och dessutom Mello ikväll som jag vill se =)