DevilsDaughter skrev 2017-02-03 12:13:10 följande:
Tycker inte du ska ha dåligt samvete för 5åringen. Just i den åldern är det jätteviktigt att hålla igång det sociala eftersom skolan börjar närma sig. Jag har också en 5åring som går på förskola med sin lillasyster på 2,5, dock är 2,5åringen sjuk ofta och det blir mkt vabb hemma och då är ju storasyster hemma också vilket jag inte tror är bra alls för henne.
Alltså de säger ju att man ofta går över med första barnet och att det inte behöver bli så med resten av barnen. Första barnet kom några dagar innan BF men jag blev flyttad 2 veckor på RUL trots att jag hade plussat 10 dagar efter ägglossningen så det där stämde ju inte riktigt. Andra barnet kom exakt BF+14, tredje barnet sattes igång BF+21. Sista barnet kom strax innan övergången av två veckor men då gjorde jag hinnsvepning varje dag i ca en vecka så det var nog därför, kom igång några timmar efter sista hinnsvepningen. Kommer dock inte göra hinnsvepning denna gången tror jag.
Tack! Nä visst det skulle ju varken vara vettigt eller bra för en 5-åring att bara gå hemma med mig. Jag har haft honom hemma ibland men då börjar han fråga efter någon timme vem han ska leka med eller vad vi ska göra.... svårt då jag inte kan ta mig ut mer än det mest nödvändiga ärendena. I vanliga fall är jag väldigt aktiv med honom då vi är lediga, t.ex. att vi alltid går till bibblan eller någon lekpark eller så. Och han kan ju inte förstå det varför vi inte kan göra som vi brukar =/